• De stelling van deze week luidt:
    Kinderen moeten verplicht op zwemles.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Orvieto schreef:
    (...)

    Dit, hoewel ik vroeger gemerkt heb dat het niveau van de lessen op mijn lagere school echt ondermaats was.


    Zelfs ik kon beter zwemmen dan mijn gemiddelde klasmaatjes toen (kwam waarschijnlijk omdat ik destijds gewoon in alles beter wilde zijn dan iedereen, maar dat terzijde) en die zwommen op schoolniveau. Iedereen kon wel zwemmen, maar het is inderdaad ondermaats. Al is het punt natuurlijk wel dat ze konden zwemmen, wat het noodzakelijkste is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben het eens met de stelling, maar dan moeten ouders er wel geld voor hebben. Je kunt een gezin met weinig geld niet verplichten het kind op zwemles te zetten. En als het dan verplicht moet, laat de overheid er dan aan mee helpen.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2015 - 11:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Grohl schreef:
    (...)

    Zelfs ik kon beter zwemmen dan mijn gemiddelde klasmaatjes toen (kwam waarschijnlijk omdat ik destijds gewoon in alles beter wilde zijn dan iedereen, maar dat terzijde) en die zwommen op schoolniveau. Iedereen kon wel zwemmen, maar het is inderdaad ondermaats. Al is het punt natuurlijk wel dat ze konden zwemmen, wat het noodzakelijkste is.


    Bij ons zat het niveau wel goed, denk ik.. Ik weet het niet meer :') Misschien omdat ik mijn diploma al had voordat we het leerden. Mijn ouders stonden erop dat ik privéles kreeg. Daar ben ik ze wel dankbaar voor.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    (...)

    Bij ons zat het niveau wel goed, denk ik.. Ik weet het niet meer :') Misschien omdat ik mijn diploma al had voordat we het leerden. Mijn ouders stonden erop dat ik privéles kreeg. Daar ben ik ze wel dankbaar voor.


    Ik heb in het tweede leerjaar ook mijn duizend meter gezwommen, gewoon puur en alleen omdat ik beter wilde zijn dan mijn twee jaar oudere zus die achthonderd had op dat moment en in het vierde leerjaar zat. Toen heeft zij dat jaar, even na mij, de duizendvijfhonderd gezwommen en had ik nog steeds minder, maar ondertussen kan ik ook wel zwemmen, haha. Ik heb mijn A nooit gehaald, maar ik kan wel watertrappelen en zwemmen, dus ik zou het wel kunnen halen. B heb ik wel, geloof ik. Ach tja, ik heb welgeteld vier zwembrevetten. 25, 1000, 1500 en B. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind dat ze minimaal een A diploma moeten hebben, dus eens.

    Eens, bij ons wat dat een deel van de sportvereisten, dus dat zat wel goed.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Eens, in België is dat denk ik al verplicht op alle scholen. En maar goed ook.

    Wel veel stellingen over lessen of school de laatste tijd.


    Ik wil een tuin vol egels

    Vroeger gaven scholen ook zwemlessen, maar ondertussen ook niet meer en dat vind ik heel jammer. Veel ouders kunnen zwemlessen namelijk niet veroorloven omdat het best duur is vergeleken met sommige andere sporten. Daarom vind ik dat schoolzwemmen terug moet komen zodat kinderen de basis van zwemmen gewoon onder de knie kunnen krijgen.


    Your make-up is terrible

    Sloane schreef:
    Yup — en dan niet alleen Diploma A maar eveneens Diploma B. Heb een tijdje bij het zwembad kunnen werken en de meeste kinderen kunnen zichzelf in gevaarlijke situaties echt nog niet redden met enkel en alleen Diploma A.


    Ik heb alleen Diploma A :'D
    Ik haat zwemmen, lol. Maar ik vind dat ik met alleen A al goed genoeg kan zwemmen c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Seppia schreef:
    (...)

    Ik heb alleen Diploma A :'D
    Ik haat zwemmen, lol. Maar ik vind dat ik met alleen A al goed genoeg kan zwemmen c:


    Same.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mylintis schreef:
    Ik vind dat kinderen op zijn minst de basis van zwemmen moeten beheersen, zodat ze zich kunnen redden als het een keer echt nodig is om te kunnen zwemmen. Zoals iemand hiervoor al zei, lijkt het me dan handig om zwemdiploma A verplicht te stellen. Toen ik op de basisschool zat kregen we ook gewoon schoolzwemmen, dus als kinderen hier de kans krijgen om de basis onder de knie te krijgen, lijkt me dat ideaal. Ze kunnen altijd meer diploma's halen, mochten ze er veel plezier in hebben of als hun ouders dat willen.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Qingsel schreef:
    Deze stelling 'begrijp' ik niet echt, want in België moet je via de school sowieso al op zwemles. Vanaf het eerste leerjaar tot het zesde krijg je zwemlessen aangeboden.
    Ehm, ik neem aan dat het in andere landen misschien niet zo is en dan zou ik eens zeggen. Zwemmen is erg belangrijk voor het geval dat.

    In Nederland krijg je het vaak niet meer vanwege de kosten, ik had het nog wel. Ik vind dat ieder kind in een land dat onder zeeniveau ligt moet leren zwemmen. Het is gewoon belangrijk vor de zelfredzaamheid. Ik ben het dus ook eens met de stelling.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Doofenshmirtz schreef:
    Ik vind dat ze minimaal een A diploma moeten hebben, dus eens.


    wat was dit ookalweer

    Fennec schreef:
    (...)
    In Nederland krijg je het vaak niet meer vanwege de kosten, ik had het nog wel. Ik vind dat ieder kind in een land dat onder zeeniveau ligt moet leren zwemmen. Het is gewoon belangrijk vor de zelfredzaamheid. Ik ben het dus ook eens met de stelling.


    That way, zoiets dacht ik al, ja. In België (of toch in mijn stad ^,^) zijn er scholen die een indoor zwembad hebben. (: Dus dat kost sowieso al minder, guess so. Natuurlijk is de investering wel een grote stap.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kinderen meoten verplicht op zwemles.
    Ik ben het hier mee eens. Het is erg belangrijk om te kunnen zwemmen. Ik vind dan ook dat iedereen zwemdiploma A B en C zou moeten hebben.
    Bij zwemdiploma C kan je pas met kleren zwemmen, en dat is belangrijk om jezelf in noodsituaties te kunnen redden. Vandaar t/m C minstens.
    Maar verder het is ook belangrijk voor jezelf zodat je mee kan op zwemfeestjes enzo.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2015 - 20:03 ]


    You never know what's about to happen ~