Als mensen vragen wat mijn hobby's zijn geef ik het gebruikelijk antwoord; tekenen, schilderen, inline skaten, bakken. Omdat dit activiteiten zijn met het label hobby, terwijl de laatste keer keer dat ik een verfkwast in mijn handen had misschien wel maanden geleden is. Kwasten die ik wél elke dag in mijn hand heb, zijn mijn make-up kwasten. Ik was vroeger in mijn basisschool tijd een beetje tomboy, met vooral jongens te vriend, beetje gehavend uiterlijk. Ik ben 2-3 jaar geleden make-up gaan gebruiken, ik denk toen der tijd uit onzekerheid. Ondertussen is die onzekerheid langzaam weggeëbd maar de make-up bleef. Ik realiseer me soms niet hoeveel tijd ik in make-up steek, niet alleen om mijn make-up en haar sochtends te doen, maar ook het kijken van reviews, tutorials, blogs, naar winkels om dingen uit te testen etc.
Ik denk dat de reden is dat ik het nooit als hobby hebt durven benoemen omdat ik het (eerst) oppervlakkig over vond komen, maar ik weet van mezelf dat mijn uiterlijk niet de hoogste prioriteit heeft, waarom zou het dan oppervlakkig zijn? Ik ben eruit, make-up is een passie voor mij waar ik me goed bij voel en ik op een hele praktische manier mijn creativiteit kan uiten.
Sorry van de lap tekst, het zat al een tijdje in mijn hoofd. Ik vind het fijn om dit soort dingen uit te schrijven.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie tegen make-up aankijken! Vinden jullie het oppervlakkig of overbodig? Of ben je net als ik een make-up fanaat?
'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'