Ik heb niet zo snel een kut dag, maar vandaag is toch wel zo'n dag die ik liever niet nog eens over zou willen doen. Ten eerste kreeg ik vandaag te horen dat mijn Engels docente er mee gaat stoppen en ergens ver weg een andere baan heeft gekregen en we dus een andere docent krijgen terwijl ik over vijf maanden mijn centraal eindexamen heb, bedankt docent.
Nou ja vanzelfsprekend krijgen we dus ook een ander rooster en waar ik op dinsdag het eerste uur rekenen had heb ik nu Engels het eerste uur met het gevolg dat ik dinsdag het achtste uur rekenen heb en dus tot 16:10 op school zit in plaats van tot 13:30, normaal heb ik dinsdag al een tussenuur, nou nu heb ik er dus drie en daar baal ik vreselijk van.
Daarnaast stond ik in de pauze met een vriendin te praten en de andere vriendin van ons was er niet, die was thuis want ze had een nutteloze les drie tussenuren en dan weer les. Nou goed zegt die ene vriendin die er wel was dat ze vanmiddag naar de vriendin ging die thuis was om koekjes te bakken. Nou vind ik dat ook heel leuk om te doen en ik was best wel verontwaardigd dat ze mij niet hebben uitgenodigd want een tijdje geleden heb ik hen wel beiden uitgenodigd bij mij en hebben we pepernoten gebakken, daarna hebben we gezegd dat we in de kerstvakantie weer wat zouden gaan doen in die trant. Nou weet ik dat het nog geen kerstvakantie is (voor ons niet tenminste), maar ik vind het echt rot dat ik gewoon niet word gevraagd. Ik zei dan ook "Zonder mij? Maar dat vind ik ook leuk," maar dat werd zowat genegeerd.
Daarna had ik mijn laatste les geschiedenis en aan het eind van de les en na de les mochten we onze pta's inzien van de afgelopen toetsweek en er vragen over stellen, nou ja ik had dus mijn laagste punt in vijf jaar gehaald (een 6,0, ja een voldoende maar ik haal normaal veel beter) en de toets daarvoor had ik ook al een super laag punt voor mijn doen gehaald. We hebben een nieuwe docent, dus ik wijd mijn lage punten aan hem want ik doe nog precies het zelfde als altijd. Afijn, ik hem vragen wat ik er aan kon doen en ik dacht: snel eventjes, want dan kan ik daarna door naar mijn moeder die in de auto op mij wacht (we gaan na school altijd samen sporten en de sportschool ligt vlak bij school dus word ik naar school gebracht en gehaald), maar die vent hield me 40 minuten bezig en ik had mijn moeder wel een smsje gestuurd dat ik iets aan het bespreken was bij geschiedenis, maar ja. Ik dus toen hij me eindelijk liet gaan snel naar de auto gerend en me verontschuldigen, maar natuurlijk moest mijn moeder weer helemaal pissig doen en op zo'n quasi kalme toon met geheven stem zeggen dat we naar huis gingen en niet gingen sporten en dat ik morgen binnen vijf minuten maar buiten moest zijn want anders kon ik naar huis lopen zelfs als het regende, onweerde, sneeuwde of wat dan ook. Nou weet ze dat ik gisteren ook al niet kon sporten want er was niemand komen opdagen bij het basketbal en zo probeert ze me dan gewoon een 'hak' te zetten. Iets wat ik echt niet kan waarderen, want ik kon er ook niks aan doen dat die vent me zolang bezig hield, ik kreeg er geen woord tussen.
Kortom ik heb een kut dag en het is pas net middag.
Koekjes voor iedereen die dit gelezen heeft.
You were born original, don't die as a copy.