• De Utrechtse Nanne Speelman (22) dacht een goede daad te verrichten door achter iemand aan te rennen, die haar telefoon had laten liggen in de bus. Maar als zij het meisje probeert aan te spreken, krijgt ze op agressieve toon 'bok op, vieze Marokkaan' naar haar hoofd geslingerd.



    Verbouwereerd blijft Nanne achter, met de telefoon nog in haar hand. Ze geeft de iPhone aan de buschauffeur met de boodschap 'de telefoon maar aan zijn dochter te geven voor kerst'.
    De 22-jarige studente, overigens niet van Marokkaanse afkomst, wist niet wat haar overkwam. ,,Ik was in shock en ook de buschauffeur schrok enorm.''

    Boodschap op Facebook
    Nanne laat op Facebook ook een boodschap achter voor de scheldende passagier: ,,Als je dit leest, blond meisje met een jas zo lelijk als de woorden die uit je mond komen, jouw telefoon is gratis af te halen bij waar de buschauffeur hem dan ook gebracht heeft.''

    ,,Het kan zomaar zijn dat er nu een iPhone onder zijn kerstboom ligt, aangezien ik hem enigszins heb aangemoedigd je telefoon aan zijn dochter te geven.'' Het bericht is massaal gedeeld en 'geliket'. De teller staat op bijna 20.000 likes.

    bron; AD.nl


    Ik vind het eigenlijk een goede actie van Nanne. Het is dat 'blondje' haar eigen schuld dat haar mobiel nu waarschijnlijk onder een ander zijn boom ligt. Ik vind het ook puur respectloos van dat 'blondje'. Dit kan er gewoon niet in bij mij. Iemand probeert je jouw mobiel terug te geven en meteen ga je helemaal tekeer. De maatschappij van tegenwoordig. Bah. (en ik zeg niet dat iedereen zo is!)

    [ bericht aangepast op 20 dec 2014 - 19:23 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ja, de reactie van Minx kan ook wel, maar het gaat hier in dit bericht ook daadwerkelijk om een blond meisje, dus dan is het meer dan logisch dat er 'het blonde meisje' of 'het blondje' wordt neergezet omdat ze geen naam weet. Als ze nou een naam wist en dan alsnog 'het blondje' neer zou zetten, ja, dan zou ik het er helemaal mee eens zijn. Maar ze weet geen naam en weet alleen dat ze blond is, dus dan kan het niet anders.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ten eerste, lijkt ze niet op een Marokkaan, ten tweede, wilde ze alleen haar mobieltje terug geven en ten derde was het een super goede actie van Nanne, want ja, ze wilde eigenlijk alleen maar helpen en dan krijgt ze zo'n reactie.


    Some people are art and do art at the same time