• Honderden, zo niet duizenden, goden en godinnen leven in vele pantheons over de hele wereld en allemaal hebben ze een ding gemeen: ze hebben een heleboel deels sterfelijke kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen.
    Afstammen van een god klinkt misschien als iets leuks, het is ook levensgevaarlijk want spanning tussen verschillende pantheons, binnen een pantheon en de constante dreiging van monsters maken deze kinderen kwetsbaar.
    Deze kinderen met goddelijke afstamming kunnen echter altijd een veilig thuis vinden in Heildaven, een eiland dat alleen iemand met zowel sterfelijk als goddelijk bloed kunnen betreden. Hier word men voorbereid op de gevaren die er in de buitenwereld op de loer liggen en leer je de volle betekenis van een goddelijk erfgoed.
    Goddelijke voorouders, magische eilanden, wapentraining, speciale gaven en spanningen tussen de verschillende pantheons kunnen echter aan een ding niets veranderen: het zijn nog altijd tieners.

    Rollen:

    Jongens:
    Meeko Tramp Stenrød - 1,1 - Exorcizamus
    Carbrey Edan Alaois - 1,2 - Gonplei

    Meisjes:
    Mia Alison Thompson - 1,1 - Squib
    Freya Melanie Gruskoff - 1,1 - Philia
    Cassiopeia Florentina Salpigides - 1,2 - Beckmann

    Regels
    Minimaal 200 worden per post – ik controleer
    Geen eendagsvliegen
    Geen perfecte personages
    Naamswijzingen doorgeven
    16+ is toegestaan
    Reserveringen blijven 48 uur staan
    Houdt jongens en meisjes ongeveer gelijk
    Je krijgt twee waarschuwingen in je GB, daarna lig je eruit

    Begin
    Het is vroeg in de ochtend en de tieners zijn wakker geworden en beginnen aan hun dag.

    Rollentopic
    Praattopic


    Remember to be ridiculous.

    mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MT


    Physics is awesome

    Mt


    We've lived in the shadows for far too long.

    Cassiopeia Florentina Salpigides - Kleindochter van Minerva en Ares



    Met mijn hoofd vol slaap, sta ik voor de spiegel. Afwezig poets ik mijn tanden en staar naar mijn eigen spiegelbeeld. Soms wil ik echt dat ik meer ben zoals mijn broer en zus oftewel een echt kleinkind van Ares. Want zo voel ik mij niet, ik ben meer echt het kleinkind van Minerva. Aangezien ik slim ben en mijn broer en zus brute kracht hebben. Hoewel zij er ook meer gebouwd voor zijn, vechten om precies te zijn. Het is niet echt iets voor mij en dat terwijl ik het gelukkig wel kan als het nodig is. Na het tanden poetsen, was ik mijn gezicht en probeer te beslissen wat ik vandaag met mijn haar zal doen. Ik moet het snel weer wassen, maar ik heb er nog geen zin in. Vanavond ga ik het waarschijnlijk toch wel doen. Uiteindelijk maak ik een simpele vlecht in mijn haar. Daarna doe ik oorbellen in mijn oren. In mijn kamer pak ik een jurkje en trek het aan. Alleen nog mijn schoenen aan en dan ben ik klaar om te gaan. Vergeet ik toch bijna mijn tas, dus die pak ik nog. Dan vertrek ik uit huis. Ik kijk om mij heen of ik bekenden zie. Niet veel later zie ik een hoofd met blond haar, dat veel lijkt op dat van Mia. Het zal haar vast zijn dus ik loop naar haar toe.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 20:52 ]


    Physics is awesome

    Meeko Tramp Stenrød ~ Zoon van Loki


    Ergens in de verte gaat mijn wekker af. Geïrriteerd draai ik me nog eens om in bed en trek de dekens over mijn hoofd, in de hoop dat het irritante, piepende geluid verdwijnt. Dat doet het niet. Een geluid van frustratie ontsnapt mijn mond als ik me weer terug draai, één oog open en de wekker uitzet. Snel check ik even hoe laat het is, en ik besluit nog even te blijven liggen. Moeizaam probeer ik weer in slaap te komen, maar het lukt niet meer. Chagrijnig sla ik de dekens van me af en stap uit bed. Ik haal een hand door mijn haar, wetende dat het geen zin heeft omdat het toch wel alle kanten opstaat. Snel spring ik even onder de douche om wakker te worden en kleed me dan aan. Een spijkerbroek, een shirt en een simpel vest. De modetrends bereiken Heildaven vaak niet, en als ze dat wel doen, trek ik me er toch niks van aan. Op mijn bureau ligt mijn tekenblok nog, opengeslagen en wel. Gisteravond heb ik uren zitten tekenen, ik glimlach bij de herinnering. Hoewel er niet veel op papier is gekomen, ik heb een paar schetsen gemaakt, meer niet, was het wel echt iets wat me weer even gelukkig maakte. Ik sla het tekenblok dicht en stop het in mijn rugzak, die ik over mijn schouder hang. Even check ik mijn telefoon op een bericht van mijn vader, maar er is niks binnengekomen. Een lichte zucht verlaat mijn mond als ik de deur van mijn kamer achter me dicht trek. Hier gaan we weer.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui



    Freya Melanie Gruskoff
    Freya haar ogen sperde wijd open toen ze het eentonige geluid van haar wekker hoorde. Nee, goed geslapen had ze niet, maar dat deed ze de laatste tijd zelden. Ze stond op uit bed en pakte een korte broek en een zwart shirtje. Ze droeg graag kleren die haar niet te veel bedekte, omdat je er vrijer in kon bewegen. Kleren verstikte je, haalde je lenigheid weg. Ze pakte haar armband van het haar nachtkastje en keek er even naar. Zou ze hem om doen? Straks werd ze weer beschuldigd van het 'betoveren van jonge goden'. Freya had nog niet genoeg training gehad om de armband voor wat dan ook te gebruiken, behalve aanpassing van haar uiterlijk. Alles wat de armband nu nog deed was haar uiterlijk aanpassen naar wat de persoon die haar bekeek als mooi beschouwde. Ze deed hem om en knikte zichzelf bemoedigend toe. Goh, zouden mensen vandaag tegen haar zeggen dat ze blond Is? Of misschien heeft ze vandaag wel zwart haar. Wie weet, bruine ogen met zwarte spikkels misschien. Ze kon het niet laten om even zacht te lachen. Daarna rende ze vol enthousiasme naar buiten, richting de trainingstijden. Daar kon je haar bijna altijd vinden. Tijdens het rennen bond ze haar haar in een slordige knot. Ook al was ze zowel een kleindochter van Tyr als van Freya, ze had heel duidelijk de strijdlust van haar opa overgenomen. Ze was misschien mooi, maar haf maar weinig interresse in haar uiterlijk nog beter maken. Mensen zouden toch wel zien wat zij mooi vonden. Strijdlust zou ze echter zelf moeten laten zien. Daarom kon ze ook niet wachten om haar zwaard en harnas te pakken en haar training te beginnen. Zeker aangezien ze niet het postuur van een krijger had, was ze vastberaden zichzelf te bewijzen tegenover iedereen. Zij kon dit, zij kon alles naar haar mening.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Cassiopeia Florentina Salpigides - Kleindochter van Minerva en Ares



    Pas als ik vlakbij haar ben, zie ik dat het Freya is en niet Mia. Blijkbaar slaap ik toch nog half. Ik bedoel, ik zou het verschil tussen Freya en Mia moeten zien. Freya vind ik lijken op mijn broer en zus aangezien zij een echt kleinkind van een oorlogsgod is. Zo ziet ze er niet uit, maar toch. Ze ziet er misschien wel zo uit als ze de armband draagt. Dan ziet ze ervoor iedereen anders uit. Ik heb haar nooit verteld hoe ze er voor mij uit ziet als ze haar armband draagt. Aan de andere kant heeft ze mij ook nooit gevraagd hoe ze eruit ziet voor mij als ze haar armband om heeft. Stiekem hoop ik vandaag Tramp te zien. Ik weet dat hij een "foute" jongen is, toch vind ik hem er niet zo uit zien. Ik zou hem eerder als schattig omschrijven dan als een badboy. Niet dat ik hem dat ooit ga vertellen, aangezien hij nogal onvoorspelbaar is. Als hij boos zal hij er waarschijnlijk stoerder uit zien. Ade heeft mij gewaarschuwd om uit de buurt van hem te blijven. Maar wat verboden is, is meestal haast onweerstaanbaar. Ik zou niet willen zeggen dat ik verliefd ben op hem, maar hij is wel leuk.


    Physics is awesome



    Freya Melanie Gruskoff
    Freya uitte al haar woede op de houten trainingspaal die er stond. Het was ongelofelijk, ongelofelijk. Tranen stonden in het meisje haar ogen en woede stroomde met haar bloed door haar aderen. Bijna doorkliefde ze Cas die vlak bij haar in de buurt stond. Uit schrik liet ze haar zwaard op de grond vallen.
    "Sorry, ik... Ik lette niet op. Ik..., " stamelde Freya. Even keek ze ongelovig de kant van een paar jonge halfgoden op. Allemaal waren de hetzelfde. Echte zonen van goden, arrogant en ze dachten alles te kunnen maken, alsof ze zelf goden waren en regeerde over een wereld. En dan was Freya al arrogant, hun waren alleen maar erger.
    "Blijkbaar heb ik zwarte haren en blauwe ogen," zei ze teleurgesteld terwijl ze haar armband in de lucht hield. Cas was een van de weinige die Freya echt aardig vond. Vooral omdat Cas een van de weinige die verder keek dan Freya's Uiterlijk.
    "Ga je vanmiddag ook meedoen met capture the vlag? " vroeg Freya nieuwsgierig een Cas. Het was een simpel spel. De vlag van het andere team te pakken krijgen voordat de vlag van jouw team was veroverd. Aangezien Cas erg wijs was en bloed van een oorlogsgod had was iedereen, ook Freya, blij met haar in het team. Er waren maar erg weinig mensen met tactiek, vechtlust en wijsheid. Freya was zelf ook niet wijs of slim. Mooi misschien, maar dat hielp niet bij een potje capture the vlag, dan had zo ook niks aan haar vechtlust. Daarvoor moest ze een teamspeler zijn, iets wat ze nog moest leren.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 22:25 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Meeko Tramp Stenrød ~ Zoon van Loki


    Rustig slof ik in de richting van de trainingsvelden, waar al geluiden van een zwaard vandaan komen. Ik zie Freya in de verte inhakken op een houten trainingspop, met alle kracht die ze in zich had. Ik gaap even, het is 9 uur 's ochtends en dat kind staat zich nu al uit te sloven. Het meisje is de kleindochter van de broer van mijn vader, maar die familiebanden hebben we afgezworen. Ik vind het niet erg. Ze is een arrogant, eigenwijs wijf en ze verdient het niet om lid te zijn van mijn familie. Ik zal dan ook altijd ontkennen dat ze familie van mij is, familie wordt niet geschapen door bloed. Inmiddels kom ik dichterbij, ik zit toch bij haar in de klas. Ineens zie ik Cassiopeia dichterbij komen. Ze gaat vlakbij Freya staan en, ja hoor, daar gaat Freya's zwaard bijna door Cas heen. ik schiet bijna in de lach, maar ik maak er een hoestbui van, terwijl ik er stiekem wel om moet grinniken. Cas is te naïef, te kinderlijk om echt goed te zijn in dat waar wij voor getraind worden. Hoe zij Heildaven is binnengekomen, is voor mij nog steeds een raadsel. Ze is gewoon een zielige nerd.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Cassiopeia Florentina Salpigides - Kleindochter van Minerva en Ares



    Ik moet glimlachen om Freya's vraag.
    'Misschien, dat ligt eraan of mijn team het vechten of de tactiek aan mij overlaat´, beantwoord ik haar vraag.
    ´Aangezien ik qua vechten de slechtste ben die hier in Heildaven rond loopt, maar qua tactiek ben ik redelijk´, voeg ik eraan toe.
    Niet dat ik echt geloof dat iemand mij graag in zijn of haar team wil. Tactiek is belangrijk, maar vechten ook. De laatste keer dat ik serieus probeerde te vechten, was ik een kwartier bezig geweest om een zwaard uit een boom te krijgen. Ik ben heel gevaarlijk met wapens zoals zwaarden, omdat als ik iemand verwond het per ongeluk is en ik geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben. Misschien moet ik Ade of Luc toch eens vragen om mij te helpen met trainen. Hoewel je ook heel wat aan wijsheid hebt. Vooral met al die gevaarlijke monsters buiten Heildaven. Sommige halfgoden proberen een monster te doden en raken gewond, omdat ze geen idee hebben hoe ze het monster moeten doden. Ik, daarin tegen weet wel hoe je welk monster moet doden, maar word bijna op gegeten vanwege mijn vecht technieken. Waarschijnlijk val ik daardoor niet in de smaak bij de mannelijke halfgoden hier, misschien omdat ik bijna altijd met mijn neus in boeken zit of ik ben gewoon niet mooi genoeg. Helaas voor mij zit er geen liefdesgodin in mijn bloedlijn.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 23:15 ]


    Physics is awesome



    Freya Melanie Gruskoff
    Freya lachte even zacht. Cas wist soms niet wat ze waard was. Liever slim dan sterk was Freya altijd verteld. Vanuit haar ooghoek zag Freya Tramp aankomen Iopen. Freya had nooit het idee gehad dat Tramp haar mocht, maar het boeide haar niet al te veel. Ze had hem leuk gevonden sinds de dag dat ze hem ontmoet had, misschien omdat haar uiterlijk hem niks leek te doen. Dat Was het waarschijnlijk.
    "Ik en een paar andere zonen en kleinzonen van Tyr leidde vanmiddag een groep. Ik meer omdat ze me mooi vinden dan dat ze me echt nuttig vinden ofzo," zei Freya schouderophalend. Cas kende haar toch al, het had geen nut om hooghartig te doen. Cas had het arrogante gedrag van Freya meteen de kop ingedrukt zodra de twee elkaar hadden leren kennen en Freya had geleerd dat als ze Cas als vriendin wilde dat ze een minder groot ego tegenover het meisje moest hebben. "Maar even serieus, die dochters van Aphrodite hoef ik er dus echt niet bij. Zo mooi zijn ze niet en ze zeiken alleen maar over hun nagels. Pff, alsof hun nagels nog erger kunnen worden. Maar jou hebben We er graag bij. Een beetje wijsheid kan geen kwaad bij al die mannelijke vechtlust," zei Cas misschien een beetje te bitchy. Vanuit haar ooghoek keek ze nog even naar Tramp. Zou hij iets zeggen? Of doen? Ze wist het niet, dus focuste ze zich maar op Cas. Dat rotjong zou toch nooit ook maar iets aardigs hebben te zeggen tegen haar.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Cassiopeia Florentina Salpigides - Kleindochter van Minerva en Ares



    Ik kijk even dezelfde kant op als Freya en ik zie Tramp aan komen lopen. Zou hij mee doen aan capture the flag? En hoe zou hij denken over haar? Die jongen valt niet te peilen. Ondertussen luister ik naar Freya.
    'De dochters van Aphrodite vinden dat ze ten alle tijde er op hun best moeten uit zien, hun nagels zijn dus heel belangrijk voor ze. Je hebt gelijk, een beetje wijsheid kan geen kwaad. Maar vechtlust hoort ook wel bij mannen, vooral bij de jongens en mannen die hier rondlopen. Zolang jullie mij de vlag niet laten beschermen, kan er weinig mis gaan, denk ik', zeg ik tegen haar.
    Of besluiten om mij de vlag van het andere team te laten halen, maar dat zeg ik er maar niet bij. Ik kan mij nog herinneren dat ik bijna de vlag had, van iedereen was ik nog het meest verbaasd, en toen heb ik iemand bijna knock-out geslagen met het zwaard dat ik bij mij had. Omdat ik te bezig was om te controleren of alles goed met hem was, heeft mijn team uiteindelijk verloren. Dat was heel pijnlijk. Maar het bewees wel dat ik snel genoeg ben qua rennen om de vlag te veroveren en dus in principe voor de overwinning kan zorgen. Ade en Luc's opmerking, volgende keer beter, was goed bedoelt, maar het besef dat het hen wel gelukt zou zijn, kwam hard aan.


    Physics is awesome

    Meeko Tramp Stenrød ~ Zoon van Loki


    Ik zie Cas naar me kijken als ik aankom lopen, en ook Freya kijkt me stiekem aan. Ik loop dichterbij, er zijn niet heel veel andere mensen dus ik moet toch iets, en ik hoor ze praten over Capture the Flag. Blijkbaar gaan we dat vanmiddag met de training doen. Cas bitcht een beetje over de dochters van Aphrodite, ze is waarschijnlijk gewoon jaloers, zoals elk meisje dat is, en over haar waanzinnige (note the sarcasm) skills om de vlag te beschermen. Een tijdje terug had ze de vlag bijna, maar toen had ze bijna iemand buiten westen geslagen, en ging ze controleren of hij nog leefde. Natuurlijk zat ik toen bij haar in het team, en door haar hadden we toen verloren. 'Misschien moet je maar gewoon helemaal niet meedoen, Cas. Kan je ook niemand per ongeluk vermoorden,' zeg ik lichtelijk arrogant. Ik weet dat ik Freya's woede nu waarschijnlijk over me heen krijg, maar het is gewoon ontzettend grappig om zulke reactie's uit te lokken en ze dan helemaal te zien flippen. En een beetje discussie op de vroege ochtend kon geen kwaad, daar word ik tenminste een beetje wakker van.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui