• Ik ben op dit moment bezig met een verhalenbundel van griezelverhalen op de computer. Het zijn verschillende korte verhaaltjes.
    Ik heb alleen inspiratie te kort en toch wil ik er persé aan werken :3
    Heeft iemand van jullie misschien een idee voor een kort griezelverhaaltjes. (Kort is in mijn ogen: 6 tot 10 pagina's)
    Ik wil namelijk het boek het liefst ongeveer 80 (het liefst zelfs meer) pagina's geven. Daarvoor heb ik dus zeker 8 verhaaltjes nodig. Ik heb er tot nu toe 3.
    En, als ik het af heb en er tevreden over ben wil ik het misschien naar een uitgever sturen! Naar een kinderuitgever misschien. Die bestaan!
    Het boek heet Verhalen uit de Duisternis. Het eerste verhaal loopt slecht af en de andere twee goed.
    Iemand een idee?
    Alvast hartelijk bedankt! (flower)


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Inspiratie moment!!!!!!
    Dan schrijf je een verhaal uit het gezichtspunt van een spin!!!!
    Dan beschrijf je hoe die dan ziet dat iedereen bang voor hem wegrent
    En uiteindelijk wordt ie dan doodgeslagen fso
    ;)
    Hopelijk kun je hier iets mee?
    :)


    Remember, everyone you will ever meet knows something you don't.

    Jaaw cool idee! Ga ik onthouden xD


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Gestoorde moordenaars
    Weerwolven (geen twillight of teen wolf lol)
    Behekste poppen
    Ouija borden (zoek op google als je niet weet wat het is)
    Demonen
    Geesten
    Undead
    Toxic shit in een stad en iedereen word ziek (of een monster)

    En veel bloed (behalve als het voor kinderen is bedoelt)

    Je kan ook inspiratie van deze site halen : http://www.creepypasta.com/

    Zou graag willen zien wat je al hebt (:

    Schrijf een verhaal waarin een kind niet kan slapen en ontdekt dat er inderdaad monsters onder het bed zitten, en in de kast. Elke keer als hij/zij een nachtmerrie heeft komt er één bij, en op een dag zijn ze sterk genoeg om het kind aan te vallen..


    Rest in Peace, Son of Gondor

    WolfieBlackfire schreef:
    Gestoorde moordenaars
    Weerwolven (geen twillight of teen wolf lol)
    Behekste poppen
    Ouija borden (zoek op google als je niet weet wat het is)
    Demonen
    Geesten
    Undead
    Toxic shit in een stad en iedereen word ziek (of een monster)

    En veel bloed (behalve als het voor kinderen is bedoelt)

    Je kan ook inspiratie van deze site halen : http://www.creepypasta.com/

    Zou graag willen zien wat je al hebt (:


    Nou, het is wel voor kinderen bedoeld van 11/12 ofzo.
    Wat ik al heb : Een verhaal over een meisje wat stemmen uit het water hoort. De stemmen in het water willen haar in het water lokken zodat ze nog een ziel erbij hebben en dan zinkt het schip waar ze op zit. Idd een schip xD En dan springt ze in het water. En gaat dood muahahahahahahaaaa. Sorry.
    Slecht einde dus.

    Een verhaal over een jongetje in een dorp waar mensen leven die erg arm zijn. Een oud kasteeltje is een ruïne geworden en Joost wil er een kijkje gaan nemen. Dan vind hij een zwaard en ja... Verder heb ik nog niet echt :3

    Een verhaal over een meisje wat gepest word. Ze vlucht weg het bos in: Het bos der nachtmerries en dan ziet ze haar ergste angsten en uiteindelijk komt het toch nog goed.

    Een verhaal over een jongen met zijn zusje en ze ontdekken de Verschrikkelijke Kamer. Ik heb nog geen idee wat dit precies is maar het was een inspiratie opwelling.

    Het idee van @BadDreams_ omdat ik het geniaal vind xD

    En dan nog misschien het idee van @AsamiSato


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Ik denk dat je beter verhaaltjes kan schrijven die goed aflopen, als je iets wil schrijven voor kinderen rond die leeftijdscategorie... En als je al horrorverhalen schrijft, maak het dan niet zo eng dat een kind niet meer naar bed durft te gaan. Ik vind ouija-borden, geesten en behekste poppen namelijk niet echt onderwerpen voor kinderen.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2015 - 17:42 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    -

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 16:32 ]


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Ja klopt, zoiets was ik ook niet van plan en het eerste verhaal is minder cru dan het klinkt :3


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Tigresse schreef:
    Ik denk dat je beter verhaaltjes kan schrijven die goed aflopen, als je iets wil schrijven voor kinderen rond die leeftijdscategorie... En als je al horrorverhalen schrijft, maak het dan niet zo eng dat een kind niet meer naar bed durft te gaan. Ik vind ouija-borden, geesten en behekste poppen namelijk niet echt onderwerpen voor kinderen.


    Je haalt me de woorden uit mijn mond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dat klopt inderdaad alleen @WolfieBlackfire wist natuurlijk niet van welke leeftijdscategorie omdat ik dat vergeten was te vermelden....


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Je kan ook schrijven over een spookje dat niet eng wil zijn. Denk maar aan Casper het spook. Een beetje zoiets? ;3

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 16:46 ]


    26 - 02 - '16

    Misschien is het opzoeken van mytes en legendes een goed idee? Veel plaatsen hebben hun eigen horror verhalen, misshien kun je hier inspiratie uit halen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik denk dat als je op de leeftijdsgroep van 10 - 12 jaar mikt je best gewoon griezelverhalen kunt schrijven. Misschien moet je het nu inderdaad niet voor kinderen van zes gaan doen, maar hé, je eigen creativiteit komt voor 'de verkoop'. (:
    Griezelverhalen zijn ontstaan met de griezelroman zo'n eeuw of drie geleden in Engeland, dus als je echt achter het recept van een griezelverhaal wilt komen, raad ik je aan om op google eens "Gothic Novel'' in te typen. Dat is hét genre. Als je op google books kijkt dan heb je meteen talrijke voorbeelden waardoor je je kunt laten inspireren. (Frankenstein, Bloody Mary, weet ik wat er nog allemaal bestaat.)
    Ook eens rondzoeken op google onder "Gothic Novel'' en ''Gotische roman'', dan moet je wel het geslaagd recept van de thema's en van de stijlkenmerken kunnen verzamelen. Ik weet er ook niet alles van. Maar in de meeste gevallen gaat het om intriges tussen een onschuldig vrouwelijk hoofdpersonage en een slechte man en maakt men het griezelig door thema's van de nacht, de duisternis, de woeste, grillige natuur en middeleeuwse ruïnes te gebruiken als decor (kathedralen, kloosters.) Dus misschien dat je hier wat mee kan.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 18:48 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    @Histoire, hihi bedankt voor de les geschiedenis :3
    Ik zal eens kijken


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    GrandAmour schreef:
    @Histoire, hihi bedankt voor de les geschiedenis :3
    Ik zal eens kijken


    Haha, sorry. Ik kwam rechtstreeks vanachter mijn boeken, vandaar. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.