• De stelling van deze week luidt:
    Kinderen moeten verplicht op zwemles.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik weet het eigenlijk niet. Aan de ene kant ben ik voor, want kunnen zwemmen is ontzettend belangrijk, zeker in een land als Nederland, maar aan de andere kant is iets verplicht stellen van de overheid uit erg veel gedoe. Er is in mijn omgeving voor zover ik weet geen enkel kind dat niet sowieso op zwemles heeft gezeten, al kan het best dat dat op andere plaatsen iets minder vanzelfsprekend is. Misschien zwemlessen die via school geregeld worden? Dat zou dan eventueel gym kunnen vervangen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ik vind dat zwemles verplicht moet zijn tot kinderen zelf kunnen uitmaken of ze ermee door willen gaan en hebben ze iig genoeg geleerd om niet te verdrinken


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Ik vind dat alle kinderen zwemdiploma A moeten hebben. Dat ze de basis kennen. Ik vind ook dat school zwemmen terug moet komen. Wat is nou leuker dan met je vrie djes te gaan zwemmen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Square schreef:
    Ik weet het eigenlijk niet. Aan de ene kant ben ik voor, want kunnen zwemmen is ontzettend belangrijk, zeker in een land als Nederland, maar aan de andere kant is iets verplicht stellen van de overheid uit erg veel gedoe. Er is in mijn omgeving voor zover ik weet geen enkel kind dat niet sowieso op zwemles heeft gezeten, al kan het best dat dat op andere plaatsen iets minder vanzelfsprekend is. Misschien zwemlessen die via school geregeld worden? Dat zou dan eventueel gym kunnen vervangen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik ben het ermee eens
    Stel dat er iets gebeurd in het water, dan kan diegene wel zwemmen
    Maar natuurlijk zijn er wel een paar mensen die dit niet kunnen betalen, dus ik vind wel dat bijvoorbeeld school er wat mee mag doen.
    Zwemmen is erg belangrijk, vooral in een land zoals Nederland.
    Dus ik ben het ermee eens, maar dan wel op de voorwaarde dat het voor iedereen betaalbaar moet zijn


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Ik vind dat kinderen op zijn minst de basis van zwemmen moeten beheersen, zodat ze zich kunnen redden als het een keer echt nodig is om te kunnen zwemmen. Zoals iemand hiervoor al zei, lijkt het me dan handig om zwemdiploma A verplicht te stellen. Toen ik op de basisschool zat kregen we ook gewoon schoolzwemmen, dus als kinderen hier de kans krijgen om de basis onder de knie te krijgen, lijkt me dat ideaal. Ze kunnen altijd meer diploma's halen, mochten ze er veel plezier in hebben of als hun ouders dat willen.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Eens.


    † Love? I want to sleep.

    Mylintis schreef:
    Ik vind dat kinderen op zijn minst de basis van zwemmen moeten beheersen, zodat ze zich kunnen redden als het een keer echt nodig is om te kunnen zwemmen. Zoals iemand hiervoor al zei, lijkt het me dan handig om zwemdiploma A verplicht te stellen. Toen ik op de basisschool zat kregen we ook gewoon schoolzwemmen, dus als kinderen hier de kans krijgen om de basis onder de knie te krijgen, lijkt me dat ideaal. Ze kunnen altijd meer diploma's halen, mochten ze er veel plezier in hebben of als hun ouders dat willen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Deze stelling 'begrijp' ik niet echt, want in België moet je via de school sowieso al op zwemles. Vanaf het eerste leerjaar tot het zesde krijg je zwemlessen aangeboden.
    Ehm, ik neem aan dat het in andere landen misschien niet zo is en dan zou ik eens zeggen. Zwemmen is erg belangrijk voor het geval dat.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yup — en dan niet alleen Diploma A maar eveneens Diploma B. Heb een tijdje bij het zwembad kunnen werken en de meeste kinderen kunnen zichzelf in gevaarlijke situaties echt nog niet redden met enkel en alleen Diploma A.


    Sloane schreef:
    Yup — en dan niet alleen Diploma A maar eveneens Diploma B. Heb een tijdje bij het zwembad kunnen werken en de meeste kinderen kunnen zichzelf in gevaarlijke situaties echt nog niet redden met enkel en alleen Diploma A.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Qingsel schreef:
    Deze stelling 'begrijp' ik niet echt, want in België moet je via de school sowieso al op zwemles. Vanaf het eerste leerjaar tot het zesde krijg je zwemlessen aangeboden.
    Ehm, ik neem aan dat het in andere landen misschien niet zo is en dan zou ik eens zeggen. Zwemmen is erg belangrijk voor het geval dat.


    Queer zijn is gewoon alles

    Qingsel schreef:
    Deze stelling 'begrijp' ik niet echt, want in België moet je via de school sowieso al op zwemles. Vanaf het eerste leerjaar tot het zesde krijg je zwemlessen aangeboden.
    Ehm, ik neem aan dat het in andere landen misschien niet zo is en dan zou ik eens zeggen. Zwemmen is erg belangrijk voor het geval dat.


    Dit, hoewel ik vroeger gemerkt heb dat het niveau van de lessen op mijn lagere school echt ondermaats was.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind dat ze in ieder geval moeten leren om in heel diep water te zwemmen. (dus ongeveer 2 meter of dieper) en zorgen dat ze niet onderwater gaan bij golven. ( als er een tsunami komt) en met kleren moeten leren zwemmen. Oftewel: Ja!


    he is a sk8er boy she sad see ya lat

    PotterHead4ever schreef:
    Ik vind dat ze in ieder geval moeten leren om in heel diep water te zwemmen. (dus ongeveer 2 meter of dieper) en zorgen dat ze niet onderwater gaan bij golven. ( als er een tsunami komt) en met kleren moeten leren zwemmen. Oftewel: Ja!


    Ik denk dat zelfs een geoefend zwemmer bij een tsunami geen schijn van kans maakt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.