• Om kort het verhaal samen te vatten: een psychiater heeft met behulp van een vriend de leiding over een huis met zestien jongeren die allemaal op een of andere manier problemen hebben. Gebaseerd op deze RPG die ik heb bedacht, de geen problemen met copyright ofzo.
    Maar ik wil graag de personage diep onderzoeken of veel informatie over hen hebben. Onder de spoiler zet ik wat ik allemaal van het opschrijf. Nu is mijn vraag, hoe diep moet ik gaan en wat moet ik realiteit houden? Ik ben nu pas bij het eerste personage en daar heb ik al op google maps een plaats gevonden waar ze woont, maar moet ik dat dan "realiteit" houden of moet ik zeggen "daar en daar"? Dan ga ik niet in mijn verhaal zetten van: "ze woonde in *naam*straat op nummer *xx*, maar dan wel van, ze pakte die en die bus naar het station en daar stapte ze over op die en die trein. Dus, mijn vraag is, wat kan/is handig om realiteit te houden wat kan ik best verzinnen? In dit specifieke geval dan, is het handig om voor jezelf als schrijver een specifieke plaats aan te wijzen of is het makkelijker om te verzinnen?
    Kortom: hoe diep moet ik gaan en wat moet hierbij realiteit zijn? En dan heb ik het over een serieus verhaal en (no offence) niet een story hier op Quizlet.

    Leeftijd
    Verjaardag

    Uiterlijk
    Haarkleur
    Haarstijl
    Figuur
    Lengte
    Piercings/tattoos
    Make-up
    Huidskleur
    Oogkleur
    Bril/lenzen
    Kledingstijl

    Verleden
    Geboorteplaats
    Scholen
    Aangrijpende gebeurtenissen

    Karakter
    Goede punten
    Slechte punten
    Grootste angsten
    Gewoontes/tics
    Reden van verblijf
    Invloed op karakter

    Interesses
    Interesses
    Hobby’s
    Talenten
    Droom
    Toekomst
    Gelovig/Bijgeloof
    Vereniging
    Idool/voorbeeld
    Soort muziek

    Vies eten
    Gezondheid
    Hoe hier geraakt


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als het echt een serieus verhaal is, zou ik er best diep op ingaan zodat het echt een persoon is en het duidelijk is. Niet dat ze eerst spruitjes haat maar ze dan ineens geweldig vind. ^^


    wat was dit ookalweer

    Ik probeer details als buslijnen gewoon te vermijden. Het heeft immers niet echt een toevoegende waarde. :')
    Een beetje research hoort bij ieder verhaal, maar ik zou het niet te moeilijk voor jezelf maken.

    Ik noem vaak helemaal geen plaatsnamen, dan hoef ik ook niet te kijken of er een bioscoop in de stad is, of er een snelweg in de buurt is en welke supermarkten er wel of niet zijn. Dat kan je dan gewoon allemaal verzinnen. ;p

    [ bericht aangepast op 13 april 2015 - 11:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zulke dingen beslis ik eigenlijk wat later, als ik de geschiedenis helemaal klaar heb. In mijn opinie hoeft de straatnummer er niet perse bij, maar kun je ook alleen de straat opnoemen.
    Je kunt ook 'fantasie'dorpen/steden erbij bedenken. Misschien een fictie-dorp of stad dat goed bij je personage past.


    Don't walk. Run, you sheep, run.