• Ik snap hier helemaal niks van. Nou ja, ik heb er lang op zitten puzzelen en het ligt op het puntje van mijn tong maar ik kom er niet op!
    Dit is de vraag:
    Een Kinkel spreekt altijd de waarheid, een Konkel liegt altijd.
    In een huis wonen twee broers: een Kinkel en een Konkel. Je kunt links afslaan en rechts afslaan. Je wilt weten welke weg je moet nemen naar het dorp.
    Welke slimme vraag kun je stellen om te weten te komen welke kant je op moet?
    Ehh... Je moet dus eerst weten wie een Kinkel is en wie een Konkel denk ik. Maar...ik weet het écht niet en ik kan er niet op komen.
    Kan iemand me helpen?


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Je moet vragen 'als ik aan je broer zou vragen welke kant ik op zou moeten gaan, wat zou hij antwoorden?' en dan de andere kant op gaan. ^^

    Edit, kort uitlegje; de ene broer liegt namelijk altijd en zal dus zijn broer een leugen in de mond leggen (hij weet dat hij bijvoorbeeld met links, de goede weg, zou antwoorden, dus zegt de liegende broer rechts). Stel je vraagt het aan de waarheidsprekende broer, zegt deze rechts omdat hij weet dat zijn broer altijd liegt en daarom rechts zal zeggen.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2015 - 16:13 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Je moet vragen 'als ik aan je broer zou vragen welke kant ik op zou moeten gaan, wat zou hij antwoorden?' en dan de andere kant op gaan. ^^

    Edit, kort uitlegje; de ene broer liegt namelijk altijd en zal dus zijn broer een leugen in de mond leggen (hij weet dat hij bijvoorbeeld met links, de goede weg, zou antwoorden, dus zegt de liegende broer rechts). Stel je vraagt het aan de waarheidsprekende broer, zegt deze rechts omdat hij weet dat zijn broer altijd liegt en daarom rechts zal zeggen.


    Ehehehe ik voel me echt slecht hier, heb een kwartier zitten nadenken en toen kwam jij met je geniale antwoord :3

    Edoras schreef:
    (...)

    Ehehehe ik voel me echt slecht hier, heb een kwartier zitten nadenken en toen kwam jij met je geniale antwoord :3

    Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, maar dan echt voor úren, dus toen ik het antwoord eenmaal te horen kreeg heb ik hem net zolang herhaald tot ik hem nooit meer zou vergeten. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oewwwwwh thnx! Eigenlijk klinkt het nu heel logisch xD


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Wiarda schreef:
    Je moet vragen 'als ik aan je broer zou vragen welke kant ik op zou moeten gaan, wat zou hij antwoorden?' en dan de andere kant op gaan. ^^

    Edit, kort uitlegje; de ene broer liegt namelijk altijd en zal dus zijn broer een leugen in de mond leggen (hij weet dat hij bijvoorbeeld met links, de goede weg, zou antwoorden, dus zegt de liegende broer rechts). Stel je vraagt het aan de waarheidsprekende broer, zegt deze rechts omdat hij weet dat zijn broer altijd liegt en daarom rechts zal zeggen.


    Meh, nu wilde ik even slim uit de hoek komen en dit antwoorden ... :'S je was le voor.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    @Wiarda, jou tekst onderaan is ook best genious xD
    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon xD


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider