•       Weet je. Ik wist waar ik moest beginnen toen ik hieraan begon. Nu echter niet meer. Mijn excuses voor het hoopje zooi dat hier komt te staan.

          Mijn eerste probleem waar ik nu al veel te lang mee zit is dat ik geen werk kan vinden. En als je dan eens solliciteert, krijg je negen van de tien keer niet eens meer een bedankje. Ze weten verdomme dat wij – sollicitanten – er haast alles voor over hebben om werk te vinden, en te houden. En zij maken daar verdomme misbruik van, en dat maakt me helemaal gek.
          Dat brengt me ook gelijk naar het volgende. Ik woon samen met mijn vriend, en hij heeft wel een baan. In de avond, van drie uur ’s middags tot en met twee uur ’s nachts. Origineel was het tot twaalf uur, maar ze besloten dat die twee uurtjes toch echt wel nodig waren. Nou oké, twee harde weken waren het, maar hij raakte eraan gewend. Nu besluiten ze er deze week ineens nog een extra uurtje bij te plakken. Hij komt pas om één uur zijn bed uit, en is om twee uur alweer op weg naar zijn werk. Als hij ’s avonds thuiskomt eet hij wat, en gaat hij slapen. Ik zie hem dus hooguit maar twee uur in één dag, en dan is hij gewoon werkelijk gebroken – en dat doet mij zoveel pijn om hem zo te zien.
          Oh, en dan moet hij tot minimaal eind januari ook nog eens iedere zaterdag werken. Ook die belachelijke uren, want ach, verkloot je hardwerkende medewerkers maar en neem gewoon wat extra Polen aan die het allemaal niets interesseert en lachen. “Extra money, dude.”

          En dan heb je nog het punt dat de oma van mijn vriend gewoon elk moment kan sterven. Dit zou nét wat minder erg zijn als we dichterbij woonden. Ik heb het niet over andere kant van Nederland dichtbij, ik heb het over ander land dichtbij. Zijn familie woont in Algerije – waar hij ook vandaan komt – dus hij kan er moeilijk heen gaan. Hij heeft haar al jaren niet meer gezien, maar hij is dus helemaal dol op haar. Dit breekt hem, wat mij weer breekt. Ik zou zo graag willen dat we het konden veroorloven om hem daar maar even een weekje – minimaal – heen te sturen.
          Nog iets dat er in zijn familie afspeelt. Zijn zus is net bevallen – die in Dubai woont – en ook dat weegt zwaar bij hem. Die zus is daar nu alleen omdat haar man echt moet gaan werken, dus ook daar wil hij heen. Zijn zus is echt een schat van een vrouw en ik ben dol op haar, dus opnieuw, ik zou willen dat we het geld hadden en we hem daar eens lekker heen konden sturen om zijn familie te steunen. Die familie heeft veel meegemaakt samen, en hebben haast alleen elkaar nog.
          Zijn moeder was bij zijn zus – om haar te helpen en te steunen voor/tijdens/na de bevalling, maar is overgevlogen doen ze het van haar moeder hoorde. Nu gaat het dus ook nog eens niet goed met haar gezondheid, aangezien zij ernstige hartklachten heeft – en ik heb gehoord hoe Arabische vrouwen reageren bij zo’n voorval, en dat is ook niet geweldig voor die arme vrouw.

          Natuurlijk is dat allemaal nog niet genoeg voor ons… want hij besloot ineens toen het nieuws kwam dat zijn zus bevallen was, dat hij ook kinderen wilde. Nooit hadden we dingen hierover vastgesteld. Het enige wat vanaf het begin duidelijk was – en geloof me, daar ben ik érg duidelijk over geweest – is dat ik geen kinderen wil, niet van mezelf tenminste. Dit komt omdat ik zelf ook uit een verklote familie kom, en mijn moeder me eigenlijk gewoon letterlijk verwaarloost had vroeger – mijn oma had me opgevoed, en mijn pa was alleen maar aan het werk.
          Maar nu komt hij hier spontaan mee, en dan ook gelijk drie. Dan praat hij allemaal over ‘legacy’ dit en dat. En ik begin echt bang te worden dat ik hem niet kan geven wat hij wil. Ik ben zo bang dat de enige persoon die ik ooit heb weten te vertrouwen in gaat zien dat ik niet goed genoeg voor hem ben. Dit begint mij echt letterlijk te breken. Hij blijft wel zeggen dat hij ziet wat ik allemaal voor hem doe, maar soms hebben we werkelijk waar de belachelijkste ruzies. En zeg alsjeblieft niet dat er meerderen zijn. Hij is gewoon echt perfect voor mij, en ik kan gewoon echt niet zonder hem. Hij heeft mij door zo’n klote tijd weten te slepen, waarin ik echt gewoon letterlijk dood wilde, en ook een poging had gedaan. Hij was er voor me, en liet me niet gaan.

          Het komt er dus op neer dat mijn leven gewoon aan het instorten is op dit moment. Mijn ouders hebben me duidelijk laten weten dat ik niet bij hen aan hoef te kloppen, dagelijks mis ik mijn oma – de enige persoon in mijn familie waar ik letterlijk over kon zeggen waar ik van hield, mijn vriend die ik gewoon aan het kwijtraken ben op deze manier en gewoon eigenlijk alle stress waarmee ik nu overladen word op dit moment. Ik ga gewoon helemaal kapot hieraan. En het ergste is nog dat ik gewoon helemaal niemand heb met wie ik kan praten, want ik heb simpelweg niemand.

          Oké, wauw, deze is echt veel te lang geworden. Mijn oprechte excuses hiervoor, ik kan gewoon echt niet meer…

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 22:13 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik ben echt sprakeloos.. Wat ontzettend rottig. Ik snap wel dat het allemaal rottig is, maar ja, het is nog altijd jouw keus of je wel/niet kinderen wil. Ik vind dat als hij echt van jou houdt, dat maar moet accepteren. Jij hebt je redenen dat je dat niet wil.


    26 - 02 - '16

    Awh, dit is gewoonweg kut. Dat van het geen werk vinden, daar kan ik me in vinden, heb net hetzelfde. Maar de rest is ook erg zeg. Heel veel sterkte er mee, Cherona. Als er wat is, dan weet je me te vinden he!


    16 - 09 - '17

    Heel veel rottigheid komt er in 1 keer op je af, zeg... Heel veel sterkte en ook al ken ik je niet: als je de behoefte voelt, kan je me altijd een pb'tje sturen!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Jeetje, ik wist dat je door een rottige periode heen ging, maar dit had ik ook weer niet verwacht.
    Over het werk: het is inderdaad tegenwoordig heel erg moeilijk om een baan te vinden, zeker als je al in de 20 bent, want dan word je al snel als 'te oud' bestempeld. Je moet de hoop alleen niet opgeven, ook al wil je dat misschien wel. Op een gegeven moment vind je écht wel iets, dat kan alleen soms heel erg lang duren.
    Ook ontzettend jammer dat jullie het geld niet hebben om naar zijn familie te gaan, zeker bij dit soort belangrijke gebeurtenissen moet dat echt vreselijk zijn. Heel veel sterkte daarmee en hopelijk kunnen jullie toch nog iets verzinnen.
    Als laatste, als ik iets geleerd heb is dat als jij als vrouw zijnde zeker weet dat jij (van jezelf) geen kinderen wil, dat je dat ook echt níet moet doen. Ik snap dat het voor hem vreselijk moet zijn als hij de droom heeft om ooit vader te worden, maar je moet het allebei willen, anders schiet het echt niks op. Misschien veranderd hij (of jij, dat kan ook nog) nog wel van gedachten, maar zo niet, dan moet dat ook maar geaccepteerd worden. Je kan iemand niet dwingen om wel of geen kinderen te krijgen. En anders zijn er natuurlijk genoeg andere opties voor jullie, zoals adoptie. En wie weet, misschien kijkt één van jullie er wel heel anders tegenaan over een paar jaar. Dat soort dingen kunnen ook nog altijd veranderen.

    In ieder geval, heel erg veel sterkte met alles. Je kan me altijd een berichtje sturen als je wil praten, dat weet je.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    @ Feline. Hij respecteert het ook wel, maar hij is gewoon niet zo voorzichtig hierin. Hij spreekt te snel uit wat hij wil, ook al beseft hij zich later dat dit mij enorm veel pijn doet. En dat dit bepaalde dingen in mijn verleden opwekt die we beiden liever onder de grond hadden gehouden. Maar aan de andere kant is het ook weer zo dat ik hem dat geen wil geven, wat dus gewoon onmogelijk is voor mij en mijn gemoedstoestand als het op dat onderwerp aankomt. Het is allemaal zo dubieus.

    @Erica. Thanks... ja adoptie is inderdaad mijn favoriete keuze dan. Maar het is zo moeilijk om ook allemaal op te halen joh. Bah. Vervelende kutzooi is het gewoon geworden inmiddels. ><' Ja, jij weet wat meer van mijn verleden... en ik weet niet of ik dat op dit moment fijn vind of niet, maar ja. Maar jij zult sommige reacties daarom net wat beter begrijpen dan anderen.

    Bedankt dames. <3

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 22:42 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Holy shit. Holy -
    Oke, daar heb je natuurlijk niks aan, dus ik zal proberen om je mijn advies te geven. Het hele gegeven met het geld is ook echt heel erg kut, vooral omdat wanneer je het nodig hebt er niet is.
    Ik had je graag willen helpen, maar je zult het moeten doen met mijn (crappy) advies. Bij zulke dingen sta ik ook machteloos. Soms word ik serieus gek van het hele geldfiascoshit, etc.
          Godver, ik heb zojuist een van de grootste mug ervan doodgeslagen en ben nu totaal vergeten wat ik wou zeggen. .
          Het is rot dat dit een reden ervoor is dat jullie niet naar z'n oma kunnen gaan, want dat zou niet mogen.

    En als jij geen kinderen wilt (ik kan daar helemaal inkomen, so idem dito) dan moet niets tegen je zin in doen, alleen omdat een ander dat wil. Misschien dat een van jullie later op andere gedachten komt, maar persoonlijk zou ik er nu niet aan beginnen. Er zijn zoveel dingen in de wereld die nog bekeken en bezocht moeten worden. Ik zie (oude) vrienden, kennissen en oude klasgenoten kinderen krijgen en zich verloven/trouwen alsof hun leven ervan afhangt en ze nog weinig te leven hebben. 20 jaar. Cme on!
          Goed, ik hoop dat alles snel beter komt en je vriend niet zo hard meer hoeft te werken. Kan hij geen kortere dagen aanvragen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh god. Ik vind dit heel erg om te lezen want dit wens je niemand toe. Ik weet niet goed wat voor advies ik hierop moet geven maar als je ooit je hart wilt luchten mag dat. Want ik heb echt met jou te doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    @ Wallace. Oké, ik giechelde lichtjes om de mug. En ik huiverde tegelijk. Het is inderdaad gewoon rot allemaal. En natuurlijk komt dat altijd allemaal tegelijk, want ach, het leven is zo vriendelijk. Ik zou het ook nooit tegen mijn zin doen, daar ben ik altijd heel duidelijk over geweest. En dat weet hij gelukkig ook. Maar nu is het gewoon om proberen te praten, ik weet dat dat eraan zit te komen. Maar het maakte me vooral bang dat hij gelijk met drie kinderen aankwam. Like whaat... drie? Really? Oké, eentje had ik nog kunnen begrijpen om mee te beginnen. Maar verdomme... drie? En kortere dagen aan vragen? Helaas niet. Hij heeft eindelijk een contract weten te krijgen ergens. Hij is een jobcoach daar, wat eigenlijk best wel een hoge functie is, en als hij minder gaat werken dan heeft hij een grote kans dat hij niet heel lang meer een baan heeft. Er werken daar veel Polen, en die doen alles met genoegen. Teveel concurrentie om dat lef te hebben... helaas.

    @JaceLightwood. Dankjewel. Dit is al fijn genoeg om te horen hoor. Vooral als je je zo verdomd alleen voelt, dus dit is al fijn. Bedankt. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Kayfabe schreef:
    @ Wallace. Oké, ik giechelde lichtjes om de mug. En ik huiverde tegelijk. Het is inderdaad gewoon rot allemaal. En natuurlijk komt dat altijd allemaal tegelijk, want ach, het leven is zo vriendelijk. Ik zou het ook nooit tegen mijn zin doen, daar ben ik altijd heel duidelijk over geweest. En dat weet hij gelukkig ook. Maar nu is het gewoon om proberen te praten, ik weet dat dat eraan zit te komen. Maar het maakte me vooral bang dat hij gelijk met drie kinderen aankwam. Like whaat... drie? Really? Oké, eentje had ik nog kunnen begrijpen om mee te beginnen. Maar verdomme... drie? En kortere dagen aan vragen? Helaas niet. Hij heeft eindelijk een contract weten te krijgen ergens. Hij is een jobcoach daar, wat eigenlijk best wel een hoge functie is, en als hij minder gaat werken dan heeft hij een grote kans dat hij niet heel lang meer een baan heeft. Er werken daar veel Polen, en die doen alles met genoegen. Teveel concurrentie om dat lef te hebben... helaas.

    Hehe, ja, zo'n gevoel had ik al wel :'D. Well, glad somebody could laugh about it. Maar dat beest was echt huge! Ik zag dat ding opeens voorbij zweven, was opeens weg en toen na een 10 min kwam dat beest wel erg dichtbij. . So, I had to kill it.

    Yeah, noboby said life was easy. Geld maakt dingen wel wat gemakkelijker en comfortabeler, maar als je het niet hebt maakt het de problemen wel groter. Vooral als je geen werk hebt (I know the problem, 21 and jobless), maar ja. Drie is wel verdomde veel, ja. . Er zijn zoveel dingen die daarbij komen kijken - al vind ik het goed dat je, je pootje stijf houdt. Praten is altijd goed, dus doe dat maar; dan weten jullie ook van hoe of wat. Oef, ja, dan gaat dat inderdaad niet. Dan is het vooral doorbijten, ja. .
    Het is misschien useless om voor te stellen, maar je kunt me altijd een berichtje of iets sturen om je verhaal kwijt te kunnen (Nee, je zeikt niet!).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wallace schreef:
    (...)
    Hehe, ja, zo'n gevoel had ik al wel :'D. Well, glad somebody could laugh about it. Maar dat beest was echt huge! Ik zag dat ding opeens voorbij zweven, was opeens weg en toen na een 10 min kwam dat beest wel erg dichtbij. . So, I had to kill it.

    Yeah, noboby said life was easy. Geld maakt dingen wel wat gemakkelijker en comfortabeler, maar als je het niet hebt maakt het de problemen wel groter. Vooral als je geen werk hebt (I know the problem, 21 and jobless), maar ja. Drie is wel verdomde veel, ja. . Er zijn zoveel dingen die daarbij komen kijken - al vind ik het goed dat je, je pootje stijf houdt. Praten is altijd goed, dus doe dat maar; dan weten jullie ook van hoe of wat. Oef, ja, dan gaat dat inderdaad niet. Dan is het vooral doorbijten, ja. .
    Het is misschien useless om voor te stellen, maar je kunt me altijd een berichtje of iets sturen om je verhaal kwijt te kunnen (Nee, je zeikt niet!).


    Ik ben zelf ook als de dood voor muggen, heb er gelukkig al een tijdje geen meer gezien - dus I'm happy about that. Maar ik kan de horror bedenken.

    Jaa. 22 en jobless hier. Erg vervelend, maar ja. Wat kun je eraan doen? Helaas.
    Drie is echt veel inderdaad. Daar schrok ik toch wel het meeste van. Praten gaat helaas wat moeilijker nu omdat we gewoon simpelweg geen tijd voor elkaar hebben, maar volgens mij heeft hij al wel door hoe of wat. In elk geval dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit. Waar ik toch wel blij mee ben. Dus dat gesprek zal dit weekend wel komen. I hope so ten minste.
    Bedankt. Ik voel me namelijk echt een onwijs zeikwijf. c: Doet me toch goed te horen dat dat niet het geval is. Ik waardeer deze vriendelijkheid echt enorm. Van iedereen. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik vind dit echt vervelend voor je. Dit wens je niemand toe. Misschien voel je je nu echt heel rot maar er komen echt momenten waarop het beter wordt. Blijf gewoon de keuzes maken die jij wilt. Niemand kan jou dwingen tot iets wat je niet wilt. Je bent echt geen zeikwijf omdat je dit post, soms voel je gewoon de behoefte met iemand te praten. Je kan me altijd een berichtje sturen als je iets of iemand nodig hebt.


    -

    Verityy schreef:
    Ik vind dit echt vervelend voor je. Dit wens je niemand toe. Misschien voel je je nu echt heel rot maar er komen echt momenten waarop het beter wordt. Blijf gewoon de keuzes maken die jij wilt. Niemand kan jou dwingen tot iets wat je niet wilt. Je bent echt geen zeikwijf omdat je dit post, soms voel je gewoon de behoefte met iemand te praten. Je kan me altijd een berichtje sturen als je iets of iemand nodig hebt.


    Ook jij bedankt natuurlijk. Wat een lieve berichtjes allemaal. c: Ik waardeer dit echt, en dat kan niet vaak genoeg gezegd worden natuurlijk.


    I'm your little ray of pitch black.

    Oke, eigenlijk wilde ik hier helemaal niet reageren. Dit, omdat ik gewoon géén idee heb wat ik je zou kunnen vertellen zodat je je beter voelt. Of een oplossing bedenken, dat lukt me eigenlijk ook niet.

    Maar toen bedacht ik me dat het altijd wel fijn is om te horen dat iemand er voor je is. En in dit geval wilde ik je dit wel eventjes zeggen. We kennen elkaar dan wel niet echt, maar mocht je ooit je hart bij iemand willen storten (doe maar niet letterlijk, oké? :p ) dan kun je me altijd een berichtje sturen. Ik kan niet garanderen dat ik een antwoord heb, maar ik kan wel een luisterend oor bieden.

    En om dit berichtje even af te sluiten met een mooie quote:

    “Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light.” - Albus Dumbledore


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Update: Heb hem net huilend aan de lijn. Zijn oma is overleden, en zijn moeder ligt nu in het ziekenhuis. Verdomme zeg...

    Thanks Yolanda. c: Je bent geweldig. Just saying. En dat is een geweldige quote. Bedankt!


    I'm your little ray of pitch black.

    Oh damn, dat is zeker niet niks en zeer heftig nieuws! Op dit punt kun je er alleen het beste voor hem zijn. Heel veel sterkte! En hopelijk komt het goed met zijn moeder :c


    Don't walk. Run, you sheep, run.