• Hoi, toevallig strandde ik op iets op het internet en dat trok mijn aandacht namelijk wel. Ik heb wel ervaring met het feit dat dingen zo nu en dan op onverklaarbare wijze verplaatsen of verdwijnen en nooit meer terugkomen, of dat dingen als deurklinken ineens omhoog bewegen (mijn deurklink kan naar boven en naar beneden) terwijl ik alleen thuis ben. Een paar keer werd ik wakker en zag ik dat iemand naar me keek vanuit een hoekje van mijn kamer en daar zat te wachten tot ik wakker zou worden, dat soort dingen(na een seconde of 10waren we weer weg) Wat ik somehow best een fijne gedachte vond, want het voelde als bescherming en ik heb nooit slechte ervaringen gehad hiermee. Over nachtmerries ga ik maar niet beginnen haha daar kan ik een boek over schrijven, maar als je toch kijkt waar mensen allemaal in geloven vandaag de dag valt mijn mond echt open. Eindeloze lulverhalen waarin dingen gebeuren die gewoon ECHT niet kunnen, ja oké wie ben ik om te zeggen wat wel en niet mogelijk is natuurlijk, maar wanneer iemand schrijft dat ze een groot zwart grommend monster voor haar zag en gillend wegrende, trek ik toch mijn twijfels. Dit is echter nog niet alles, de reacties die mensen plaatsen. Dingen als met bepaalde kruiden door het huis gaan ect. Of dat ze stukken uit de bijbel gaan quoten over demonen, kom op zeg. Ik ben nooit bang geweest voor de dingen die zo nu en dan gebeuren en ik ga niet mijn tijd verspillen aan van die treurige rituelen, mochten het geesten of demonen zijn laat ze lekker die zoeken ook gewoon een lekker plekje om te kunnen wonen of rondspoken of hoe je dat wil noemen. Maar om nu te komen tot de aard an dit topic; hoe denken jullie hierover? Menen de mensen op deze forums dat nou serieus of is de helft van de mensen gewoon labiel en wil de rest hen graag zieken? Ik vond het wel een leuk discussiepunt, ik vraag me dit echt af. (Mocht je het vragen, ja ik heb wel eens glaasje gedraaid, in mijn huis, "alleen" omdat mijn vrienden niet wilden en ja het werkt inderdaad maar als je gewoon vriendelijk blijft gebeurt er niets ergs. Toch geloof ik daar ook niet volledig in want het voelt niet alsof je je eigen hand beweegt, maar het gebeurt wel...)


    I can only live without writing, if I'm living in the world I write about

    Ik geloof wel dat er dingen zijn zoals geesten e.d. al heb ik er dan persoonlijk geen ervaring mee. Ik weet niet of ze kunnen worden verdreven met salie of met Bijbelse teksten (ik ben zelf niet gelovig), maar misschien werkt het wel. Zo lang ik het niet heb geprobeerd of dat er werkelijk is uitgewezen dat iets niet helpt heeft het voor mij weinig zin om er over te oordelen dat het nutteloos is.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik geloof wel dat er iets van waar is, ja, maar ik hou me er totaal niet bezig en ik ben ook niet het type dat snel geesten zal gaan oproepen of met Bijbelse teksten haar huis zal zuiveren van het kwaad of zo. Zolang ze mij met rust laten, vind ik het best en maakt het me niet veel uit of ze bestaan of niet. :']


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Nee nee dit meen ik echt, en ik kan soms best hard overkomen als het gaat om mijn mening zegmaar, maar dat is dan meer om over te laten komen hoe ik ertegenaan kijk. Wat ik bedoelde was dat ik vind dat de dingen die zich zo nu en dan voordoen niet het werk van kwade geesten of demonen zijn. En de bedoeling is vooral dat ik me dan afvraag hoe anderen hierover denken, maar ja ik kan inderdaad soms best bot en eenzijdig naar dingen kijken, maar daarvoor heb ik dan dus de mensen nodig die reageren op dit topic die me misschien anders kunnen laten kijken hiernaar :)


    I can only live without writing, if I'm living in the world I write about

    Sonny schreef:
    Nee nee dit meen ik echt, en ik kan soms best hard overkomen als het gaat om mijn mening zegmaar, maar dat is dan meer om over te laten komen hoe ik ertegenaan kijk. Wat ik bedoelde was dat ik vind dat de dingen die zich zo nu en dan voordoen niet het werk van kwade geesten of demonen zijn. En de bedoeling is vooral dat ik me dan afvraag hoe anderen hierover denken, maar ja ik kan inderdaad soms best bot en eenzijdig naar dingen kijken, maar daarvoor heb ik dan dus de mensen nodig die reageren op dit topic die me misschien anders kunnen laten kijken hiernaar :)


    Als je dat van jezelf weet zou je aandacht kunnen besteden aan je woord keuze. Slap excuus dus.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik geloof erin. Ik ben opgevoed als Christen maar aan bidden enz deden wij niet. wel geloof ik in God, dat meer omdat ik het fijn vind als er iets hierna zou zijn> Maar ik geloof ook in geesten, demonen weet ik niet echt. Mijn broer heeft 3 jaar lang als kind opa gezien terwijl hij was overleden maar hij sprak met hem en zei dingen die hij niet wist eigenlijk. Op stage hebben we een meisje die ineens tegen iemand sprak en weet ik het. Ik geloof in geesten en ik geloof ook dat bekende mensen van je omgeving er zijn om je te beschermen en erdoor te helpen.

    Het is net als spiritueel, een goede kennis doet aan reiki. Met kaartlezen wist ze veel te vertellen. Dat een goede vriendin me had verlaten en dat het snel weer zou gebeuren en dat ik liefde zou vinden. Die twee laatste zijn inderdaad dit jaar gebeurd.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik geloof er niet in, ook niet in een hiernamaals of dergelijke. Het zou natuurlijk een leuke gedachte zijn, maar dat is ook de enige reden waarom het is bedacht volgens mij. Er is geen bewijs voor, dus geloof ik er ook niet in. Als het ooit bewezen wordt, zal ik erin geloven, maar voor nu laat ik het naast me liggen.


    What would Emma do?

    Michonne schreef:
    Wauw, ik vind je flink hypocriet, om eerlijk te zijn. :'D Je gelooft zelf wel in dingen die anderen net zo goed absurd vinden en dan ga je dat soort dingen over anderen zeggen. Zo neem ik je niet snel serieus over alles wat je zegt.


    Zweinstein schreef:
    (...)
    Zegt de persoon die mij 'Poepie/Poep' noemt. :'D

    In het Koreaans betekent dat maag, peer (fruit), en een schip. Het is zo grappig om doe verschillende betekenissen te weten.
    But alright, dit is onwijs off - topic.

    En ja, ik geloof dat er meer bestaat..


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik geloof niet in demonen of iets dergelijks. Wel in geesten. Niet per se kwade geesten.. maar - het klinkt misschien raar- ik geloof dat als je dood gaat je een geest wordt. Maar zou de geestenwereld dan niet overbevolkt worden door geesten aangezien er steeds meer mensen dood gaan? Daarom geloof ik ook in reïncarnatie.
    Verder geloof ik wel in van die 'abnormale' dingen. In aura's zien, geesten zien.. etc. Kruiden kunnen wel helpen denk ik - het is immers een part van de natuur. Ik vind dit onderwerp heel interessant, maar heb me nooit er echt in verdiept.
    Ooit wilde ik graag Wiccan worden, maar dat is niet van 'ik wil dat!' en hup je bent het. Bovendien sta ik niet helemaal achter sommige dingen geloof ik dus tja.. Ik denk dat ik maar bij mijn eigen niet-bestaanbare-geloof blijf :'D


    --

    Soundgarden schreef:
    Ik geloof wel dat er iets van waar is, ja, maar ik hou me er totaal niet bezig en ik ben ook niet het type dat snel geesten zal gaan oproepen of met Bijbelse teksten haar huis zal zuiveren van het kwaad of zo. Zolang ze mij met rust laten, vind ik het best en maakt het me niet veel uit of ze bestaan of niet. :']


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Zegt de persoon die mij 'Poepie/Poep' noemt. :'D

    Da's beter dan 'bae' :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben een agnost, om eerlijk te zijn. Wat betreft god én wat betreft demonen. Ik heb de neiging om te geloven dat God echt bestaat, maar er blijft altijd een deeltje hersenen van mij in mijn achterhoofd roepen dat ik, als ik logisch nadenk, best weet dat het niet kan. Sowieso volg ik meestal toch meer mijn verstand dan mijn hart, dus uit dat standpunt ben ik een agnost, terwijl ik voor een paar dingen al wel eens gebeden heb die dan ook echt werkelijkheid werden. Toch blijft er dan de vraag bij mij 'is dit echt of is dit omdat ik het zo graag wil?' Ik vind het ook niet zo'n fijn gedacht dat iemand je leven kan bepalen, eerlijk gezegd. Ik geloof dat er ergens 'krachten' (natuurkrachten) zijn waar we geen weet van hebben en die invloed hebben op ons leven, maar ik ben niet zozeer geneigd in het zien van die krachten in de vorm van demonen of een God.
    Hoe dan ook, heel dat "wetenschappelijk onderzoek" dat je ziel je lichaam verlaat nadat je bent gestorven, vind ik ook nogal twijfelachtig. Dat je lichaam zoveel milligram verlicht, kan evengoed liggen aan het laatste water dat verdampt. Het kan zijn dat het dat is, maar hoe ga je dingen doen? Je hebt geen hersenen meer die alles besturen, dus ik geloof niet dat een ziel op zich nog iets kan doen, laat staan denken over wat die gaat doen.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Celerity schreef:
    Twijfelgeval.


    Voor mij geldt dit, hoewel het met periodes gepaard gaat.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife