• De Utrechtse Nanne Speelman (22) dacht een goede daad te verrichten door achter iemand aan te rennen, die haar telefoon had laten liggen in de bus. Maar als zij het meisje probeert aan te spreken, krijgt ze op agressieve toon 'bok op, vieze Marokkaan' naar haar hoofd geslingerd.



    Verbouwereerd blijft Nanne achter, met de telefoon nog in haar hand. Ze geeft de iPhone aan de buschauffeur met de boodschap 'de telefoon maar aan zijn dochter te geven voor kerst'.
    De 22-jarige studente, overigens niet van Marokkaanse afkomst, wist niet wat haar overkwam. ,,Ik was in shock en ook de buschauffeur schrok enorm.''

    Boodschap op Facebook
    Nanne laat op Facebook ook een boodschap achter voor de scheldende passagier: ,,Als je dit leest, blond meisje met een jas zo lelijk als de woorden die uit je mond komen, jouw telefoon is gratis af te halen bij waar de buschauffeur hem dan ook gebracht heeft.''

    ,,Het kan zomaar zijn dat er nu een iPhone onder zijn kerstboom ligt, aangezien ik hem enigszins heb aangemoedigd je telefoon aan zijn dochter te geven.'' Het bericht is massaal gedeeld en 'geliket'. De teller staat op bijna 20.000 likes.

    bron; AD.nl


    Ik vind het eigenlijk een goede actie van Nanne. Het is dat 'blondje' haar eigen schuld dat haar mobiel nu waarschijnlijk onder een ander zijn boom ligt. Ik vind het ook puur respectloos van dat 'blondje'. Dit kan er gewoon niet in bij mij. Iemand probeert je jouw mobiel terug te geven en meteen ga je helemaal tekeer. De maatschappij van tegenwoordig. Bah. (en ik zeg niet dat iedereen zo is!)

    [ bericht aangepast op 20 dec 2014 - 19:23 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bok op, stom 'blondje'. Ik hoop echt serieus dat die telefoon mooi ingepakt ergens onder een kerstboom ligt, en gegeven wordt aan een meisje dat hem wel verdient. Zoals Bamboe zegt, boontje komt om zijn loontje. Dag telefoon.


    Tijd voor koffie.

    Ik had het gisteren ook gelezen. Hoe vriendelijkheid tegenwoordig bedankt wordt. Echt zielig.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Jeetje, dat is toch niet normaal? Doe je eens iets goeds, krijg je dat...


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Damn als eerste hoop ik dus zo zwaar dat die gsm echt onder de kerstboom ligt en lmfao niet iedere buitenlader is marrokaan


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn

    Iemand krijgt een iPhone cadeau!


    No growth of the heart is ever a waste

    Lushella schreef:
    Damn als eerste hoop ik dus zo zwaar dat die gsm echt onder de kerstboom ligt en lmfao niet iedere buitenlader is marrokaan

    Volgens mij is zij geen buitenlander, lol.


    26 - 02 - '16

    Verre van, ik geloof dat ze puur Nederlandse is ;D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik hoop eigenlijk dat dat blondje er ooit nog op reageert. Lijkt me wel grappig, haha. Stel je eens voor wat ze zou denken als ze dit bericht leest :')

    Lushella schreef:
    Damn als eerste hoop ik dus zo zwaar dat die gsm echt onder de kerstboom ligt en lmfao niet iedere buitenlader is marrokaan

    Allochtoon tho, geen buitenlander. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dat blonde mokkel wacht ook eerst niet eens af wat er gezegd zal worden hé. Arrogant wijf.
    Ik zou 'm helemaal geflipt zijn waarschijnlijk, die telefoon krijgt ze dus mooi niet meer terug.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind dat ze goed heeft gereageerd. Ik zou hem echt geflipt zijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Niet dat ik het - zogenaamde Marokaanse meisje geen gelijk geef - het racisme gaat er zwaar over. Maar om eerlijk te zijn; zoveel beter is zijzelf nu ook niet bepaald. Het is toch wel nogal aan de lage kant om er zo'n show over te gaan houden - met die woorden op facebook ook hoor.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 22:54 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dit kan natuurlijk echt niet!! Goed van Nanne
    Maar ik vind wel dat jullie blondjes hierdoor viseren; het kon evengoed een zwartharige man geweest zijn die deze racistische opmerking uitspuwde..


    Why so serious? :]

    Wij 'viseren' blondjes hier niet mee. Volgens mij zetten wij het woord blondje allemaal tussen haakjes en bedoelen we specifiek dat meisje dat Nanne uitschold.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Toch kan het op sommoge mensen zo overkomen. Niet op mij, maar ik snap het wel. Er komen wel vaker reacties voorbij op het forum met reacties als "dat moet wel weer een blondje geweest zijn" of "zo'n blond trutje". Ik voel me zelf niet geviseerd, maar ik snap se reactie van Minx.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried