Moet kunnen, maar niet als het over schoolzaken gaat, een leraar kan immers niet iedereen toevoegen en niet iedereen heeft sociale media of gebruikt die regelmatig.
Ik vond het geweldig om in mijn vrije tijd te chatten met mijn leraren en te praten over alle dingen die niets met school te maken hebben. Maar ik begrijp ook goed dat niet iedere leraar graag in zijn vrije tijd contact heeft met leerlingen, dan wordt de grens tussen werk en prive erg vaag.
Bij mijn vorige school moesten wij iedereen met meneer of mevrouw aanspreken, maar tussen de lessen gebeurde dat ook met de voornaam. Nu moet ik op school de lectoren aanspreken met hun voornaam, maar praten over persoonlijke dingen mag niet, het is heel erg strikt enkel over de les.Het idee van de voornaam te gebruiken zou de afstand tussen lectoren en studenten moeten verkleinen en dan ben je dat al gewend voor als je afgestudeerd bent en een beetje hun collega wordt.
Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.