1. Hoe denkt u over homoseksualiteit?
Voor mij is iemand's geaardheid geen issue what so ever - iemand moet honderd procent zichzelf kunnen zijn op dat vlak.
2. Wat vind u ervan dat homoseksuelen soms bang zijn om zichzelf te uiten?
Ik begrijp dit ergens natuurlijk wel, omdat we nog steeds in een judgemental samenleving leven, maar ik zou het liever anders zien.
3. Kent u iemand die homoseksueel is?
Niet zo zeer, maar ik ken zat mensen met een 'afwijkende' geaardheid - mijn twee beste vriendinnen zijn biseksueel evenals ik zelf.
4. Staat uw geloof homoseksualiteit toe? Zo nee, wat vindt u daar van?
Ik ben niet gelovig.
5. Vind u dat het homohuwelijk overal legaal moet worden? Graag uw antwoord beargumenteren.
Ik begrijp dat het in een aantal Islamitische landen en derde-wereld-landen een veelbesproken onderwerp is en daar zal het meer tijd vragen, maar kom op, in ver ontwikkelde landen als Amerika en Rusland zou homoseksualiteit en het homohuwelijk gewoon toegestaan moeten worden. In Amerika kunnen mensen in sommige staten trouwen met een object, en ik kan me niet voorstellen dat dat liefde is. Dus ja, iedereen moet kunnen houden van wie hij of zij wil en dit met een huwelijk bezegelen.
6. Vind u het belangrijk dat ook homoseksuelen hun mening ook kunnen uiten?
Ik vind het belangrijk dat elk levende persoon zijn of haar mening kan uiten, en homoseksuelen wijken daar voor mij niet van af.
7. Wat vindt u ervan dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf staat op homoseksueel zijn?
Walgelijk.
8. Wat zou u ervan vinden als een van uw vrienden/familie homoseksueel zou zijn?
Uit ervaring weet ik dat ik dat totaal geen probleem vind. Zou ook een beetje hypocriet zijn.
9.Vindt u dat homoseksualiteit overal bespreekbaar moet worden?
Ja.
10. Bent u ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen/heeft u zelf wel eens gediscrimineerd tegenover homoseksuelen?
Ik ken veel mensen die uitgescholden worden voor homo terwijl ze het niet zijn, maar werkelijke discriminatie heb ik nooit meegemaakt. Meisjes zijn wel altijd moeilijk als ze er achter komen dat een meisje lesbisch is, ik citeer "ew maar straks gaan we omkleden en kijkt ze naar me..". Alsof iemand die niet heteroseksueel is nou meteen op iedereen valt. :')
[ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 17:58 ]
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted