• Het is zo enorm frustrerend om erachter te komen dat er twintig euro uit je portemonnee is gehaald op het moment dat je wilt betalen. En nog frustrerender is dat mijn broertje het blijft ontkennen. Ondanks het feit dat hij plotseling geld had toen dat van mij was verdwenen. (Hij werkt niet en zijn zakgeld maakt hij altijd meteen op.)
    Ik heb hem het weekend gegeven om te bekennen en als hij het dan nog niet heeft toegegeven, sta ik morgen op het politiebureau/bel ik de politie. Dat was in ieder geval mijn dreigement. Ik denk namelijk niet dat de politie er erg veel aan kunnen doen.
    Het grootste probleem is gewoon dat hij het vaker heeft gedaan. Uit mijn ouders' portemonnee mist vaak geld en hij heeft ook een keer geld van me gepakt dat ik in de kast had gelegd. Dat is de enige en eerste keer dat hij het heeft toegegeven, want het was niet mijn geld maar dat van de commissie waar ik in zat.
    Mijn ouders doen er vrijwel niks aan omdat ze geen harde bewijzen hebben en dit laat mij met mijn handen in het haar zitten.
    Wat kan ik in godsnaam doen tegen een stelend broertje? Ik zal binnenkort al een kluis aanschaffen om daar mijn portemonnee in te bewaren, maar ik heb liever dat ik me daar gewoon geen zorgen over hoe te maken.
    Iemand ideeën/tips?


    It's okay.

    Houd je portemonnee altijd bij je. Of laat hem rond slingeren met een briefje waar je iets kleins op hebt getekend — foto van maken en als hij het vervolgens heeft heb je bewijs voor je ouders.


    Mijn zusje heeft ook de neiging om dure parfum, make-up of dergelijken van mijn kamer of zelfs uit mijn tas te pikken, dus ik heb mezelf aangewend om op de momenten dat ik niet thuis ben de deur die naar mijn kamer leidt af te sluiten. Behalve het heel goed verstoppen van je spullen en deze achter slot en grendel te bewaren, heb ik eigenlijk ook geen tips meer.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Melitta schreef:
    Mijn zusje heeft ook de neiging om dure parfum, make-up of dergelijken van mijn kamer of zelfs uit mijn tas te pikken, dus ik heb mezelf aangewend om op de momenten dat ik niet thuis ben de deur die naar mijn kamer leidt af te sluiten. Behalve het heel goed verstoppen van je spullen en deze achter slot en grendel te bewaren, heb ik eigenlijk ook geen tips meer.


    Helaas is het slot op mijn deur, na een woed-uitbarsting van mijn broertje, kapot en kan ik hem dus niet meer op slot doen. Maar ik zal inderdaad zorgen dat mijn spullen achter slot en grendel komen te liggen.


    It's okay.

    Colonel schreef:
    Houd je portemonnee altijd bij je. Of laat hem rond slingeren met een briefje waar je iets kleins op hebt getekend — foto van maken en als hij het vervolgens heeft heb je bewijs voor je ouders.


    Dat is best een goeie! Die zal ik zeker onthouden.


    It's okay.

    Het werkt juist averechts wanneer iemand op zo'n manier wordt benaderd, daardoor voelt de persoon in kwestie zich in het nauw gedreven en zal hij het niet toegeven. Eigenlijk hoor je het crafty te spelen op zo'n vlak: als je het idee hebt dat hij opnieuw gestolen hebt, vraag het dan anders en beschuldig hem niet. Zelfs met bewijs zou hij het nog kunnen ontkennen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet dat het dom klinkt, maar zou je niet gewoon een soort jeukpoeder/kleurstof/iets anders waarbij je het echt wel merkt als iemand het heeft aangeraakt op een briefje doen en kijken of hij erop reageert als het gestolen wordt?

    [ bericht aangepast op 22 maart 2015 - 17:58 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    PRECIES DIT


    IK HERKEN DEZE SITUATIE ZO ERG

    maar dan met kleding, nagellak, knutselspullen, en soms ook geld ja.

    Ik heb geen idee wat je eraan kan doen, want alles wat ik geprobeerd heb om mn zusje uit mn kamer te houden werkte niet (en ik heb geen deur dus die kan ook niet op slot :') )

    Misschien dat je geen contant geld in je portemonnee stopt, maar wel je pinpas. Zodat je op de dag zelf zozegmaar ff langs een automaat gaat om te pinnen als dat kan. Doe ik namelijk ook tegen het geldstelen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Sacramental schreef:
    Het werkt juist averechts wanneer iemand op zo'n manier wordt benaderd, daardoor voelt de persoon in kwestie zich in het nauw gedreven en zal hij het niet toegeven. Eigenlijk hoor je het crafty te spelen op zo'n vlak: als je het idee hebt dat hij opnieuw gestolen hebt, vraag het dan anders en beschuldig hem niet. Zelfs met bewijs zou hij het nog kunnen ontkennen.


    Ik heb zojuist de aanpak van het rustige gesprek geprobeerd en hij heeft het eindelijk (!) toegegeven. Nu weet ik dus ook dat ik hem inderdaad, zoals jij zegt, niet in het nauw moet drijven door een beschuldiging en gewoon een goed gesprek met hem moet aangaan waarin ik enkel de feiten op tafel leg en ervoor zorg dat hij zich weet te verplaatsen in mijn situatie.
    Bedankt voor de tip!


    It's okay.

    Derks schreef:
    PRECIES DIT


    IK HERKEN DEZE SITUATIE ZO ERG

    maar dan met kleding, nagellak, knutselspullen, en soms ook geld ja.

    Ik heb geen idee wat je eraan kan doen, want alles wat ik geprobeerd heb om mn zusje uit mn kamer te houden werkte niet (en ik heb geen deur dus die kan ook niet op slot :') )

    Misschien dat je geen contant geld in je portemonnee stopt, maar wel je pinpas. Zodat je op de dag zelf zozegmaar ff langs een automaat gaat om te pinnen als dat kan. Doe ik namelijk ook tegen het geldstelen.


    Het is echt de meest vervelende situatie om geen veilige plek in je eigen huis te hebben voor je spullen. :/
    Ja ik heb nooit contant geld en dit was geld dat ik die avond van tevoren van mijn ouders had gekregen. Maar goed, nu hopen dat het niet weer gebeurd. :')


    It's okay.

    Bradfordd schreef:
    (...)

    Ik heb zojuist de aanpak van het rustige gesprek geprobeerd en hij heeft het eindelijk (!) toegegeven. Nu weet ik dus ook dat ik hem inderdaad, zoals jij zegt, niet in het nauw moet drijven door een beschuldiging en gewoon een goed gesprek met hem moet aangaan waarin ik enkel de feiten op tafel leg en ervoor zorg dat hij zich weet te verplaatsen in mijn situatie.
    Bedankt voor de tip!

    Gaat hij het ook terugbetalen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kingslayers schreef:
    (...)
    Gaat hij het ook terugbetalen?


    Via mijn ouders, ik weet niet precies hoe en wat maar het geld krijg ik wel weer terug c:


    It's okay.

    Bradfordd schreef:
    (...)
    Ik heb zojuist de aanpak van het rustige gesprek geprobeerd en hij heeft het eindelijk (!) toegegeven. Nu weet ik dus ook dat ik hem inderdaad, zoals jij zegt, niet in het nauw moet drijven door een beschuldiging en gewoon een goed gesprek met hem moet aangaan waarin ik enkel de feiten op tafel leg en ervoor zorg dat hij zich weet te verplaatsen in mijn situatie.
    Bedankt voor de tip!

    Geen probleem, ik ben blij dat het gesprek geholpen heeft. Dat is goed voor beide, hij heeft het bekend en jij hebt een gerust gevoel erdoor gekregen. Hopelijk zal hij het niet nogmaals doen, en verloopt de rest eveneens rustig.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    Het werkt juist averechts wanneer iemand op zo'n manier wordt benaderd, daardoor voelt de persoon in kwestie zich in het nauw gedreven en zal hij het niet toegeven. Eigenlijk hoor je het crafty te spelen op zo'n vlak: als je het idee hebt dat hij opnieuw gestolen hebt, vraag het dan anders en beschuldig hem niet. Zelfs met bewijs zou hij het nog kunnen ontkennen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.