Alles stond netjes klaar, de dj was aangekomen samen met de barman en een paar serveersters. Elisa stond ze wat bevelen af te blaffen terwijl Elles alles nog eens controleerde. Alle spullen stonden in de kasten, zodat er geen scherven zouden vallen. Aangezien ze een stenen vloer hadden, zou de drank niet kunnen intrekken, dus dat was al een pluspunt. In de twee wc's beneden, waren er genoeg reserverollen in het kastje, de ontstopper stond al klaar en de mat was weggedaan.
Ze hadden heel de dag alle spullen die gebroken, permanent vervuild of beschadigd konden worden, opgeborgen op een veilige plek.
"Ik denk dat we klaar zijn," glimlachte Elles enthousiast. "We hebben nog twee uren, dus laten we ons opmaken!" Met haar twee vriendinnen achter haar aan, rende ze naar haar kamer op de bovenste verdieping. Ze nam haar kleedje dat ze gekregen had van haar oma als verjaardagscadeau uit de kast en toonde hem aan de twee.
"Wauw! Je oma heeft echt goede smaak!" kirde Lynn. Hun jurken hingen ook in de kast en ze gaf hem ze aan.
"Ik ga eerst nog even douchen. Jullie kunnen die op de verdieping hieronder gebruiken," zei Elles en vloog haar badkamer in.
Niet veel later ontmoette ze elkaar weer in haar kamer.
"Wil je mijn jurk even dichtritsen?" vroeg Lynn. Nadat Elles de hare aan had, deed ze de sluiting van de rits van Lynn dicht.
"Zo," zei ze. Ze draaide zelfs eens een rondje in haar jurk en keek in de spiegel. Haar lichtblauwe jurk was redelijk open, maar zag er niet hoerig uit, vond ze.
"Je staat er prachtig mee," zei Elisa met een klein, jaloers vleugje. "Maar laten we ons nu snel opmaken."
Nadat ze hun haar hadden geföhnd en na wat gekibbel of Elles' haar nu los of vast moest, uiteindelijk werd het los, stonden ze hun ogen op te maken. Elles bracht wat oogschaduw aan en werkte af met mascara. Als finishing touch deed ze wat lichroze, glitterende lipgloss op.
"Klaar!" riep ze enthousiast en rende weer naar haar kamer waar ze haar bijpassende hoge hakken zocht in dezelfde kleur van haar kleedje. Ze koos er bewust voor om die paar centimeters groter te zijn.
"Gevonden!" zei ze en trok ze aan. Elisa en Lynn waren nu ook de kamer binnengelopen. Elles kon haast geen wauw onderdrukken.
"Jullie zien er geweldig uit!" riep ze. "Je haar zit geweldig en jouw make-up is prachtig!" Ze maakte vrolijk een pirouette, want ze kon wel degelijk lopen op hakken en evenwicht houden was ook niet zó moeilijk.
"Nog een half uur! Aahh, ik ben zo benieuwd!" Elles rende de trap af naar beneden waar ze alles nog een keer controleerde. Ze nam plaats op het kookeiland en verzonk diep in haar gedachten.
De afgelopen week was hectisch geweest, vol met voorbereidingen maar ook ups en downs. De ruzie met Elisa was bijgelegd, al had ze Max nog niet helemaal geaccepteerd. Elles had haar met volle details uitgelegd wat er allemaal gebeurd was die maandag en Elisa had hetzelfde gereageerd zoals haar zus. Ze wist daardoor totaal niet meer wat ze moest doen, want ze vertrouwde Max en geloofde haar zus en Elisa, maar besloot de dag gewoon te vergeten. Die week sprak ze niet zo veel met Max; Elisa hing nogal bezitterig rond haar, maar ze had geen zin om er nog tegenin te gaan.
Vrijdag was de rotste dag geweest. Vlak nadat ze thuiskwam van school, vertrok ze weer naar het vliegveld om haar ouders uit te zwaaien. Ja, ze had echt gehuild en ja, haar oma had haar getroosd, maar het was niet genoeg om het gemis te sussen.
"Ik houd van jullie!" riep ze een laatste keer voordat ze verdwenen en niet meer van plan waren de komende drie, vier maanden terug te keren.
"Hey, hey! Niet zo verdrietig kijken! We gaan er een leuke avond van maken; want jij bent jarig!" zei Elisa enthousiast en trok Elles van het blad. Op teken van Elisa klonken de eerste noten luid door de boxen, gelukkig was haar oma niet thuis!
Wild begon Elisa op het ritme mee te dansen en sleurde Elles mee in haar ritmische gedans.
"Ik moet nog even de lampen in de tuin controleren," riep ze boven de muziek uit en rende naar buiten. De lampen had ze al een tig keer gecontroleerd en ze waren in een prima staat. In haar tuin stond ook nog een tent, waar een serveester druk in de weer met de hapjes was. Zoals velen in haar buurt hadden, had de familie Layton geen zwembad en dat vond ze niet erg. Elles hield niet van grote waters; ze was helemaal geen waterrat.
Met een worp op de klok in de keuken die ze vanaf daar kon zien, zag ze dat de eerste genodigden snel zouden aankomen. Ze draaide zich om en rende naar de oprit waar ze klaar ging staan. Niet veel later werd ze bijgestaan door Elisa en Lynn.
[ bericht aangepast op 2 juli 2015 - 18:13 ]
i can swear, i can joke i say what's on my mind if i drink if I smoke i keep up with the guys