• Zoals sommige misschien al weten, zit ik bij een musicalgroep. Dit jaar zijn wij een stapje hoger gegaan en zijn wij een musicalproductiegroep geworden. Omdat alles professioneler en "grootser" is, wilden we graag een eigen poster maken voor onze musical ipv alleen de theaterfestivalposter. Dus let erop: je afbeelding moet een héle hoge kwaliteit hebben, omdat het op een poster wordt afgedrukt.

    Informatie over onze musical: Wikipedia over Wicked. Hierop is de grote lijn van onze musical gebaseerd.

    De eisen:
    Titel: Behekst in het font Ruben. Dit is echt een eis en liever echt geen andere.
    Ondertitel:
    - Musicalproductiegroep Pieter Brueghel presenteert in Poetsen One. Bij deze mag je ook een ander lettertype gebruiken, zolang het maar dicht bij Poetsen One komt. Deze ondertitel moet ook boven de hoofdtitel komen.
    Achtergrond: Hier ben ik nog niet helemaal uit, dus ik wil graag dat je als eerste twee posters maakt:
    - Eentje die gewoon de titel als "hoofddoel" en verder geen foto's of tekeningen. Verder is de achtergrond hoofdzakelijk groen. Je mag wat versieringen erbij doen zoals een silhouet van een heks, of "sterretjes" (glinsters), maar maak het simpel en niet te druk.
    - Door het gebruiken van deze foto als achtergrond. Ik zou het ook fijn vinden als eerst alle oneffenheden van deze foto weggewerkt worden (ook mijn gezicht, dus de wallen en de afdrukken van mijn horloge in mijn arm. Het is met name belangrijk dat mijn schaduw zichtbaar blijft op de poster.
    Sfeer: Mysterieus, duister, maar met een vrolijk randje eraan.
    Extra:
    - De poster met de eerste eisen mag zowel verticaal als horizontaal. De poster met de tweede eisen is alleen mogelijk in horizontale versie, maar als het je lukt om zowel ik als mijn schaduw in een verticale versie krijgt, mag dat natuurlijk ook.
    - Er moet nog een ondertitel op komen, alleen daar zijn we als musicalgroep nog niet helemaal uit welke dat wordt. En ik wil jullie niet tig plaatjes laten uploaden, dus daar wacht ik nog even op. Maar maak er wel plaats voor op de poster.
    - Als laatste moet er ook nog een plek komen voor alle sponsors. Laat deze plek alsjeblieft alvast duidelijk naar voren komen alsjeblieft. (De sponsors komen nog.)

    Als beloning heb ik voor diegene die onze kieskeurige groep overleeft 15 credits. :Y)

    Alvast bedankt voor de moeite! Mochten er nog vragen zijn, dan kun je die altijd stellen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    DoenjullieWickeddoenjullieWickeddoenjullieWicked? Ohmygooood, doenjullieWicked? Ö
    Uit pure jaloezie wil ik je niet helpen (puh)

    Just kidding, ik wil wel eens kijken als ik heel veel tijd heb ^^

    [ bericht aangepast op 11 maart 2015 - 17:24 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mendez schreef:
    DoenjullieWickeddoenjullieWickeddoenjullieWicked? Ohmygooood, doenjullieWicked? Ö
    Uit pure jaloezie wil ik je niet helpen (puh)

    Just kidding, ik wil wel eens kijken als ik heel veel tijd heb ^^

    Jaaa! En ik ben één van de Elphaba's :Y)
    Haha, dankjewel. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Khan schreef:
    (...)
    Jaaa! En ik ben één van de Elphaba's :Y)
    Haha, dankjewel. ^^


    Omfg, ik ben zo verschrikkelijk jaloers. En wij doen stomme Legally Blonde. Oke, die is niet stom :')
    Ik heb morgen normaal wel tijd, maar ik kan niets beloven ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik kan wel wat proberen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik wel wat proberen alleen heb ik totaal geen verstand van hoe je goede kwaliteits posters kan maken maar ik zal in ieder geval wat maken (:


    I just caught the wave in your eyes

    Awesome! Ik wil opzich wel wat proberen, maar moet nog even zien of het gaat lukken :')

    - Wat een geweldige foto by the way (die foto voor de poster)! ^^

    [ bericht aangepast op 12 maart 2015 - 16:22 ]


    I aspire to inspire before I expire

    Hier zijn mijn probeerseltjes, niet geweldig, maar het viel te proberen :')
    Ik vind plaatjes bewerken erg leuk, maar een poster maken is dan toch een heel ander verhaal :')
    Klik op het plaatje voor een uitvergroting ;)
    - Geen idee of ik alle eisen heb uitgevoerd.. -




    I aspire to inspire before I expire


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik wil wel wat proberen hoor ^^


    Secondes zijn deuren naar antwoorden.

    Sapienza schreef:
    Hier zijn mijn probeerseltjes, niet geweldig, maar het viel te proberen :')
    Ik vind plaatjes bewerken erg leuk, maar een poster maken is dan toch een heel ander verhaal :')
    Klik op het plaatje voor een uitvergroting ;)
    - Geen idee of ik alle eisen heb uitgevoerd.. -




    Oeh, ik vind je cover met de foto heel mooi gelukt! Ik was alleen benieuwd (voor beide covers): waar wilde je de sponsors (met of zonder foto) laten?


    Deep inside, I've never felt alive

    Andersen schreef:


    Deze vind ik ook heel vet! Pure nieuwsgierigheid: waar wilde jij de tweede ondertitel neerzetten?


    Deep inside, I've never felt alive

    Overigens voor andere die aangeven dat ze iets willen proberen: go your gang! Je hoeft van mij geen toestemming te krijgen om te beginnen hoor (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat voor formaat moet de poster worden? En drukken jullie 'm zelf af of bij een drukkerij?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    Wat voor formaat moet de poster worden? En drukken jullie 'm zelf af of bij een drukkerij?

    Het formaat... Dat is een hele goed vraag. Ga ik nog even overleggen. Sowieso laten we hem afdrukken, dus dan wordt het altijd een betere kwaliteit.


    Deep inside, I've never felt alive

    Khan schreef:
    (...)
    Het formaat... Dat is een hele goed vraag. Ga ik nog even overleggen. Sowieso laten we hem afdrukken, dus dan wordt het altijd een betere kwaliteit.

    OK. Ik heb nl. even wat opgezocht over afmetingen en resolutie en 't blijkt nog best lastig om een kwalitatief goede poster te maken. x) Mijn laptop kan de hoge resolutie niet zo goed aan. :v Maar misschien is 't dan ook gelijk handig om aan de drukkerij te vragen of het bestand aan bepaalde eisen moet voldoen (afmetingen, resolutie, RGB of CMYK).

    [ bericht aangepast op 12 maart 2015 - 21:07 ]


    "I shut my eyes in order to see.'