Louis William Tomlinson, geboren Louis Troy Austin, 24 december 1991 (leeftijd 22), is van Doncaster, South Yorkshire, Engeland. Born to moeder Johannah Poulston vader en Troy Austin, zijn ouders gingen scheiden toen hij jong was en hij nam op de naam van zijn stiefvader Mark Tomlinson Hij heeft vijf jongere halfzusjes. Een aan de zijkant van zijn vader (Georgia), en vier op zijn moeders kant (Charlotte, Felicite, en de tweeling Daisy en Phoebe). Daisy en Phoebe had rollen als baby’s op de televisie-serie Fat Vrienden, hij zou meegaan en dienen als een extra. Na Fat Friends, woonde hij een waarnemend school in Barnsley. Hij had kleine onderdelen in een ITV1 drama film If I Had U en BBC’s Waterloo Road. Hij was een zesde vorm student aan de Hall Cross School, een staat brede school, en een oud-leerling van de Hayfield School. Hij onthulde dat hij niet zijn eerste jaar van een niveau aan de Hayfield School, “vooral omdat ik het te druk hebben van plezier. Ik was de hele tijd in dat eerste jaar.” Hij belandde terug te gaan naar Hall kruis en een niveau begon opnieuw. Als student aan Hall Cross, Tomlinson starred in verscheidene muzikale producties. Before The X Factor, had hij een aantal banen, ook op een Vue bioscoop en bij Doncaster Rovers stadion als kelner in hun gastvrijheid suites.
Tomlinson is gebleken dat de landing van de leidende rol van Danny Zuko in een high school musical productie van Grease motiveerde hem om auditie te doen voor The X Factor. Tomlinson citeert Engels artiest en dat de Robbie Williams Neem als zijn grootste invloed en idool . In een interview met Now Magazine zei hij: “… Ik heb altijd Robbie [Williams] hield Hij is gewoon zo brutaal, dat hij weg kan komen met alles wat Zijn optredens ongelooflijk zijn” Hij bewondert ook de artiest Ed Sheeran, het beschrijven van hem als “fenomenaal”. In 2011, zijn moeder en stiefvader weten dat ze zich scheiden. Tomlinson is momenteel in een relatie met de universiteit van Manchester politiek en sociologie student, Eleanor Calder.
IK HAAT DIE SITE IK BEDOEL KIJK NAAR HOE ZE SCHRIJVEN EN HET IS HALF NEDERLANDS HALF ENGELS EN IK HAAT HET ZO ERG EN HIJ HEEFT NIET MEER MET ELEANOR SO GET UR FACTS RIGHT BITCH EN GREAASE.
He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.