Rascal schreef:
(...)
Ja, overbevolking zorgt dat we steeds meer ruimte nodig hebben om te leven en ja dat verkleint weer de leefgebieden van wilde dieren... ): Helaas is daar weinig aan te doen. Ik zeg weleens voor de grap dat alle bejaarden die met pensioen zijn.. nou ja, afgeschoten moeten worden (VOOR DE GRAP, voor ik commentaar krijg) en alle criminelen ook. Dan zijn we denk ik al de helft van de wereldbevolking kwijt. In elk geval de Nederlandse bevolking.
En we zullen zien, of we over 100 jaar nog leven! (;
Ieder organisme heeft een natuurlijke vijand waardoor de populatie op peil wordt gehouden. Om een simpel voorbeeld te geven: er zijn heel veel konijnen. Vossen eten graag konijnen, ze hebben genoeg voedsel, dus er worden veel vossen geboren. Maar de konijnenpopulatie gaat achteruit doordat er heel veel vossen zijn. De vele vossen kunnen zich niet meer voeden aan de weinige konijnen en verminderen ook in aantal. Doordat er minder vossen op hen jagen, kunnen de konijnen weer in aantal toenemen en we zijn weer rond. Ieder dier heeft een natuurlijk vijand of een natuurlijk remmingsproces. De mens heeft dit al lang niet meer. Ouderdom en ziekten zijn de natuurlijke vijanden van de mens en hiertegen bewapenen we ons steeds meer. Mensen worden ouder en er zijn steeds meer mogelijkheden om genezen te worden. Er is dus geen rem meer op de groei van de menselijke populatie en hierdoor gaat de wereldbevolking dus steeds meer groeien, terwijl wij wel een natuurlijke vijand zijn van veel dieren.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt