BlueJays schreef:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid: voor de mensen die zeggen dat ze meerdere handschriften hebben, hoe werkt dat dan precies? Hebben jullie dan niet een handschrift dat jullie het fijnste vinden of zo, dat je op gegeven moment alleen maar in dat handschrift gaat schrijven? Want toen ik voor het eerst naar de middelbare school ging, schreef ik ook nog afwisselend in een los schrift en het aan elkaar schrift dat ik op de basisschool geleerd had, maar na verloop van tijd is dat gewoon in een soort mengelmoes overgegaan. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dat dan doen, dat afwisselen en zo, zeg maar. (:
Het is bij mij ook een kwestie van moet ik snel schrijven en heb ik genoeg tijd of niet. Ik heb wat betreft schrijven nooit geduld, dus als ik hele verhalen moet opschrijven als antwoorden op een toets bv, dan ga ik in mijn "doktershandschrift" schrijven. Het schrijft gewoon veel sneller, en blijft leesbaar. Als ik in m'n normale handschrift snel moet schrijven ziet het er niet uit haha
Maar bv bij aantekeningen bij Latijnse teksten (die schrijf ik meestal boven de woorden) vind ik het andere handschrift beter, omdat het net iets makkelijker leest ^^
I solemnly swear that I am up to no good.