• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3


    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Aveline Favre - GusWaters
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Millicent de Jong - JoeyTribbiani
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – Sparkle_
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? -Zoë Dijkstra - Eli Erasmussen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Millicent de Jong - Ygritte Hendriksen - Aveline Favre

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 22:53 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Yes please! Ik geloof dat Zoë ook klaar is - dit is Zoë, trouwens.' Zita stelde het nieuwe meisje aan haar andere huisgenoten voor.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lucie deed de deur al open toen ze Daan zag aankomen. Haar conversatie was een beetje stilgevallen omdat ze niet wist hoe ze moest reageren. "Wat kijk jij somber!" klonk hetvverbaasd toen hij dichterbij was.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Daan keek op naar Lucie. 'Ik kom er dus net achter dat mijn huisje ook een feestje geeft vanavond. En ik gok zo, dat ze het me een beetje kwalijk nemen dat ik naar jullie ga en niet bij hen blijf,' vertelde hij aan haar.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    "Wauw, dat is heftig." Elly was duidelijk onder de indruk van Tommie's verhaal. "Je moeder zal wel blij met je zijn met die extra inkomsten van de band."


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Tommie knikte. 'Ja, maar het is niet heel veel dat ik ze kan geven, want ik moet ook mezelf onderhouden. Maar ach, dat loopt straks wel los. Daar heb ik alle vertrouwen in.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat mij betreft gaat iedereen nu naar het feestje en wordt er gefeest, want momenteel gebeurt er vrij weinig :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    De voorbereidingen waren klaar en het was nu nog wachten tot de eerste 'gasten' zouden arriveren. Rudie had gelukkig zijn boxjes meegenomen, zodat er nu muziek door de kamer klonk en ze hadden allemaal bakken met chips gevuld. Er was een tafel met drank en frisdrank en allemaal plastic bekertjes, dus al met al waren ze klaar om een feestje te vieren. Rudie hoopte dat er veel mensen zouden komen, al ging de helft naar het andere feestje. Hij had ergens opgevangen dat het feestje georganiseerd werd door Tommie en hij voelde een steek dat hij daar niet was uitgenodigd: niet meer dan logisch, maar het herinnerde hem er weer aan dat hij het bij zijn broer verpest had.
    Toen hij erachter was gekomen dat hij de andere helft van een tweeling was, wist hij direct dat hij zijn echte familie wilde opzoeken. Het was zowel makkelijker als moeilijker geworden toen bleek dat Tommie beroemd was: natuurlijk was er veel meer informatie over hem te vinden, maar tegelijk werden er heel veel dingen privé gehouden. Gelukkig was Tommies broertje - en daarmee ook zíjn broertje - zo slim geweest om op Facebook te zetten dat Tommie naar dit kamp ging en dat was voor Rudie de kans om hem te ontmoeten. Hij had sowieso weinig te doen, nu zijn moeder (of stiefmoeder, of adoptiemoeder, of hoe je het ook wilde noemen) niet meer in leven was en hij zijn middelbare school-diploma gehaald had. Hij wilde nog niet een vervolgopleiding doen, omdat hij eerst zijn familie wilde zoeken en een nieuw leven ergens anders wilde opbouwen. Hij was erg boos geweest op zijn moeder, toen die had gezegd dat ze niet zijn echte moeder was, maar ergens had hij het altijd al geweten. Hij had witblond haar en zijn moeder donker haar. Zijn huid was licht, haar huid getint. Ook in karakter waren ze in niets hetzelfde en soms botste dat behoorlijk.
    Toch had hij wel van haar gehouden en het was dan ook behoorlijk dubieus dat ze hem vertelde over het bestaan van zijn echte familie op haar sterfbed. Een week na het grote nieuws stierf ze aan baarmoederhalskanker, en Rudie was toen nog niet klaar geweest om zijn woede te verwerken. Daardoor was hij tegelijk ontzettend boos op haar, maar hij miste haar ook verschrikkelijk, want nu had hij geen familie meer; de familie van zijn moeder had nooit contact met hen gehad en een vader bleek hij niet te hebben - of eigenlijk wel, ergens in Nederland.
    Het was inmiddels alweer twee jaar geleden dat zijn moeder gestorven was. Rudie schudde echter alle gedachten aan Tommie, zijn moeder en zijn familie van zich af; hij wilde nu een feestje vieren en dat was ook heel leuk. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Tanja, die de laatste zak chips in een bak gooide. Hij voelde zich erg ongemakkelijk bij haar en was veel te bewust van wat hij deed; dit herkende hij helemaal niet bij zichzelf. Zijn moeder had hem wel eens verweten dat hij nooit doorhad wanneer iemand zich ongemakkelijk voelde, want hij bleef maar praten en merkte nooit spanningen op. Dit was dan ook de eerste keer dat hij besefte hoe het moest voelen, en dat was vreemd.
    Er werd op de deur geklopt en een groepje jongeren stapte het huisje binnen toen hij opendeed. De voorste, met een zwarte, rechte pony, stelde zich voor als Zita en zei dat zij en haar huisgenoten uitgenodigd waren op het feestje. 'Ja, ja, kom binnen!' jubelde Rudie, die blij was dat er wel mensen gekomen waren. 'Welkom in ons huisje, huisje 3! Ik ben Rudie en dit zijn Sofie en Tanja en wij hebben dit feestje georganiseerd. Drinken is zelfbediening.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Milly liep met Ygritte en Aveline naar huisje 1, waar ze op de deur klopte en wachtte tot er opengedaan werd.

    Sorry, nu ben ik mijn inspiratie kwijt ;")


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Als je liever daarheen gaat dan snap ik het wel. Ik wist niet dat er nog een feestje was." zei Lucie glimlachend. Ze vond Daan een toffe vent, maar begreep ook dat hij geen ruzie wilde met zijn huisje. "Maar wil je dat dan wel aan Austin laten weten?" vroeg ze hem. "Het is jou keuze."
    Daarna liet ze hem binnen en zag meteen het volgende groepje. "Hoi kom binnen. Ik ben Lucie."

    Lucie stond nog in de deur!! =)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Milly groette Lucie en liep daarna het huisje binnen. De indeling was precies hetzelfde als hun eigen, maar deze was versierd met ballonnen. 'Wat hebben jullie het leuk aangekleed!' zei ze.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tanja was blij dat de eerste mensen arriveerden. Nu Daan voor een ander huisje gekozen had, hing er toch een beetje een vreemde sfeer. Ze merkte wel dat ze ook al niet echt een klik had met Sofie, dus hopelijk waren de meiden die net gearriveerd waren leuker. Ze vond Zita in elk geval een gezellig meisje en ging meteen bij haar zitten.
    'Mijn huisgenoten zijn echt saai,' fluisterde ze, 'behalve Rudie, die is cute. Dus ik ben blij dat jij er bent.'
    Zoë kende ze ook al, die snol was net als Eli met Milly bevriend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zita grinnikte. 'Rudie is die blonde, toch? Die is inderdaad wel schattig.' Hij had dezelfde witblonde haren als Tommie, al was Tommie meer haar typ; die was ook schattig, maar tegelijk stoer terwijl Rudie dat laatste stukje miste. 'Wat is er mis met je andere huisgenoten?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Ik denk het wel, je band is zo te horen al flink beroemd aan het worden. Binnenkort kun je een villa voor haar kopen."


    Rest in Peace, Son of Gondor

    'We hebben een of andere Daan, maar die heeft ons laten stikken en viert ergens anders een feestje. En Sofie...' Ze haalde haar schouders op. 'Niet mijn type.'

    -
    Tommie grinnikte. 'Een hele grote villa, met een zwembad.'
    Hij stak even groetend zijn hand op naar de meiden die binnen waren gekomen. Hij wist dat Lee ook bij hen in het huisje was en was verbaasd dat zijn vriend er niet bij was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Precies! Voor dat je het weet zijn jullie wereldberoemde rockers en dan staan jullie op de voorkant van elk tijdschrift." Elly droomde weg. "Onthoud me als jullie beroemd zijn, ik zou nog graag een interview doen."


    Rest in Peace, Son of Gondor