• Ik heb jullie hulp nodig! Ik moet namelijk een essay van acht pagina's schrijven over de Nederlandse cultuur. Nou zou je zeggen dat dit voor een geboren Nederlander niet al te moeilijk is, maar het mag geen verhaal zijn over boerenkool met worst.

    Ik heb al enkele dingen opgeschreven:
    - Zwarte piet
    - Vrijheid (homohuwelijk, drugsbeleid, mening, tutoyeren)
    - Tolerant (homohuwelijk, drugsbeleid)
    - Bij de klok leven (punctionaliteit)
    - Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!

    Heeft iemand nog een geniale ingeving? Acht pagina's volschrijven is nog best wel een opgave.
    x.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 11:26 ]


    'Nobody said it was easy

    Onze geweldige molens natuurlijk! c:


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Klompen en kaas. :Y) Als Belg weet ik eigenlijk niet zoveel over de Nederlandse cultuur, maar naar mijn weten is het grootste gedeelte van de gelovige Nederlanders protestants?


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Teater schreef:
    Klompen en kaas. :Y) Als Belg weet ik eigenlijk niet zoveel over de Nederlandse cultuur, maar naar mijn weten is het grootste gedeelte van de gelovige Nederlanders protestants?

    Klompen en kaas mag helaas niet!


    'Nobody said it was easy

    Worden wij niet vaak als heel zuinig gezien? We zijn ook een echt handelsland, wat onder andere betekent dat we er een reputatie voor hebben dat we heel veel talen spreken. Water kun je natuurlijk ook niet vergeten als je iets over Nederlanders wilt schrijven. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Amiable schreef:
    (...)
    Klompen en kaas mag helaas niet!


    Het was een grapje, het is hier gewoon het stereotiep van een Nederlander. ^^ Mijn idee was dat van de vrij protestantse samenleving (of zit ik daar mis? I dunno).


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Aardgas kan je het ook over doen! ^-^
    Daar is zo'n heisa over.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Teater schreef:
    (...)

    Het was een grapje, het is hier gewoon het stereotiep van een Nederlander. ^^ Mijn idee was dat van de vrij protestantse samenleving (of zit ik daar mis? I dunno).

    We hebben zowel protestanten( het noorden van Nederland) als katholieken (het zuiden van Nederland). Denk dat ik dat erg moeilijk vind om over te schrijven aangezien ik zelf niet gelovig ben.


    'Nobody said it was easy

    Square schreef:
    Worden wij niet vaak als heel zuinig gezien? We zijn ook een echt handelsland, wat onder andere betekent dat we er een reputatie voor hebben dat we heel veel talen spreken. Water kun je natuurlijk ook niet vergeten als je iets over Nederlanders wilt schrijven. (:

    Zuinig inderdaad! Vind vooral het vele talen spreken erg interessant, bedankt!


    'Nobody said it was easy

    Hier in België zeggen ze soms dat Nederlanders gierig zijn.
    Uhm waar ik zelf nog aan denk bij Nederland is: vriendelijke mensen, oranje, voetbal?, elfstedentocht, de zee (al die dammen enzovoort en de rampen).
    Dat was het eerste dat in me opkwam, weet niet of je er iets mee bent.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    De dijken en waterwerken van Nederland zijn ook bekend. Daarnaast zijn we bekend om onze falende politiek. Misschien ook iets over de splitsing van culturen door de rivieren, ofwel, het verschil tussen zuid en noord? Daarnaast zijn Nederlanders over het algemeen heel extravert in vergelijking met andere landen. En dat zeg ik gebaseerd op mijn eigen ervaringen en omdat alle Belgische vrienden dit zeggen. Ook zijn we uniek dat de tweede kamer niet in de hoofdstad ligt. Vergeet onze speciale feestdagen niet, zoals Koningsdag.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik elk geval vind ik de mensen in Nederland (toch zeker in pretparken) een heel stuk vriendelijker dan hier in België. ^^ Hier is het meer van "shit, is er daar nu weer een klant?" in tegenstelling tot mijn ervaring met Nederlandse onthalen, waar men altijd zo opgewekt klinkt. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik het accent gewoon gezellig vind, dat weet ik niet. :Y)


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    De constitutionele parlementaire monarchie, het ontstaan van democratie in Nederland, zeevaart, waterbeheer, exportland, multiculturele samenleving...


    i put the fun in funeral

    Patholoog schreef:
    De dijken en waterwerken van Nederland zijn ook bekend. Daarnaast zijn we bekend om onze falende politiek. Misschien ook iets over de splitsing van culturen door de rivieren, ofwel, het verschil tussen zuid en noord? Daarnaast zijn Nederlanders over het algemeen heel extravert in vergelijking met andere landen. En dat zeg ik gebaseerd op mijn eigen ervaringen en omdat alle Belgische vrienden dit zeggen. Ook zijn we uniek dat de tweede kamer niet in de hoofdstad ligt. Vergeet onze speciale feestdagen niet, zoals Koningsdag.


    Nederlanders zijn in het algemeen juist veel zakelijker en nuchterder dan de meeste zuidelijke landen als Italië en Spanje. Daar is het volk veel temperamentvoller.


    i put the fun in funeral

    Ik heb voor school ook eens iets moeten doen met de Nederlandse cultuur, zal zo even zoeken of ik het nog kan vinden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Overkill schreef:
    (...)

    Nederlanders zijn in het algemeen juist veel zakelijker en nuchterder dan de meeste zuidelijke landen als Italië en Spanje. Daar is het volk veel temperamentvoller.

    Inderdaad de nuchtere Nederlander!


    'Nobody said it was easy