Heath Jackson.
"Zo, meneertje ongeduld," grinnikt de jongedame die nu enkel in haar badjas in de deuropening staat. Een welkome verrassing, desalniettemin een actie die hij liever niet had. Het betekende immers dat de gehele buurt ergens op uit kon kijken: de vrouwen zullen jaloers zijn op haar lichaam (als zowel mijn geweldige aanwezigheid natuurlijk), en wat de mannen betreft... Tja, dat is wel een beetje voorspelbaar.
Voor luttele seconden staar ik naar de waterdruppels die langs haar hals dwalen zo richting de inkeping van... Nerveus slik ik een brok in mijn keel door, tegelijkertijd dat ik het gevoel krijg dat de stof van mijn shirt me een ietwat beklemd gevoel geeft. Als ik die hond nodig heb, gaat ie er vandoor en het tegenovergestelde. Mijn poelen glijden langs haar hals over haar gezicht, totdat ik besef hoe haar blik iets te geamuseerd naar mijn smaak staat. "Ik verwacht soms stiekem nog steeds een telefoontje van het gekkenhuis dat ze hun patiënt terug willen."
"Moet je me iets vertellen? Ben je uit het gekkenhuis ontsnapt?" murmel ik met een schaapachtige grijns, gezien ik de context niet begrijp nu ik haar zo zie. Ava is soms een vrouw naar zijn hart met haar mysterieuze karakteristieken en uitdagende bedoelingen. Ik volg haar bijna direct wanneer ze het appartement in verdwijnt, er is eerst een belangrijk gedeelte van haar achterkant dat ik wil inspecteren. Door het gegeven dat ik me momenteel in mijn droomwereld bevind, waar Ava en ik alleen zijn, is het niet verstaanbaar wat ze tegen me zegt. Ik hoor een geheel andere versie van, eentje waardoor ik met een halve grijns haar volg jegens de slaapkamer, alsof ik een hond ben. Nee, erger: Demon, die kon zich pas niet inhouden met haar in de buurt.
"Als je me volgt naar de slaapkamer zal ik mijn pepperspray moeten gebruiken," vermeld ze me plots, iets waardoor ik de uitstraling van een jonge puppy krijg.
"Ik beloof dat je het fijn zal vinden als we samen in de slaapkamer zijn," probeer ik. Het ogenblik dat ik echter net bij de deur ben, slaat die in mijn gezicht dicht, waardoor ik wakker ben geschud en met een bedroefd gezicht terugkeer.
In eerste instantie houd ik een preek in mezelf, dan hardop tegen Demon, die Ginger likt alsof hij de moeder is. Met een diepe zucht red ik het katje van de hond, welke ik aan zijn riem trek, zodat het naast me komt te liggen. Het katje scheen het echter niet eens zo erg te vinden, gezien deze met vrolijke sprongen bij de hond terecht komt. Die twee, werkelijk, soms was het niet te geloven. Ik daal net neer op de bank in de woonkamer als er een deur wordt geopend, waardoor ik automatisch recht ga staan. Ava komt tevoorschijn, verrukkelijk zoals altijd, en ik glimlach iets.
"Netjes hoor," vermeld ik haar, waarna ik op haar af wilde lopen om de jongedame in mijn armen te nemen. Misschien mag ik haar kont stiekem weer aanraken, dan zeg ik dat ik haar langer had verwacht als smoes. Maar mooi niet hoor: die stomme hond was eerder. Demon heeft waarschijnlijk hetzelfde idee, want hij verpest mijn kans door haar been te humpen.
"Heath, je moet echt eens een vriendinnetje voor je hond vinden. Of minder flirten met vrouwen waar je hond bij is, hij neemt je gewoontes over."
"Pfft," sputter ik, waarbij ik mijn armen ietwat kinderachtig over elkaar sla. "Hij verpest het opzettelijk." Er volgen nog wat niet verstaanbare prevelingen, waarop ik toch echt Ava volg en die hond in het oog houd. Mijn humeur is echter al snel verbeterd als we in het park aankomen en ik Ava een nummer hoor zingen. Haar aandacht aan me is niet onopgemerkt gebleven, natuurlijk niet, wat resulteert in een uitdagend gegrinnik. Ik haal snel mijn mobiel tevoorschijn als Ava het waagt om achter een oude man te dansen.
"Oeh babe," zeg ik jegens haar. "Waarom doe je zulke leuke dansjes nooit bij mij?" Mijn ogen wisselen tussen het camerabeeld, die de dans opneemt, en Ava zelf. "Toch ben ik niet jaloers op de oude mannen waarin jij je interesseert: I've got enough tricks on my own." Nadat het klaar is, berg ik mijn telefoon weer op door het in mijn broekzak te stoppen. Ik zoek Demon, die meters verderop rent over het gras en een paar speelmaatjes heeft gevonden. Niet zomaar honden: dieren met mooie baasjes, namelijk twee brunettes die vast op mijn komst wachten. Met een zelfingenomen, speelse grijns loop ik op ze af.
"Dames..."
[ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 19:43 ]
Quiet the mind, and the soul will speak.