Elles keek de auto even na totdag deze de hoek om reed. Ze haalde diep adem en sloot even haar ogen. Deze dag was geweldig verlopen, maar er zat toch een klein, bruin randje aan; Elisa. Twijfelend liep ze naar haar huis en zocht haar sleutels. Nadag ze haar tas ergens onderaan de trap dropte, liep ze de woonkamer in. Haar moeder zat rustig een boek te lezen en haar vader was het gras aan het maaien.
"Hallo!" zei ze terwijl ze naar de keuken liep. Met haar neus in de koelkast, hoorde ze haar moeder een verbaasd geluid maken.
"Ja, er was brand en we mochten allemaal vroeger naar huis." Het deel waar ze nog met Max iets gaan drinken was, besloot ze over te slaan.
"Waar is de rest?" vroeg ze doelend op het redelijk lege huis. Ze plaatste zich met een yoghourtje en een lepeltje in de zetel naast haar moeder.
"De jongens zijn last minute naar een circusmeeting, Lena zit bij haar liefje en Sophia is boven," luidde het antwoord. Ze klapte haar boek dicht en nam haar strenge juffenbril af. "Dan begin ik maar eens aan het middageten, ik ben naar de winkel geweest. Verloren brood?" Elles knikte en keek even naar haar onaangeraakte potje.
"Goed, dan zet ik deze wel terug," meldde ze wijzend naar het yoghourtje. Ze rende weer naar de keuken en dropte het ding weer in de frigo.
"Roep me als het eten klaar is," riep ze terwijl ze al de trap op denderde. Ze had alles behalve zin in om te helpen met koken. Haar broers werden uitgenodigd voor een meeting, terwijl zij naar school moest!
Ze plofte neer op haar bed en nam haar gsm van haar nachtkastje. 37 berichten; met opgetrokken wenkbrauw opende ze haar Whats'app. Onder andere ook een hele boel van Elisa.
Elles, waar ben je?
Bel me.
Antwoord!
Ben je bij Max?
Elles, ik wil mijn excuses aanbieden.
Hallo?
Wil je antwoorden alsjeblieft?
Elles?!?
Hallo!
We moeten praten over Max.
Antwoord even!
Maar ook van Io.
Hallo, Elles! Ik kom vanaf dit jaar naar jouw school!
Io x
Glimlachend las ze het berichtje. Het was eeuwen geleden dat ze Io nog had gezien en verrukt reageerde ze op het berichtje.
Super leuk! Ik zie je morgen!
Elles xoxo
Elles besloot ook meteen een berichtje te sturen naar Reagan.
Hallo, Reagan!
Het spijt me van deze ochtend, ik wist niet pecies wat Elisa zou gaan doen, anders zou ik het zeker niet gedaan hebben. Gaat alles goed?
Elles xoxo
Als laatste besloot ze toch maar op Elisa te antwoorden.
Hallo. Ik heb niets te praten met jou over hem, hij is gewoon een vriend. Dat jullie niet met hem om kunnen, staat buiten ons. Laat hem niet tussen ons komen. Ik heb hem uitgenodigd voor zaterdag.
Elles xoxo
Al snel volgde er een reactie.
K.
Gefrustreerd staarde ze naar haar scherm; meende ze dat nu? Ugh, ze legde haar gsm weg en ging liggen op haar bed. Elisa draait wel bij, maar toch schudde ze haar hoofd. Elisa draait nooit bij, zij is altijd degene die moet bijdraaien.
Terwijl ze ongeduldig wachtte op een antwoord, miste ze ook Max. Onbewust wilde ze graag weer naar school, alleen al om hem te zien.
i can swear, i can joke i say what's on my mind if i drink if I smoke i keep up with the guys