• Ik ga de situatie even zo goed mogelijk uitleggen.

    A is iemand die heel veel aan L hangt. Ze is erg stil. Sinds L begin dit schooljaar weg is naar een andere opleiding komt ze steeds bij S en mij zitten. Dit is niet erg maar ze word al geïrriteerd als we op ons mobiel bezig zijn. Want dan zijn we onsociaal, maar uit A komt dus ook geen woord. Nu gaat zij ook stoppen met de opleiding en wilt het zelfde als L gaan doen. Niet omdat ze het leuk vind om met dieren te werken, maar puur omdat L er zit. L heeft hier totaal geen zin in omdat ze zonder haar veel in de positieve zin veranderd is. De laatste tijd zegt ze ook nooit wat en gaat soms ineens weg uit het niets. Als ik wat vraag voor iets reageert ze altijd kort door de bocht.

    Nu waren we bij ontwikkelings psychologie bezig met een opdracht. Op een groot vel moest je bepaalde dingen schrijven. Dus terwijl ik het opschreef was S samen met mij actief bezig. Omdat A niets zei vroeg ik aan haar. 'Goh trok jij ook veel met jongens op of juist meisjes?' ( Het ging over je eigen pre-puberteit). Antwoord ze alleen een Ja. Dus na nog iets vroeg ik haar van hoe was dit bij jou dan? Weer antwoord ze een Nee, terwijl het een duidelijke open vraag was. Dus geïrriteerder gingen S en ik verder met de opdracht haar een beetje erbuiten. Het bleek dat iemand kort een uitleg voor de klas moest geven wat er stond. Dus ik vraag haar. 'GOh A zou jij dat dan willen doen?' Ze antwoord met nee, daarop reageer ik dat het een groepsopdracht is en dat zij eigenlijk nog niet echt heeft mee gewerkt. Ineens zegt ze mega boos. 'Ik wil het niet houd op' . IK heb haar toen maar genegeerd omdat ik kwaad begon te worden.

    A had in de les L een appje gestuurd. Zij zijn nogal close, althans denkt ze maar L is het beu met haar. Dus L appt mij van ' Ze appte me net, ze is verdrietig omdat ze niet durfde want ze was bang jullie voor lul te zetten. ' L had haar voorgesteld via de app om dan gewoon naar mij toe te gaan en het uit te leggen of sorry te zeggen. Maar dat durfde ze niet. Ik ben in die pauze aantal keren bewust contact gaan zoeken in de hoop dat ze het me zou vertellen en ik haar zo wat hielp. Echter keek ze steeds wel maar zei niks. Nu is het een dikke uur later en krijg ik een appje dat het haar spijt.

    Ik heb alleen geen idee wat ik moet reageren. IK ben nogal boos dat ze dit doet. Ik had haar gezegd van niemand weet echt wat hij moet vertellen. We moeten allemaal wat doen. Daarbij heb ik haar al om zoveel dingen vergeven en vergeten. Maar aan de andere kant zit ze zaterdag wel aan tafel bij mijn verjaardagfeestje.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het is misschien niet makkelijk, maar je kan er het best over praten met de hele groep van de opdracht. Desnoods met een leraar er bij.

    Dullahan schreef:
    Het is misschien niet makkelijk, maar je kan er het best over praten met de hele groep van de opdracht. Desnoods met een leraar er bij.
    Het probleem is dat S heel kwaad is. Dit omdat we een soort gelijk iets maar dan nog wat heftigere al eerder deze opleiding hebben mee gemaakt waarop wij steeds de lul waren als zij iets niet deed vanwege een smoes. Ik ben wel van plan om het aan te geven bij mijn mentor als ik een gesprekje heb, zeker als dit meerdere malen gaat gebeuren.
    Maar ik moet haar appen over iets voor mijn verjaardag, maar ik weet niet of ik het dan moet negeren of iets zeggen. En als ik wat zeg wat ik dan zou moeten zeggen. En misschien kijk ik ook wel niet even eerlijk door de vorige dingen die gebeurd zijn daarom dat ik vraag om hulp wat ik moet doen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Over je verjaardag: Als je haar er niet meer bij wilt hebben; Gewoon vertellen. Kan een beetje ruzie veroorzaken, maar dan heb je een leuke verjaardag.

    En verder; Spreek haar aan over haar gedrag. Desnoods met die andere vriendinnen. Maar zorg wel dat jullie/je het tactisch brengen en niet al te kwaad. Want daar schiet je niets mee op.
    Mocht het jullie onderling niet lukken, haal dan een mentor erbij. En als óók dat niet helpt; ben ik persoonlijk wel zo bot om haar dan te laten stikken. Maar aangezien het niet mijn vriendin is, zul je zelf moeten bedenken wat je dan wilt doen.

    Succes! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Cwtch schreef:
    Over je verjaardag: Als je haar er niet meer bij wilt hebben; Gewoon vertellen. Kan een beetje ruzie veroorzaken, maar dan heb je een leuke verjaardag.

    En verder; Spreek haar aan over haar gedrag. Desnoods met die andere vriendinnen. Maar zorg wel dat jullie/je het tactisch brengen en niet al te kwaad. Want daar schiet je niets mee op.
    Mocht het jullie onderling niet lukken, haal dan een mentor erbij. En als óók dat niet helpt; ben ik persoonlijk wel zo bot om haar dan te laten stikken. Maar aangezien het niet mijn vriendin is, zul je zelf moeten bedenken wat je dan wilt doen.

    Succes! (:
    Het probleem is dat ik haar eerst even wil appen en ik haar volgende week woensdag pas weer zie. Op mijn verjaardag ga ik geen ruzie schoppen. Ik heb besloten dat ik haar wel de waarheid ga zeggen. Ik zal haar sorry accepteren maar dat het niet fijn was. Allemaal bedankt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan