• Ik moet voor school een script schrijven voor een serie, maar ik loop compleet vast. Ik ben al twee weken aan het brainstormen, maar er komt weinig uit. Daarom wil ik jullie vragen of jullie ideeën hebben. Alles mag, leef je uit. Je hoeft niet te denken aan haalbaarheid of zo, please spil your ideas.
    Alvast bedankt voor het meedenken,
    x

    Ps: het liefst iets surrealistisch, horror, thriller, fantasy, Tim Burton style iets, maar alle ideeën zijn welkom!

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 19:37 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Epps schreef:
    Als je nog hulp nodig hebt, staat mijn gb open. (:

    Thank you, ideeën zijn nog welkom! Ik ben er nog lang niet uit wat ik wil doen...


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Oh wat superleuk dat je zoiets moet doen! Wat voor opleiding doe je?

    Ik moet zeggen dat mijn briljantste ideeën pas komen op momenten dat ik NIET probéér iets te bedenken, dus op dit moment kan ik niks verzinnen. Zodra er iets in mijn hoofd schiet, laat ik het je weten!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ChandlerBing schreef:
    Oh wat superleuk dat je zoiets moet doen! Wat voor opleiding doe je?

    Ik moet zeggen dat mijn briljantste ideeën pas komen op momenten dat ik NIET probéér iets te bedenken, dus op dit moment kan ik niks verzinnen. Zodra er iets in mijn hoofd schiet, laat ik het je weten!

    Audiovisuele Media aan de HKU, dus eigenlijk filmmaken (soort filmacademie) ^^ en ja bij mij ook haha, maar bedankt!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Een zwangere vrouw en haar man krijgen een huis nagelaten van de man die jaren geleden (als in; hun tienertijd) geprobeerd heeft hun te vermoorden. Ze nemen het huis alleen aan omdat ze verschrikkelijke geld problemen hebben. Iets in die trant.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    The_End schreef:
    Een zwangere vrouw en haar man krijgen een huis nagelaten van de man die jaren geleden (als in; hun tienertijd) geprobeerd heeft hun te vermoorden. Ze nemen het huis alleen aan omdat ze verschrikkelijke geld problemen hebben. Iets in die trant.

    Klinkt interessant, ik zal er eens over nadenken. Meer ideen zijn welkom, ik heb wel iets, alleen kom ik daar niet echt verder mee xd


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Heeft niets te maken met de inhoud van je script, maar er is een heel fijn programma om scripts mee te maken (automatisch met alle standaarden die de film industrie ook gebruikt) --> https://www.celtx.com/index.html

    Haha oh god, ik maak voordat ik ga slapen altijd hele series in mijn hoofd, met mezelf in de hoofdrol dan wel natuurlijk.
    Ik denk niet echt dat ik je kan helpen. Welk idee heb je nu?


    Alleen maar tranen van geluk

    RedViper schreef:
    Heeft niets te maken met de inhoud van je script, maar er is een heel fijn programma om scripts mee te maken (automatisch met alle standaarden die de film industrie ook gebruikt) --> https://www.celtx.com/index.html

    Oh bedankt! Dat ga ik zeker gebruiken.

    Rowling schreef:
    Haha oh god, ik maak voordat ik ga slapen altijd hele series in mijn hoofd, met mezelf in de hoofdrol dan wel natuurlijk.
    Ik denk niet echt dat ik je kan helpen. Welk idee heb je nu?

    Een soort van stad waarin er bij elke aflevering een nieuw deel van de stad “aan gaat” wat weer een soort twist aan het verhaal geeft en in elk deel een nieuwe levensfase. Er mogen maar een bepaald aantal mensen zijn dus in de soort van “geesten” fase wordt je afgevoerd. Er blijft wel een memorie over (bijvoorbeeld een muur met foto’s of een boek). Je wordt geloot of je “dood” gaat of niet, dus er zijn sommige die er al heel lang zijn, maar er zijn ook sommige die na een “deel” al weggehaald worden. Je hebt een periode waarna weer een “leging” plaats vindt. Misschien een soort boom in het midden en elk blaadje, dat geen blaadje is maar bijv. een foto is iemand die dood is.
    Er is een soort bestuur, maar dat is onbekend voor alle mensen die in de stad wonen. Je leert je ouders niet kennen, want je zit alleen in een fase met je eigen leeftijdsgenoten. Geen zorgsysteem, dus als iemand ziek wordt gaat diegene hoogstwaarschijnlijk dood.

    Verdeling van de stad:
    The Ring: Vanaf waar alles bestuurd en geregeld wordt en waar ook de memorieboom staat.
    Sectie 1: Baby’s in de buik en zwangere vrouwen (bepaalde leeftijd dat je als vrouw zwanger wordt), na geboorte gaat vrouw weer terug naar de sectie waar ze bij hoort.
    Sectie 2: Vanaf geboorte tot aan 11 jaar.
    Sectie 3: Vanaf 12 jaar tot en met 18.
    Sectie 4: Vanaf 18 tot en met 28.
    Sectie 5: Vanaf 29 tot en met 45.
    Sectie 6: Vanaf 46 tot en met 65.
    Sectie 7: Vanaf 66 tot en met 80.
    Sectie 8: Sectie van de dode.
    Sectie 9: Sectie van de afgestoten (zonder regels en toezicht en eten).


    Ik vind het alleen een beetje een cliché met al die verhalen van the hunger games en zo en daarnaast heb ik alleen nog maar een omgeving, geen echt verhaal.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zou zeggen, combineer ongewone genres met elkaar, zoals een horror-comedy. Hier krijg ik altijd veel inspiratie van (:

    Je verhaallijn klinkt tot nu toe goed ontwikkeld naar mijn mening. Young-Adult is op het moment nou eenmaal een populair genre, en gelijkenissen voorkom je toch niet.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 10:40 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    wat je ook kunt doen is dat je een hoofdpersoon hebt, en meerdere korte verhalen schrijft. in elk verhaal ontmoet zij een nieuw persoon, bijvoorbeeld bij een busstation etc. daar wordt zij (of hij) dan goede vrienden mee. ze ontmoet bijv. vijf nieuwe mensen, op verschillende plekken en verschillende dagen, dus die kennen elkaar allemaal niet. maar ze hebben allemaal een probleem die ze aan de hoofdpersoon vertellen en ze weet dat als al haar nieuwe vrienden elkaar zouden ontmoeten, dat al die problemen dan waarschijnlijk zouden kunnen worden opgelost. dus ze organiseert een feestje en nodigt hun uit enzo

    snap je het nog? idk het kwam opeens in me op

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 10:39 ]


    night thinking, day dreaming

    surprisebitch schreef:
    wat je ook kunt doen is dat je een hoofdpersoon hebt, en meerdere korte verhalen schrijft. in elk verhaal ontmoet zij een nieuw persoon, bijvoorbeeld bij een busstation etc. daar wordt zij (of hij) dan goede vrienden mee. ze ontmoet bijv. vijf nieuwe mensen, op verschillende plekken en verschillende dagen, dus die kennen elkaar allemaal niet. maar ze hebben allemaal een probleem die ze aan de hoofdpersoon vertellen en ze weet dat als al haar nieuwe vrienden elkaar zouden ontmoeten, dat al die problemen dan waarschijnlijk zouden kunnen worden opgelost. dus ze organiseert een feestje en nodigt hun uit enzo

    snap je het nog? idk het kwam opeens in me op

    Oh ja, dat klinkt wel interessant, alleen wel ingewikkeld, ik zal er over nadenken

    Ellison schreef:
    Ik zou zeggen, combineer ongewone genres met elkaar, zoals een horror-comedy. Hier krijg ik altijd veel inspiratie van (:

    Je verhaallijn klinkt tot nu toe goed ontwikkeld naar mijn mening. Young-Adult is op het moment nou eenmaal een populair genre, en gelijkenissen voorkom je toch niet.

    Oh ja dat is wel slim en ja dat klopt helaas wel


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb besloten het idee van de stad - zie mijn op een na laatste post - uit te werken, dit wordt ook een story op Quizlet aangezien ik het fijner vind om eerst een story te schrijven en daarvan een script te maken. Als er mensen een berichtje willen als het start, moet je het maar even zeggen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.