Overkill schreef:
(...)
Waarom je zo'n zwart-witte kijk op seksualiteit hebt is me een wonder. Tenzij je een fantastisch wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan naar de exacte werking van seksualiteit, heb je absoluut geen recht om te zeggen dat seksualiteit tot op zekere hoogte geen keuze kan zijn. Waarom zouden meiden zich niet aangetrokken mogen voelen tot deze vrouw, alleen omdat het de eerste keer is dat ze zoiets voelen voor iemand van hetzelfde geslacht? Voor hetzelfde geld is seksualiteit, net als voorkeur voor bepaalde smaken en geuren, ontzettend veranderlijk. En wie zegt dat het niet in ieders aard zit om aangetrokken te kunnen zijn tot hetzelfde geslacht, oftewel een aanleg voor biseksualiteit te hebben? We weten het niet. Daarom vind ik je post best wel kortzichtig.
Goed, mijn post was inderdaad wat kortzichtig, daar heb je volledig gelijk in - hij was snel getypt zonder uitleg.
De mensen die ik ken die deze dingen zeggen ("Ik zou lesbisch worden voor Ruby Rose" etcetera) zijn dezelfde mensen die weigeren zich om te kleden in één ruimte met een meisje dat openlijk biseksueel/lesbisch is en vies reageren als iemand toegeeft niet hetero (bi/homo/panseksueel) te zijn. Ik geloof zeker dat biseksualiteit in onze aard zou kunnen zitten, ik vind het zelfs raar om te bedenken dat "heteroseksualiteit" als normaal beschouwd wordt en alle andere dingen "abnormaal" zijn. Je hebt dan ook alle recht om me aan te spreken op deze scherpe, zwart-witte post, echt waar. Het kwam bij mij vanuit een persoonlijke irritatie, want ik geloof zeker dat mensen zich aangetrokken mogen voelen tot iemand van hetzelfde geslacht zonder zich te identificeren als bi/pan/homoseksueel.
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted