• Ik moet voor school een script schrijven voor een serie, maar ik loop compleet vast. Ik ben al twee weken aan het brainstormen, maar er komt weinig uit. Daarom wil ik jullie vragen of jullie ideeën hebben. Alles mag, leef je uit. Je hoeft niet te denken aan haalbaarheid of zo, please spil your ideas.
    Alvast bedankt voor het meedenken,
    x

    Ps: het liefst iets surrealistisch, horror, thriller, fantasy, Tim Burton style iets, maar alle ideeën zijn welkom!

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 19:37 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Over wat moet het gaan? Is er een thema?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Vergilius schreef:
    Over wat moet het gaan? Is er een thema?

    Ik zou het liefst iets hebben dat te maken heeft met surrealisme, fantasy, horror, thriller... maar het lastige is juist dat er geen thema is, dus dat zou ook wel fijn zijn, dan heb ik in ieder geval een soort hou vast...


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lodewijk XIV, geweldig thema. Kuch. Nee oke, dat is zo saai D:

    Oke ik heb eigenlijk geen idee, sorreh :'d


    wat was dit ookalweer

    Ik had het idee om een soort van Mysterie achtig iets te doen want dat vind ik wel interessant, maar dan kom ik eigenlijk alleen maar op clichés uit of misschien iets met een dagboek/reisdagboek? Alleen komt ik daar niet echt verder mee

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 19:28 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zou zeggen, hou eens een lekker filmavondje/-dagje thuis en neem alle thrillers die er die dag op tv komen, op. Haal daar dan elementen uit die je echt interesseren en verander die dan helemaal totdat je één zinnig geheel hebt, waar je ook een eigen draai aan gegeven hebt.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Misschien kan de hoofdpersoon een reisdagboek vinden, maar missen er pagina's waar juist belangrijke informatie op staat en om er achter te komen van wie dit dagboek afkomstig is, zal diegen de reis zelf moeten maken? idk : $

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 19:30 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Blade schreef:
    Ik zou zeggen, hou eens een lekker filmavondje/-dagje thuis en neem alle thrillers die er die dag op tv komen, op. Haal daar dan elementen uit die je echt interesseren en verander die dan helemaal totdat je één zinnig geheel hebt, waar je ook een eigen draai aan gegeven hebt.

    Goed idee, helaas heb ik daar niet echt veel tijd voor, maar ik zal het in mijn hoofd houden (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Als ik inspiratie nodig heb, ga ik brainstormen door op Pinterest of zo iets op te zoeken zoals: inspirational pictures. Ondertussen zet ik rustige of emotionele pianomuziek op.
    Op die manier kan ik vaak dagen na elkaar minimum twee nieuwe ideeën krijgen per dag. Natuurlijk is dit hoe het bij mij werkt, maar het valt misschien te proberen ;3


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Epps schreef:
    Misschien kan de hoofdpersoon een reisdagboek vinden, maar missen er pagina's waar juist belangrijke informatie op staat en om er achter te komen van wie dit dagboek afkomstig is, zal diegen de reis zelf moeten maken? idk : $

    Oh dat is awesome daar kan ik wel iets mee denk ik, ik kwam net zelf op dit idee, maar het is heel vaag:

    Een soort van stad waarin er bij elke aflevering een nieuw deel van de stad “aan gaat” wat weer een soort twist aan het verhaal geeft...


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Snow_White schreef:
    Als ik inspiratie nodig heb, ga ik brainstormen door op Pinterest of zo iets op te zoeken zoals: inspirational pictures. Ondertussen zet ik rustige of emotionele pianomuziek op.
    Op die manier kan ik vaak dagen na elkaar minimum twee nieuwe ideeën krijgen per dag. Natuurlijk is dit hoe het bij mij werkt, maar het valt misschien te proberen ;3

    Ik ben al door mijn Pinterest borden aan het scrollen haha, maar alsnog bedankt voor de tip ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Oh dat is awesome daar kan ik wel iets mee denk ik, ik kwam net zelf op dit idee, maar het is heel vaag:

    Een soort van stad waarin er bij elke aflevering een nieuw deel van de stad “aan gaat” wat weer een soort twist aan het verhaal geeft...


    Dan zou je moeten bedenken waarom de stad er aan gaat, wat er gebeurd, wat de hoofdpersoon er mee te maken heeft etc. (:


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Epps schreef:
    (...)

    Dan zou je moeten bedenken waarom de stad er aan gaat, wat er gebeurd, wat de hoofdpersoon er mee te maken heeft etc. (:

    Ja, ik moet inderdaad nog een goede hoofdpersoon, want we hebben geleerd dat de beste verhalen opgebouwd worden vanuit de hoofdpersoon en niet vanuit het plot, iemand ideeën voor een interessante hoofdpersoon?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zoiets heb ik ooit voor school moeten doen, een soort strip maar dan met foto's. Wij hebben toen ervoor gekozen om een soort horror verhaal van te maken, met foto's van iemand die ergens ligt en dat het dan lijkt alsof hij dood was. Dan nog foto's van de mogelijke dader enzo.

    Misschien kan je filmen in een leeg gebouw(schoolgebouw na de lesuren) en dat er dan achter verschillende deuren iets engs of spannends zit. Een grote nep spin bijvoorbeeld.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    Zoiets heb ik ooit voor school moeten doen, een soort strip maar dan met foto's. Wij hebben toen ervoor gekozen om een soort horror verhaal van te maken, met foto's van iemand die ergens ligt en dat het dan lijkt alsof hij dood was. Dan nog foto's van de mogelijke dader enzo.

    Misschien kan je filmen in een leeg gebouw(schoolgebouw na de lesuren) en dat er dan achter verschillende deuren iets engs of spannends zit. Een grote nep spin bijvoorbeeld.

    Het moet een script worden, dus het filmen is nog niet zo van belang en het moet wel echt een super goede verhaallijn zijn, aangezien ik erop wordt beoordeeld of ik mijn propedeuse haal of niet :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Als je nog hulp nodig hebt, staat mijn gb open. (:


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'