GusWaters schreef:
(...)
Ja ik ben zeker van plan om een echte verhaallijn te bedenken die ik dan in de brieven verwerk aangezien ik anders zelf ook vrij snel zonder inspiratie zal zitten en het ook voor de lezers niet meer duidelijk zal zijn waarover het nu precies gaat.
Ik was niet echt van plan om mensen te laten antwoorden op haar brieven, behalve misschien helemaal op het einde van het verhaal, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik dacht er ook aan om misschien een aantal keren naar een vriendin van haar een brief te schrijven of naar anonieme mensen waardoor ik de spanning er kan inhouden.
Zo zou ik bijvoorbeeld een aantal keren naar iemand anoniem kunnen schrijven, zodat je je afvraagt wie het is en dat je daar dan uiteindelijk wel achterkomt.
Bovendien was ik ook niet van plan haar alle brieven te laten versturen.
Ik had mijn post nog geëdit. (:
Als tip voor hoe je ervoor zorgt dat het ergens overgaat, en hoe je mensen moet doen verder lezen, de spanning er dus ook kan inhouden. Als je een goed conflict/probleem, mysterie of opdracht hebt uitgedacht, dan pas moet je overgaan naar de rol van architect. Dus dan kun de informatie doseren, via de trucjes die je aangeeft. (:
Dus van voordien heel goed weten wat je gaat vertellen, en dan met de inhoud de structuur bepalen. Waar je in dit geval, inderdaad goed gaat moeten nadenken volgens mij. (:
In principe hoeven ze bijvoorbeeld niet te antwoorden, het is een keuze, ze kan ook naar iedereen dingen sturen. Wat nog een truc is, wat ik zou dien, is de informatie telkens doseren. Informatie achterwege houden, en dan telkens brokjes informatie, of een nieuw puzzelstuk neerleggen. (:
Als je met anoniem werkt, dan zou ik ervoor zorgen, dat die anonieme mensen ook een functie hebben in het verhaal Dat geleidelijk uitkomt dat ze een oude liefde van Obama of zo is, die geld van hem wilt afdwingen voor iets wat hij gedaan heeft, en doorheen de brieven komen de verwikkelingen beetje bij beetje bloot te liggen. En dat je niet onmiddelijk weet dat het om Obama gaat. Haha, ik zuig maar uit mijn duim, maar zo zou ik het inderdaad ook doen. :'D
[ bericht aangepast op 25 april 2015 - 19:31 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.