DiNozzo schreef:
Ik lees dat meerdere mensen nog niet direct alles mochten doen bij de eerste rijles? Nu vraag ik me af waarom ik dat wel moest, want ik had nog nooit eerder achter het stuur gezeten. :')
Ik denk dat dat aan je instructeur ligt. Mijn instructeur is volgens mij gewend om je eerst op een afgelegen weg te zetten en te leren wegrijden in de eerste versnelling, want het leek alsof hij het vaker had gedaan. Ik denk ook dat een instructeur heel goed oplet waar je al aan toe bent. Ik had het idee dat ik vrij weinig wist, alleen dat was dus het tegenovergestelde; ik wist al best veel. Ik had ook al bij mijn ouders afgekeken met rijden, dus dat hielp.
Vervolgens ben ik even een stukje gaan rijden en ben ik een beetje gaan schakelen, maar wanneer het moeilijk werd deed mijn instructeur dat voor me, omdat ik ook op remmen en het overige verkeer moest letten en op mijn handen moest letten met het sturen. Toen hebben we op een afgelegen weg even wat spul ingevuld voor administratie, moest ik nog een aantal keren de koppeling in de eerste versnelling laten oplopen (=wegrijden) en toen zijn we naar huis gereden met mij achter het stuur
Ik denk dat iemand met een andere instructeur een heel ander verhaal zal vertellen, omdat die natuurlijk niet dezelfde methode gebruikt. Iedere instructeur kiest ervoor wat hij de beste methode vindt voor zijn leerlingen. ^^
Ik vind het bijvoorbeeld raar dat er mensen zijn die tijdens zijn of haar eerste les al op de snelweg hebben gereden.
[ bericht aangepast op 20 nov 2014 - 22:53 ]
Deep inside, I've never felt alive