Hazy schreef:
Hehe, de enige stelling over school die ik nog wel interessant vond uit dat topic.
Ik ben oneens ermee, maar vind het ook maar rot dat de leerlingen een 2de keer het examen moeten afleggen. Leerkrachten moeten erop letten dat de examens niet per ongeluk kan worden verward met andere documenten. Ze moeten de examens meteen op de juiste plaats bewaren.
Laatst was dit dus in een hogeschool in Leuven gebeurd. Het poetspersoneel had het per ongeluk weggegooid. Ik snap het niet, keken ze dan niet na waarover dat stapel ging? Of het moet een heel dun stapeltje zijn geweest, dat dan op papier leek dat mocht worden weggegooid.. Ik zou het poetspersoneel er dus ook op wijzen erop te letten, maar het is niet geheel hun fout. Want zij zouden er niet eens aan mogen kunnen komen.
Horen de examens niet in een kast bewaard waar niemand anders aankan?
Al vind ik niet dat de leerlingen hun examens opnieuw moeten maken doordat de leerkrachten een fout maakten, ik zie dat toch als enige oplossing. Het voordeel voor de leerlingen is dat ze het nu beter kunnen doen. Dat vind ik beter dan dat je iedereen meteen een voldoende geeft, maar het moet wel exact hetzelfde examen zijn.
Bij ons zijn een keer de kweken weggegooid

Het gebeurt, helaas. We moesten dus zelf maar bedenken wat voor een bacterie we er mogelijk hadden ingestopt en wat de kenmerken er van waren. Was wel teleurstellend.
Jouw oplossing is ook wel een goede, al helemaal als er mensen eerst niet bij waren, want dan worden de spijbelaars die een tweede kans krijgen om hem toch te maken (terwijl zij er dus tussendoor zijn geglipt) benadeeld. Leerlingen die goed hadden geleerd de eerste keer zullen dan weer goed halen omdat het herinneringen triggert, en degenen die er moeite voor doen om er net wat beter van af te komen, die werken er uiteindelijk ook hard voor
wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder