• Hey iedereen
    hier komt weer een zeiktopic en alvast sorry voor de spellingfouten, maar dit is met m'n gsm en ik zit te trillen. Voor degene die mijn vorige topics hebben gelezen kunnen het misschien al raden. Met het snijden ca het goed, ik heb met mijn zus gepraat en ben ongeveer drie weken clean. Maar ik kan het hier niet meer aan. Met hier bedoel ik bij mijn vader. Het was vandaag switchdag, we moesten vandaag naar mijn vader. We waren nog geen vijf minuten binnen of mijn kleinste broertje begon al te ruziën met mijn vader. Toen mijn broers dan even weg waren begon mijn vader op mij te zeiken Van heeft die zeug (hij bedoeld mijn ma) u weer zitten opstoken? Ja EA, want die hoer ja niet anders. Toen werd ik weer kwaad. Even later waren mijn broertjes weer thuis en was mijn pa weer in zijn andere bui. En er weer mee aan het lachen. En ff later was hij weer kwaad. Zo gaat het iedere keer. Daarnet kreeg ik ruzie met m'n kleinste broertje en we begonnen weer te vechten. Nu heb ik er weer spijt van. Ik ben het beu om iedere dag aan te horen van mijn pa dat mijn ma een hoer is. Ik ben het beu om alles over Me heen te krijgen. Ik ben het beu dat als mijn broertjes Me beginnen te kloten mijn pa gewoon vrolijk mee doet. Nu in het eerste jaar heb ik al tegen mensen van het clb gezegd hoe de situatie hier is. ZE hebben toen gezegd dar ZE iemand zouden kunnen sturen. Ik heb toen gezegd dat dat niet Kon. Mijn pa zou ZE zo weer buitensturen. Ik wil nog niet weten wat hij dan met mij gaat doen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen...

I fake a smile, so I won't let you down

Knap en goed dat je drie weken clean bent!
    Wat rot en naar dat je vader zo praat ove rje moeder en dat hij met je broertjes meedoet. Kun je niet zorgen dat ej alleen bij je moeder kunt zijn als je dat wilt?

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Och nee, da's echt kut zeg... Kan je er niet met je moeder over praten over hoe hij doet? Misschien weet zij iets om het op te lossen? Of kan je niet gewoon een keer met hem erover praten, over zijn gedrag? Als vader moet je toch wel naar je kinderen hun verhaal luisteren.
    In ieder geval veel succes ermee en fijn dat je al drie weken clean bent!

16 - 09 - '17

Rikiah schreef:
    Knap en goed dat je drie weken clean bent!
    Wat rot en naar dat je vader zo praat ove rje moeder en dat hij met je broertjes meedoet. Kun je niet zorgen dat ej alleen bij je moeder kunt zijn als je dat wilt?

Dank je ;3
    Ik blijf al een tijdje ieder weekend bij mijn ma omdat ik daar in het dorp dans en zo minder hier moet zijn. Maar altijd bij mijn mama zijn zou ik ook niet willen...Ik weet het zelf niet

Neem eerst eens rustig adem en doe je ogen voor een paar seconden dicht. Rustig. (Ik ken deze situatie maar al te goed en dat is een van de dingen wat mij vaak helpt; gewoon je gedachten leeghalen, ogen dichtdoen en diep, rustig adem halen totdat je, je kalmer voelt.)

Goed. De vorige topics heb ik niet van jou gelezen, maar wat ik je wil adviseren hierover is naar je moeder hiermee gaan. Je kunt het zien als verklikken, maar als je deze situatie niet langer meer wilt moet je er snel iets aan doen! Ik weet niet hoe de situatie is tussen je ouders, gescheiden of niet, etc. Maar als je, je fijner voelt bij je moeder, kun je het beste voor een tijdje bij je moeder verblijven en vanuit daar hulp zoeken. (Als je ouders echt gescheiden zijn en er afspraken zijn waar je van de week of van het weekend bent, kun je deze altijd nog afzeggen. Jij beslist of je er klaar voor bent of niet. Het is niet verplicht!) Ik weet niet hoe oud je bent, maar er is altijd speciale zorg voor jongeren te vinden in een moeilijke situatie. Als je dit niet wilt, kun je altijd naar een psycholoog gaan die je hiermee verder kan helpen en objectiever naar de situatie kan kijken.

Eh, ja, dat was het zo'n beetje wat ik wilde zeggen. De rest van de dingen ben ik vergeten, zo vergeetachtig ben ik.
    Ga er in ieder geval rustig met je moeder over praten. Je moeder kan beledigd zijn, erg logisch, maar je hoeft niet in detail te gaan. Je kunt altijd zeggen dat je vader altijd/meestal haar uitscheldt en er vaak ruzies zijn, waar jij je niet fijn en rottig bij voelt.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Scarsx5SAU schreef:
    (...)

Dank je ;3
    Ik blijf al een tijdje ieder weekend bij mijn ma omdat ik daar in het dorp dans en zo minder hier moet zijn. Maar altijd bij mijn mama zijn zou ik ook niet willen...Ik weet het zelf niet

hm, klinkt erg lastig. Misschien niet elke dag thuis? Dta dat jekan helpen.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ziggler schreef:
    Och nee, da's echt kut zeg... Kan je er niet met je moeder over praten over hoe hij doet? Misschien weet zij iets om het op te lossen? Of kan je niet gewoon een keer met hem erover praten, over zijn gedrag? Als vader moet je toch wel naar je kinderen hun verhaal luisteren.
    In ieder geval veel succes ermee en fijn dat je al drie weken clean bent!

Mijn mama probeert de jongens altijd te waarschuwen dat wanneer ZE irritant hebben gedaan hier ZE gestraft worden. Voor de rest zegt dat ZE er niet veel aan kan doen, omdat we dan bij mijn pa zijn en niet bij haar. En heb ik al geprobeerd. Maar hij luistert niet. En dat eindigt meestal in een gevecht als ik hem dat probeer duidelijk te maken. En dank je ;3

Tsuchiya schreef:
    Neem eerst eens rustig adem en doe je ogen voor een paar seconden dicht. Rustig. (Ik ken deze situatie maar al te goed en dat is een van de dingen wat mij vaak helpt; gewoon je gedachten leeghalen, ogen dichtdoen en diep, rustig adem halen totdat je, je kalmer voelt.)

Goed. De vorige topics heb ik niet van jou gelezen, maar wat ik je wil adviseren hierover is naar je moeder hiermee gaan. Je kunt het zien als verklikken, maar als je deze situatie niet langer meer wilt moet je er snel iets aan doen! Ik weet niet hoe de situatie is tussen je ouders, gescheiden of niet, etc. Maar als je, je fijner voelt bij je moeder, kun je het beste voor een tijdje bij je moeder verblijven en vanuit daar hulp zoeken. (Als je ouders echt gescheiden zijn en er afspraken zijn waar je van de week of van het weekend bent, kun je deze altijd nog afzeggen. Jij beslist of je er klaar voor bent of niet. Het is niet verplicht!) Ik weet niet hoe oud je bent, maar er is altijd speciale zorg voor jongeren te vinden in een moeilijke situatie. Als je dit niet wilt, kun je altijd naar een psycholoog gaan die je hiermee verder kan helpen en objectiever naar de situatie kan kijken.

Eh, ja, dat was het zo'n beetje wat ik wilde zeggen. De rest van de dingen ben ik vergeten, zo vergeetachtig ben ik.
    Ga er in ieder geval rustig met je moeder over praten. Je moeder kan beledigd zijn, erg logisch, maar je hoeft niet in detail te gaan. Je kunt altijd zeggen dat je vader altijd/meestal haar uitscheldt en er vaak ruzies zijn, waar jij je niet fijn en rottig bij voelt.

Dank je dat had ik even nodig. Het probleem is dat mijn moeder weet dat ZE wordt uitgescholden enze weet van de situatie hier. Zelfs dat mijn pa ons af en toe een klap verkoopt. Maar zoals ik eerder al zei, veel kan ZE er niet aan doen. Ik zou er op dit moment ook echt niet klaar voor zijn om bij haar te gaan wonen. Ookal is het voor een tijdje. En ik weet niet hoe zit met een psycholoog. ik heb al met die van het school gepraat. Dat heeft toen niet echt geholpen :/

Scarsx5SAU schreef:
    (...)

Dank je dat had ik even nodig. Het probleem is dat mijn moeder weet dat ZE wordt uitgescholden enze weet van de situatie hier. Zelfs dat mijn pa ons af en toe een klap verkoopt. Maar zoals ik eerder al zei, veel kan ZE er niet aan doen. Ik zou er op dit moment ook echt niet klaar voor zijn om bij haar te gaan wonen. Ookal is het voor een tijdje. En ik weet niet hoe zit met een psycholoog. ik heb al met die van het school gepraat. Dat heeft toen niet echt geholpen :/
    Er zijn dingen af te dwingen als ze iets vinden zoals geweld en verwaarlozing, maar ik kan niet goed oordelen over de situatie.

Sidera nostra contrahent solem lunamque

Offspring schreef:
    (...) Er zijn dingen af te dwingen als ze iets vinden zoals geweld en verwaarlozing, maar ik kan niet goed oordelen over de situatie.

Hoe bedoel je?

Scarsx5SAU schreef:
    (...)

Hoe bedoel je?
    Een vriend van me zit in een soortgelijke situatie waarin zijn vader hem zo goed als verwaarloost, vroeger moest hij om de week, ondertussen moet hij van de rechter enkel nog om de twee weken zondag naar zijn vader, hij is ook veel gelukkiger zegt hij, maar hij zou het zo ver willen krijgen dat hij niet meer hoeft te gaan.

Sidera nostra contrahent solem lunamque

Scarsx5SAU schreef:
    (...)

Geen probleem (: Neem even een rustig momentje, zonder telefoon of andere elektronica en maak je hoofd leeg. Men kan weleens vergeten dat zoiets erg belangrijk kan zijn, een moment voor jezelf.

Hm, oke. Nee, natuurlijk niet. Het is ook niet wonen wat ik voorstelde, maar dat je voor een tijdje bij haar 'logeert', zoiets hoeft niet lang te zijn. Een psycholoog van school en een psycholoog buiten school kan erg veel verschil geven. Maak een afspraak met een maatschappelijk werker en vertel daar je verhalen, incl over het feit dat hij jullie af en toe een klap verkoopt. Diegene kan daar dan een beeld over vormen wat voor jou het beste is en eventueel met enkele instellingen contact opnemen dat deze situatie niet goed is voor jou (en wellicht je broer(tjes?)).

Als je het niet alleen durft te doen, kun je alsnog je moeder vragen voor hulp. Ik weet niet in hoeverre je relatie is met je moeder, maar het lijkt mij het verstandigste om niet hiermee bij je vader aan te komen.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Thanks voor het advies iedereen