Ik zou echt nooit een hond kunnen trappen, dat is gewoon sneu. Maar dit soort situaties zijn niet nieuw voor me. Er zijn nou eenmaal heel veel mensen bang voor honden, en als er dan een in je been gaat hangen, dan is het voor hen een natuurlijke reactie om de hond weg te trappen. Daarnaast was het een oudere man die duidelijk van streek was, gezien het feit dat hij van zijn fiets viel van schrik. Dat vind ik ook best wel sneu. Jullie hadden ook best sneller mogen reageren en de honden bij jullie moeten roepen.
Sowieso vind ik eigenlijk dat als je weet dat je hond nog wel eens op mensen af wil springen, je ze niet vrij moet laten lopen op gebieden waar dat niet toegestaan is. Ik rij wel eens paard in het bos en mensen lopen daar nog behoorlijk vaak met hun honden op de ruiterpaden. Heel vaak rennen ze al blaffend op onze paarden af, die gelukkig goed opgevoed zijn, maar een paard dat het niet op honden heeft hoeft geen twee keer na te denken om uit te halen. Het zou makkelijk de hond zijn dood kunnen betekenen. En het ergste is dat als je die mensen dan vriendelijk vraagt om hun hond bij zich te houden, voor het dier zijn eigen veiligheid, dat ze boos worden of je uitlachen. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een baasje zijn hond expres op mijn paard afstuurde.
Ik geloof natuurlijk niet dat jij zo'n baasje bent, en ik zou waarschijnlijk ook woedend zijn als iemand aan mijn dier zat. Maar ik wil je er wel nog even op wijzen dat honden best een last kunnen vormen voor andere mensen, hoe leuk en lief ze ook mogen zijn.
i put the fun in funeral