• Dat is iets wat ik al heel lang wil, verschillende concentratiekampen in Europa bezoeken. Nu wil ik graag een tour doen waar je met een bus langs verschillende steden gaat en langs die kampen, maar ik kan er eigenlijk niks over vinden op internet, alleen individuele tochten. Ik vraag me af of jullie daar misschien meer informatie over hebben of het misschien ook al eens gedaan hebben en wat jullie er dan van vonden.


    Your make-up is terrible

    Ik ben in Auschwitz geweest, zo'n, god 2 jaar terug inmiddels alweer. Man wat vliegt de tijd. Die tour op zich heeft al meer dan 6 uur geduurd om alles te zien. Het was indrukwekkend, maar ik heb het niet zo ervaren als veel (aanwezigheid van de doden voelen etc, maar dat kon ook komen omdat ik eind maart ging, het sneeuwde en ik eigenlijk gekleed was op het weer in Nederland waar de zon scheen). Echter weer een gigantisch verhaal om te vertellen, maar ik zou haast zeggen, ga doen wat jij wil, want jouw ervaringen zijn het belangrijkste.

    Het lijkt mij persoonlijk nogal overweldigend om alle concentratiekampen in een reeks te bezoeken. Ik ben zelf alleen in Auschwitz geweest en dat is een echt een emotionele aanslag (tenminste, dat was de uitwerking die het op mij had), en daar is van het echte vernietigingskamp Auschwitz Berkenau bijna niets meer over. Ik kan me voorstellen dat het nog erger gaat zijn bij een beter bewaard concentratiekamp zoals Sachsenhausen bijvoorbeeld.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Sorry geen idee...
    Maar een ding weet ik wel, ik ga dan graag mee hihi
    Ik zou echt graag eens naar auschwitz willen :Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik ben nog nooit in een concentratiekamp geweest, maar ikzelf woon in een kazerne waar de joden vroeger een tussenstop hielden en dan naar Auschwitz vertrokken. Naast de deur is er een groot jodenmuseum, dus ik heb genoeg jodenstuf in miun buurt. :'D Er staat zelfs een verschrikkenijke oude wagon naast het gebouw dat een wagon van de trein refereert waarmee de joden getransporteerd werden.

    Om je even een beeld te schetsen, hier een foto van de kazerne toen:

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 9:54 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben enkel nog maar in die van Tsjechië geweest, dus geen idee of je zo'n tochten heb.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?