• Hee,

    Ik was dus bezig met een nieuwe, nog niet geactiveerde story.

    En dus heb ik een samenvatting gemaakt, die op de voorpagina moet. Maar ik weet niet of hij:
    - wel lang genoeg is
    - genoeg informatie over de story bevat
    - en of je de story echt wilt gaan lezen als je de samenvatting gelezen hebt

    Als je kritiek hebt, mag je dat gerust geven, want ik wil de samenvatting alleen maar beter maken.


    Hier is de samenvatting:

    Niall en Chrissy zijn beide dol op boeken en zijn daarom ook al jaren in de bibliotheek te vinden. Het liefst alleen; zonder gestoord te worden. Eigenlijk zijn ze alleen nog maar in de bibliotheek te vinden en lezen ze dagenlang boeken. Hun toekomst lijkt niks speciaals meer te hebben. Ze hebben geen perfect leven, want een liefdesleven hebben ze tot nu toe nooit gehad en ze hebben het nu ook al opgegeven om op dates te gaan.

    Chrissy woont met haar beste vriendin in een appartement. Haar beste vriendin heeft een partner en willen binnenkort gaan samenwonen, dus moet Chrissy wel gaan verhuizen. Één ding wat ze totaal niet wilt, is het verhuizen naar haar ouders die op een boerderij wonen en ze dus dagenlang moet gaan helpen om de stallen gaan uit te mesten. Maar waar moet ze dan heen als ze niet veel geld heeft en maar een baantje voor twee keer in de week? Ze weet totaal niet wat ze moet doen, want binnen een jaar studeert ze af aan Engelse literatuur en dan moet ze wel uit het appartement zijn.

    Niall woont in een appartement dat zijn broer heeft betaald. Blij is daar sowieso niet mee: wie woont er nou in een eigen appartement die zijn eigen broer betaald heeft? Niall probeert zoveel mogelijk geld te verdienen door twee banen in de week te hebben én dan nog eens Engelse taal en cultuur te studeren om later leraar te worden. Zijn beste vriend gaat binnenkort trouwen en heeft totaal geen zin om getuige te zijn. Hij staat er bekend om dat hij geen vriendin heeft en dat is echt geen leuke reputatie.

    Het leven is geen romantisch verhaal dat perfect is, maar kan dit verhaal eindigen met "En ze leefden nog lang en gelukkig."?


    Alvast bedankt.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2015 - 15:19 ]


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Ik vind dat je samenvatting meer op een opsomming van hun leven lijkt dan werkelijk iets over het verhaal te vertellen. Misschien moet je eerder focussen op wat er net gaat gebeuren? Je kan dan wel informatie gegeven over de woonsituatie, maar niet zo heel uitgebreid. Er moet ergens een link tussen de twee personage's te vinden zijn (en dan heb ik het niet over hun liefde voor boeken). Waarom of hoe of waar ontmoeten ze elkaar? En gaat dit een invloed op hun levens hebben of niet?

    Met je lengte is zeker niets mis (ik vind hem zelfs al redelijk lang). (:


    The soul needs autumn.

    cherish schreef:
    Ik vind dat je samenvatting meer op een opsomming van hun leven lijkt dan werkelijk iets over het verhaal te vertellen. Misschien moet je eerder focussen op wat er net gaat gebeuren? Je kan dan wel informatie gegeven over de woonsituatie, maar niet zo heel uitgebreid. Er moet ergens een link tussen de twee personage's te vinden zijn (en dan heb ik het niet over hun liefde voor boeken). Waarom of hoe of waar ontmoeten ze elkaar? En gaat dit een invloed op hun levens hebben of niet?

    Met je lengte is zeker niets mis (ik vind hem zelfs al redelijk lang). (:


    Oké, bedankt!
    Ik ga zeker proberen om de samenvatting iets aan te passen (:


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Niall woont in een appartement die zijn broer heeft betaald.

    Volgens mij is het 'dat zijn broer heeft betaald.' (;


    I don't think you quite understand, honey

    Persoonlijk zou ik enkele details achterlaten, zodat ze daar zelf achterkomen in het verhaal en het wat korter en pakkender maken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hexagon schreef:
    (...)
    Volgens mij is het 'dat zijn broer heeft betaald.' (;


    Volgens mij ook (:
    Dank je dat je dit hebt gezegd, zo kan ik weer iets verbeteren.


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Lolicia schreef:
    Persoonlijk zou ik enkele details achterlaten, zodat ze daar zelf achterkomen in het verhaal en het wat korter en pakkender maken.


    Oké, dan ga ik dat ook even proberen (:


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Wil je mjj waarschuwen als hij online gaat?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Zoals gezegd, een beetje te grote "infodum"p, ik moet mezelf al ertoe zetten om door de inleiding te lezen, ik zou iets meer spanning opwekken, dus vragen opwekken, in plaats van informatie dumpen. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Scribe schreef:
    Wil je mjj waarschuwen als hij online gaat?


    Ja hoor (:


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    Histoire schreef:
    Zoals gezegd, een beetje te grote "infodum"p, ik moet mezelf al ertoe zetten om door de inleiding te lezen, ik zou iets meer spanning opwekken, dus vragen opwekken, in plaats van informatie dumpen. (:


    Oké, ik ga wel iets met je informatie doen (:


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."