Mylintis schreef:
@ Histoire
Kan het niet zijn dat mensen juist niet verdrinken, omdat ze kunnen zwemmen?
Het komt misschien niet veel voor dat mensen verdrinken, maar je kan nooit uitsluiten dat je in een situatie komt waarin je moet kunnen zwemmen.
Ja, uiteraard. En omdat ze al zo goed kunnen zwemmen (in België dan) en er al zo weinig verdrinkingen zijn, is het dan ook helemaal niet nodig om nog extra zwemlessen op te leggen aan kinderen. Er is daar geen enkele reden toe. Dat toont het weinig aantal verdrinkingen aan, de kans om te verdrinken is miniem. Natuurlijk, er kan altijd iets gebeuren. Maar dan leer je kinderen beter veilig omgaan in het verkeer. Ik denk dat de kans groter is dat ze iets op de weg tegenkomen dan in het water. Extra zwemlessen lijken mij echt niet noodzàkelijk. Ik vind het niet nodig dat kinderen in België verplicht op zwemles zouden moeten. Als je zoiets door zou voeren, moet je ze dan ook verplicht op judo - les zenden, ter zelfverdediging? En verplicht op EHBO - cursus? Er kan altijd iets gebeuren.
Maar de meeste mensen kunnen zich al prima redden in het water. Ik zie dus niet in, waarom kinderen verplicht op zwemles zouden moeten. Ze leren het al op school. (België)
Voor de duidelijkheid, ik heb echt nergens gezegd dat mensen niet moeten leren zwemmen hé. (:
[ bericht aangepast op 1 juni 2015 - 17:50 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.