Ik ben een derde klasser maar ik heb nog een aantal boeken van mijn tweede jaar op mijn iPad staan :'D
Dus je heb erg geluk omdat ik ze nog er op heb. Heb een hoop copy/paste gedaan hoor. ^.^
Geschiedenis;
De tijd van regenten en vorsten -de tijd waarin de goude eeuw was/stuk slaven handel-
De tijd van pruiken en revoluties - Begin en einde Franse revolutie + De tijd van Napoleon en de tijd van toen Lodewijk in Nederland regeerde-
De tijd van burgers en stoommachines - Dat de modernisatie begint. Stoommachines komen in het leven en de Europeanen veroveren Azië en Afrika-
De tijd van wereldoorlogen -De eerste en tweede wereldoorlog-
De tijd van televisie en computer -Koude oorlog en we hadden het over de welvaard in wereld economie.-
Wiskunde:
Statistieken
Formules
Pythagoras -mavo kreeg dit trouwens pas in hoofdstuk 7 terwijl VWO het kreeg in 3/4. Misschien dat dit je helpt ^.^-
Procenten
Oppervlaktes
Nask / Natuurkunde/Scheikunde
Scheiden, samenvoegen, vloeistoffen. En het benoemen van aspecten van stoffen.
Nederlands:
Schrijven, spelling, grammatica, leesvaardigheid, nieuwsbegrip, woordbenoeming, ontleden.
Duits: note: Onze school heeft een eigen methode voor Duits. Dit heeft toch ook wel een prijs gewonnen maar om duidelijk te zijn: Niemand uitsluitend onze scholengemeenschap mag deze methode downloaden. Hierdoor is het ook ander dan de andere en kan dit totaal niet behandeld zijn in andere scholen,
Klassendeutch,
Keine,eine
Woorden leren.
En voor de rest weet ik het niet meer.
Economie:
Procenten, nettowint, omzet, sectoren-ararisch, dienstverlenend, industrieel.- Prouctieweg-hierbij moesten we ook een bedrijfskolom maken. Inclusief/exclusief btw. Automanisering. Afzet, verlies, hergebruik. Inversteren. Ook een heel hoofdstuk over de overheid. Invoer, uitvoer.
Aardrijkskunde:
Erosie, Landenvergelijking, Onstaan gebergte, Steden, water, ontwikkeling van mens en aarde. Ook herriner k mij dat we het hebben gehad over ijs. Ze vertelde ons over dat er een stuk continent is dat onder ijs/sneeuw is en dat een maar daarzo Vossenmeer/Foxpond heten. Ow en we hebben het gehad over een meer dat sterren kan laat reflecteren ls er ijs ligt. Waardoor je vervolgens het idee heb dat je in het helal loopt.
Engels;
Woorden, gramatica, shit-regel -She he and it-, regelmatige werkwoorden en onregelmatige. En we hebben veel in dat jaar ook Engelse geschiedenis en tekstverklaren gehad. Nou in mijn case :']
Bio: Ik heb totaal geen idee, owja, luchtwegen, bloedsomloop. Seks hadden we al in de brugklas.-ik bedoel dat er educatie over kregen :'D- Ook kregen we een heel gezeik over spieren en voeding. Ow en het verteringsstelsel.
Bij gym hebben we judo,schaatsen,voetbal,basketbal,volleybal,speerwerpen en turenen/salto's maken gedaan. Ook veel varianten van trefbal. En we hebben dansen gedaan. Let op: Ik doe sportlijn dit betekend dat wij dus wekelijks gaan schaatsen en het speerwerpen/atletiek stuk deed je ook alleen exclusief bij ons.
Muziek deden we vooral noten en keyboard spelen.
[ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 17:06 ]
| 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial