• Naar aanleiding van Yu's/Cynefins herstarte Hunger Games verhaal, dacht ik weer terug aan één van mijn oude verhalen en kreeg eigenlijk de neigen 'm te herstarten. Na vele aanpassingen is er bijna niets meer te herkennen van dat verhaal, maar oké, ik zoek dus tributen. Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik niet zomaar alle rollen aanvaard. Ik ben niet het soort iemand dat enkel blij is met rollen van tweeduizend woorden, maar ik wil vermijden dat ik bij karakter iets krijg van "lief, vriendelijk, behulpzaam", bij uiterlijk "mooi, slank, lange benen" etc. Daarom maak ik zelf uit welke rollen ik aanvaard. Ik ga niet oordelen op het karakter van je personage (tenzij er al tien van die karakters zijn, want ik heb graag een variatie aan karakters en karaktertrekken), maar meer of het een vol of vlak karakter is. De reden dat ik jullie om hulp vraag is omdat het uitermate moeilijk is om vierentwintig volle karakters te maken van mezelf uit, want uiteindelijk raakt je inspiratie ook wel een beetje op. Ik wil geen Mary Sues of Gary Stu's. Onder de spoilers vinden jullie meer informatie. Alvast bedankt voor jullie moeite!

    KORTE SAMENVATTING
    Lysa [Lai-za] is altijd een tweederangskind geweest. Haar zus Isla [Ai-lah] was altijd de favoriet in de familie, tot haar dood tijdens de spelen drie jaren geleden. Lysa en haar ouders waren er kapot van, maar na verloop van tijd bleek dat Lysa's ouders het haar kwalijk namen dat Isla was gestorven. Had Lysa zich gewoon aangeboden voor Isla, was zij niet omgekomen. Zonder Lysa hadden ze kunnen leven, maar zonder Isla was er geen nut meer om te leven. Als de dag van de boete nadert, besluis Lysa dat ze zich gaat aanbieden, maar de litost is groter dan ze ooit had kunnen voorspellen. [Litost is het Tsjechisch voor de pijn die je voelt bij een plots aanzicht van je eigen ongeluk.]


    PERSONAGES
    Meisjes
    Jongens

    DISTRICT 1
    Wordt ingevuld door Meje
    Timothy Baltazar Hall door Philia

    DISTRICT 2
    Helena Elias Nelson Alatea
    James Zachary Trevelyan door Sadist

    DISTRICT 3
    Amy-Lynn Samantha Ross door Yetti

    DISTRICT 4 (hier zoek ik niemand, deze karakters heb ik zelf uitgewerkt omdat het om hen draait en dit anders mijn verhaal kan beïnvloeden. En voor degenen die het zich afvragen, neen, het wordt geen liefdesverhaal.)

    DISTRICT 5

    DISTRICT 6

    DISTRICT 7

    DISTRICT 8

    DISTRICT 9
    "Samantha Lynn Hale door Yetti

    DISTRICT 10

    DISTRICT 11

    DISTRICT 12
    Maggie Louise Baldwin door Canoodle


    IN TE VULLEN:
    Let wel: Dit is een voorbeeld, je mag het ook anders invullen, zolang het min of meer hierop lijkt.
    Naam:
    Leeftijd:
    District:
    Beroeps (ja/neen, enkel voor districten één, twee en vier):
    Innerlijk (hier horen ook de sterke en zwakke punten in de arena te staan, alsook de wapens):
    Uiterlijk (beschrijving+foto+fc):
    Geschiedenis:
    Extra:


    Sorry als dit gekopieerd lijkt van een RPG of iets dergelijks, maar echt veel meer of minder kan een mens er niet in zetten.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2015 - 17:54 ]


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    MT, ik vul later wel iets in ^^


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ik wil eventueel wel het meisje van twee voor je invullen? (:


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Alatea schreef:
    Ik wil eventueel wel het meisje van twee voor je invullen? (:


    Is goed!
    &super bedankt beiden!


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Geef me een momentje, ik zal haar hopelijk vanavond nog voor je afronden ^^


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Alatea schreef:
    Geef me een momentje, ik zal haar hopelijk vanavond nog voor je afronden ^^


    Oh wow that's quick, maar wel super, haha, bedankt!


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Naam
          Helena Elias Nelson.

    Leeftijd
          Zeventien.

    District
          Twee, beroeps.

    Innerlijk

    Uiterlijk

    Geschiedenis

    Extra

    [ bericht aangepast op 23 maart 2015 - 16:45 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Ik zal kijken of ik oets voor je kan doen, Leah ^^
    Zou je me sws willen waarschuwen als je je verhaalmonline zet? Het klinkt erg leuk ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Yetti schreef:
    Ik zal kijken of ik oets voor je kan doen, Leah ^^
    Zou je me sws willen waarschuwen als je je verhaalmonline zet? Het klinkt erg leuk ^^


    Super, dankjewel! (Ik wil hier dat cheerleader-peetje zetten, maar dat gaat niet zonder GM, meh.)
    En dat zal ik zeker doen, hehe. c:


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Crucifix schreef:
    MT, ik vul later wel iets in ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mag ik het meisje van 1 invullen?


    all because i liked a girl

    Meje schreef:
    Mag ik het meisje van 1 invullen?


    Of course, zet het erin! (: Bedankt. (:
    @Xanthe: Jij ook nogmaals bedankt. (:


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Lillith 'Lily' Amalia Dester


    Naam
    Lillith Amalia Dester
    Lillith heeft haar naam te danken aan haar oma, die ook Lillith heette. Amalia vonden haar ouders gewoon een mooie naam. Dester is de familienaam van haar vader. Maar Lillith had het niet erg gevonden om de achternaam Juliast te krijgen, dit is de achternaam van haar moeder.

    Leeftijd
    Lillith is 17 jaar.

    District
    Lillith komt uit district 1, luxe voorwerpen. Lillith is een ijzersterke Beroeps.

    Innerlijk
    Lillith lijkt van buiten een heel lief meisje en nooit onaardig, maar ze is juist het tegenovergestelde. Ze is een keiharde moordmachine.

    Uiterlijk (beschrijving+foto+fc):
    Geschiedenis:
    Extra:


    all because i liked a girl

    Ik maak haar toch ergens volgende week volledig af.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Alatea schreef:
    Ik maak haar toch ergens volgende week volledig af.


    Is oké! Sowieso zet ik het verhaal toch niet online voordat ik hier een paar rollen heb (want vooral het careerpack moet er min of meer zijn op het wat op gang te kunnen krijgen), dus neem rustig je tijd. (:


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Amy-Lynn Samantha Ross 'Amy', 'Eem' 'Sam'


    Leeftijd:
    Amy-Lynn is zeventien jaar oud en geboren in maart.
    District:
    Ze komt uit district 3, technologie.
    Innerlijk:
    Amy-Lynn is een uitbundig en brutaal iemand. Ze is niet op haar mondje getrapt en zal ook zeker niet versteld staan als iemand het niet met haar eens is. Ze zegt wat ze wilt en iedereen die het er niet mee eens is heeft simpelweg pech gehad. Amy-Lynn gaat vaak door tot het uiterste en wil graag de beste zijn. Ze heeft een erg groot doorzettingsvermogen, wat in de games erg handig is. Amy-Lynn zal je niet zo snel verdrietig zien, tenzij het gaat om een van haar vrienden of haar familie. Ondanks dat haar moeder niks met haar te maken wil hebben houdt Amy-Lynn van haar broertje en zusjes. Ze zijn voor haar een van de belangrijkste dingen in haar leven en ze zal dan dus ook voor ze door het vuur gaan. Amy-Lynn is ook iemand aan wie je niet haar mening moet vragen als je complimentjes wilt horen, hoe graag ze je ook mag, ze zal je zeggen wat ze denkt. Amy-Lynn houdt van bezig zijn en je zal haar dan ook bijna nooit stil zien zitten. Bijna altijd is ze in beweging. Ze heeft erg veel energie en als ze uitgeput is na een stuk rennen, zal deze energie al snel weer terugkomen. Amy-Lynn is helaas erg perfectionistisch. Sommigen zullen dit zien als een goede eigenschap. Ze heeft oog voor detail en gaat met iets door totdat het naar haar zeggen perfect is. Amy-Lynn vind het echter een vreselijke eigenschap. De eigenschap werkt vaak in haar nadeel waardoor ze langer bezig is met opdrachten als anderen. Amy-Lynn is iemand die echter te roekeloos is. Ze denkt, ondanks dat ze erg slim is en met gemak hoge cijfers halt, lang niet altijd goed na over de gevolgen die iets kan hebben. Ze overweegt niet altijd risico's en zal dan ook gewoon zomaar, vanuit het niets, dingen gaan doen. Amy-Lynn is ook iemand die je, ondanks haar drukke en energieke karakter, de rust kan zien nemen voor iets. Zo tekende ze altijd gras met alles wat ze maar kon vinden en schreef ze ook graag. Amy-Lynn hield, heerlijk cliché, een dagboek bij. Waarin zij elke dag braaf een stukje zou schrijven. Ook schreef zij veel verhalen. Verhalen over dingen die ze zo graag anders zou willen zien. Ze schreef haar plannen op. Ze schreef wat zij wou willen doen, hoe zij zou willen dat er om woerd gegaan met mensen. Want ondanks haar brutaliteit en uitgesproken meningen heeft ze het beste met mensen voor en wil ze de wereld graag verbeterd zien. Amy-Lynn is iemand met veel ambitie en heeft ook een hekel aan het Capitol. Ze heeft een hekel aan alles wat ze doen, hoe ze met de burgers om gaan, hoe ze mensen voortrekken, hoe ze er voor zorgen dat er iedere jaar 24 onschuldige kinderen elkaar uit moeten moorden. Amy-Lynn doet er dan ook alles aan om het Capitol te dwarsbomen en ze in de weg te zitten, of dit nou met acties is, of met woorden.
    Uiterlijk:
    Amy-Lynn heeft haar haren pastelblauw geverfd, simpelweg omdat ze dit een mooie kleur vindt.Wat dat betreft zou ze zich zo tussen de mensen in het Capitol kunnen mengen. Amy-Lynn is slank en heeft redelijke rondingen die niet te groot zijn voor haar lichaam maar haar precies mooi staan. Ze is 1.71 lang, wat niet heel erg groot is, maar ook niet uitgesproken klein. Ze is blij met haar gemiddelde lengte. Amy-Lynn weegt doordat ze slank is en ook niet heel groot, maar weinig. Zo'n 50 kilogram. Ze heeft een mooi gezichtje en mooie volle lippen. Haar huid is niet erg bleek maar ook niet echt getint. Ze had vroeger lichtblond haar, totdat ze het verfde. Ze heeft ogen die zo uit haar gezicht springen. Haar ogen vallen op, dit niet doordat ze mooi chocoladebruin of zeeblauw zijn, nee. Haar ogen zijn bijna helemaal zwart en geven haar uiterlijk een klein gemeen randje. Haar haren zijn redelijk lang en ze draagt deze dan ook afwisselend in een staart, vlecht of los. Amy-Lynn is al bij al een knappe verschijnen. Veel jongens vallen dan ook op haar, zowel qua uiterlijk als in karakter.
    Zwakke punten:
    Amy-Lynn's zwakste punt is misschien wel haar haar aan het Capitol. Het klinkt dom maar door haar haat en verzet wil ze al helemaal geen onschuldige kinderen vermoorden. Zeker niet als het gewoon al vermaak is. Toch wil ze winnen, voor Elise, haar beste vriendin. Amy-Lynn is iemand die het over het algemeen al niet zo zeer heeft op onrecht. Ze wil dat mensen elkaar eerlijk behandelen, en daar hoort vierentwintig onschuldige kinderen lekaar uit laten moorden nou niet echt bij. Amy-Lynn is ook iemand die, ondanks haar behendigheid en lenigheid, best onhandig kan zijn. Dit zowel in de vorm van praten als ze stil moet zijn en vervolgens op de blaren moet zitten, als in de vorm van overal tegenaan botsten en stoten. Wat betreft wapens kan ze totaal niet omgaan met een pijl en boog of een zwaard. Amy-Lynn heeft dan ook nog eens een hekel aan echt goed samenwerken, alhoewel het niet zo is dat ze het niet kan. Ze kan het wel, maar doet dingen liever voor zichzelf. Dan weet ze namelijk zeker dat het volgens haar idee gaat. Een ander zwaktepunt van Amy-Lynn is haar eigenwijsheid. Omdat ze zo eigenwijs is, is ze het lang niet overal mee eens en kan ze best goed haar zin doordrijven en hiermee mensen overtuigen. Dit is niet altijd handig, ze werkt anderen namelijk tegen en haar ideeën kloppen niet altijd, ookal zou ze het nog zo graag willen.
    Sterke punten:
    Amy-Lynn is erg snel. Haar conditie is goed en op school is ze de beste in gym. Ondanks dat haar district niks met sport te maken heeft, geven ze op school wel twee kleine uurtjes gym in de week. Zij weten namelijk als de beste dat zeker jonge mensen niet uren achter elkaar bezig kunnen zijn met hun opleiding en ook afleiding nodig hebben. Zowel haar conditie als haar sprint ligt op een hoog niveau. Ze is de snelste van haar leeftijd op zo'n twee jongens in haar district na. Amy-Lynn is ook erg lenig en behendig. Dit komt haar erg goed uit. Ze kan goed dingen ontwijken. Ook heeft ze een goed gehoor en zicht, waardoor ze vaak al snel weet als er iets aan de hand is. Amy-Lynn is ook iemand die snel aan mensen kan zien of ze haar de waarheid vertellen. En of je het wil geloven of niet, de eigenschap komt erg van pas in de Games. Zo weet ze zeker, dat als iemand haar geen leugen vertelt, wat ze diegene wel of niet kan toevertrouwen. Zelf kan ze wel goed liegen. Qua wapens heeft Amy-Lynn een voorkeur die uitgaat naar werpwapens. Zoals speren maar ook voornamelijk messen. Doordat Amy-Lynn een goed gevoel voor richting heeft is het voor haar niet moeilijk om ergens mee te werpen. Amy-Lynn weet ook veel van technologie, en hierbij techniek af, met dank aan haar district. Zo kan ze gebruik maken van elektriciteit en weet ze hoe ze het op moet wekken. Ook kan Amy-Lynn goed klimmen, of het nou in een boom is of op een klimmuur.
    Wapens:
    Amy-Lynn kan zo als al gezegd is, goed omgaan met wapens waar ze mee kan gooien, voornamelijk speren en messen. Haar voorkeur gaat echter uit naar een set goede messen.
    Trainingscijfer:
    Amy-Lynn heeft een tien behaalt als trainingscore. Waar ze erg blij mee is. Met deze hoge score twijfelden de beroeps niet meer en namen ze haar er bij. Voor Amy-Lynn is dit een groot voordeel. Nu hoeft ze sowieso in het begin, zich gen zorgen te maken over veilig wegkomen bij de Cornucopia.









    Is dit goed? Het is een oud RPG-personage van me, en ze heeft dus een iets ander invullijstje. Als je wilt heb ik ook nog wel een paar andere personages staan ^^


    take me back to the basics and the simple life