Wiarda schreef:
Eens. DJs maken geen muziek, ze mixen bestaande muziek. Natuurlijk heb je daar een muzikaal gehoor voor nodig, maar iemand die heel goed is in collages maken noem je ook geen fotograaf.
WorldOfFantasy schreef:
Eens, een DJ is geen muziekant.
De muziek die meestal door hen gemaakt wordt
valt 90% van de tijd toch geen muziek meer te noemen.
_Spring schreef:
Aan de ene kant ben ik het er mee eens. Een DJ gebruikt muziek van anderen, maar maakt het niet zelf. Maar aan de andere kant ben je als DJ enorm bezig met muziek en maak je muziek van andere liedjes. Ik vind uiteindelijk een DJ wel een muzikant, maar ik zou het eigenlijk liever kunstenaar noemen, omdat je eigenlijk 'knutselt' met muziek. En DJ zijn vereist veel moeite!
_Spring schreef:
Aan de ene kant ben ik het er mee eens. Een DJ gebruikt muziek van anderen, maar maakt het niet zelf. Maar aan de andere kant ben je als DJ enorm bezig met muziek en maak je muziek van andere liedjes. Ik vind uiteindelijk een DJ wel een muzikant, maar ik zou het eigenlijk liever kunstenaar noemen, omdat je eigenlijk 'knutselt' met muziek. En DJ zijn vereist veel moeite!
" A real girl isn't perfect and a perfect girl isn't real " - Harry Styles
Narya schreef: 'Een muzikant of musicus is iemand die muziek maakt en ten gehore brengt. Dit kan zowel met een instrument gebeuren als met de menselijke stem. '
Ik vind een DJ tafel geen instrument, dus een DJ geen muzikant.
Een draaitafel kan wel degelijk als muziekinstrument gebruikt worden.
Een voorbeeld: wiki