• Guysss,

    Ik begin altijd vol goede moed aan een nieuw verhaal (ook zonder dat ik het op Quizlet plaats), maar halverwege stop ik ermee. Dit komt omdat ik vaak ontevreden ben over de verhaallijn en niet goed weet hoe ik dat moet veranderen. Hoe komen jullie op inspiratie om je verhaal af te maken? Wat doen jullie als je je verhaal niet meer ziet zitten?

    Bij voorbaat dank! (:

    Dear God, know the feelings bro ^^
    Ik heb daar ook heel veel last van, en ik heb er voor mezelf niet echt een oplossing voor gevonden. Je zou, als je de verhaallijn wil veranderen, een bèta kunnen laten kijken en uitleggen wat je probleem is. Of eventueel gewoon een vriend of vriendin. Ik schrijf meestal eerst in word alles, dan kan ik mijn verhaallijn ieder moment veranderen. Meer zou ik er ook niet op weten, ik hou dit topic in ieder geval in de gaten :3

    Yeah, ik heb dit zo vaak gehad he :')
    Het is iets waar iedereen last van heeft, denk ik. Wat mij heel erg helpt is om het verhaal van tevoren al helemaal uit te denken. Ik bedenk van tevoren het plot al en maak een grove hoofdstukindeling van wat er wanneer gebeurt (ookal wijk ik aar vaak later nog van af)
    En tsja, mensen veranderen en interesses veranderen en vooral wanneer je lang (langer dan een jaar bijvoorbeeld) bezig bent met een story kan het voorkomen dat de verhaallijn je minder boeit of je hem minder goed vindt. Je kunt er dan natuurlijk ook over nadenken om je plot radicaal te veranderen (al is dat wel lastig, want het moet natuurlijk wel nog kloppen met wat je al eerder geschreven hebt)
    Wat mij ook erg helpt is om een verhaal gewoon te activeren. Wanneer je abo's enthousiast zijn en graag meer van je willen lezen is dat een geweldige motivatie om door te schrijven c: Ook het schrijven met een co-writer helpt mij heel erg, al is het maar omdat ik me schuldig voel tegenover haar wanneer ik te lang niet schrijf :')


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood