• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten beter nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    Als ik heel precies ga doen vind ik "beter" een beetje een rare woordkeuze, want het is echt niet zo dat iedereen zich daar halsoverkop op stort. Ook jonge mensen kunnen heel goed voorbereid zijn en verantwoordelijk met zoiets omgaan, want het hangt echt van de persoon af.

    Maar natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat mensen heel goed moeten nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. Ik snap niet hoe iemand het daarmee oneens zou kunnen zijn.


    take me back to the basics and the simple life

    Helemaal mee eens!!

    Ik denk dat mensen zich beter moeten realiseren wat kinderen hebben precies inhoudt, en soms betere redenen moeten hebben om kinderen te nemen. Kinderen neem je niet omdat je je alleen voelt, of omdat je wil dat iemand bij je blijft.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bij sommige mensen ben ik inderdaad van mening dat ze vooraf er wel eens hadden moeten bedenken wat het precies inhoudt. Ik zie zo vaak dat jonge mensen aan kinderen beginnen terwijl ze nauwelijks geld hebben om voor zichzelf te zorgen, laat staan voor het kind.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Square schreef:
    Als ik heel precies ga doen vind ik "beter" een beetje een rare woordkeuze, want het is echt niet zo dat iedereen zich daar halsoverkop op stort. Ook jonge mensen kunnen heel goed voorbereid zijn en verantwoordelijk met zoiets omgaan, want het hangt echt van de persoon af.

    Maar natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat mensen heel goed moeten nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. Ik snap niet hoe iemand het daarmee oneens zou kunnen zijn.


    Eens/oneens met de stelling. Mensen moeten goed en lang en grondig nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. Niet per se beter, want sommige mensen zijn al echt lang en goed bezig met die beslissing. x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Agreed


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Het verschilt hoe goed mensen erover nadenken. Veel mensen denken al heel goed na en weten waar ze aan beginnen. Voor de mensen die er minder goed over nadenken, ben ik het eens.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    eens, maar soms is het niet de bedoeling dat er een kind komt.
    (Dan is bijvoorbeeld het condoom gescheurd en wordt de moeder zonder dat ze het wil zwanger)

    Sommige mensen zullen denken: 'Iewl!!' Maar het gebeurd nou eenmaal en het is mijn mening.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Eens.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    HUNGERFOX schreef:
    eens, maar soms is het niet de bedoeling dat er een kind komt.
    (Dan is bijvoorbeeld het condoom gescheurd en wordt de moeder zonder dat ze het wil zwanger)

    Sommige mensen zullen denken: 'Iewl!!' Maar het gebeurd nou eenmaal en het is mijn mening.


    Daarom best voor de vrouw ook een voorbehoedsmiddel en eventueel the morning afterpil als je gezien hebt dat de condoom gescheurd is.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eens. Veel mensen nemen halsoverkop kinderen en hebben nauwelijks door wat daar allemaal bij komt kijken.
    Vind het wel jammer dat hier heel negatief wordt gedaan over jonge mensen die kinderen krijgen. Ik snap het wel, maar het is niet altijd slecht.
    Mijn ouders waren heel jong (21 en 22), maar zijn altijd prima ouders geweest.
    Dan kunnen anderen misschien 30 zijn, maar dat betekent niet per definitie dat die dan beter zullen zijn.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 0:46 ]


    Tell me about it, stud.

    Eens, ook vooral vanwege gehandicapten, als jij dat bent, is de kans groot dat je kinderen dat ook worden


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    ShadowNight schreef:
    Eens, ook vooral vanwege gehandicapten, als jij dat bent, is de kans groot dat je kinderen dat ook worden


    Dat hangt heel erg af van de ziekte zelf. Verder zijn er ook andere manieren om kinderen te krijgen, dan de natuurlijke. Dit vind ik niet zo'n goede reden.


    Mhm?

    Eens. Mensen moeten echt beter na denken. Ik hoor zo vaak verhalen dat mensen hun baby in de vuilnisbak gooien. Echt volkomen harteloos!!!!


    Niemand kan de DonderClan overwinnen!

    Ik ben het hier wel mee eens, al vind ik dat je kinderen krijgt en niet neemt. Zo ben ik het er ook niet mee eens dat iedereen zich maar laat behandelen omdat ze zo graag een kind willen, misschien is er wel een reden dat je geen kinderen kan krijgen, hoe spiritueel het ook klinkt. Als je zo graag moeder wilt worden, adopteer dan gewoon een kind. Er zijn genoeg ongewenste kinderen alleen al in Nederland. Hierdoor is de natuurlijke selectie echt flink de mist in gegaan.
    Langer nadenken is niet altijd beter trouwens, ik vind het om eerlijk te zijn verschrikkelijk dat mensen tegenwoordig zo laat nog kinderen nemen. Ja, nu heb je je carrière lekker op gang, maar hoe lang kunnen je kinderen van jou genieten? (met uitzondering van mensen zich elkaar pas laat ontmoeten) Daarbij is het ook bewezen dat de kwaliteit van je eitjes en sperma flink achteruit gaat na je 30ste en je kinderen zo steeds meer mankementen oplopen. Dáár zouden mensen eens over na moeten denken.
    Ik vind dan ook niet dat het slecht is om kinderen te krijgen op jonge leeftijd. Het draait niet allemaal om geld, maar eerder om geluk. Natuurlijk moet er wel geld zijn om een kind eten te kunnen geven, maar tegenwoordig is de standaard dat je kind op zijn 6de een iPhone nodig heeft anders heb je niet genoeg geld en ben je geen goede ouder.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 12:04 ]


    Your make-up is terrible