• Tja, ik was dus aan het scrollen op Facebook, zie ik dit:

Alex, inpakker bij Target, wereldberoemd door foto op Twitter
    Afgelopen zondag was Alex nog een doodnormale jongen uit Amerika, met een bijbaan in een supermarkt en net als zoveel van zijn leeftijdsgenoten een Twitter-account met een handjevol volgers. Zondagavond heeft hij ineens 250.000 volgers. Vandaag zijn dat er 503.000, waaronder ook zanger Justin Bieber en presentatrice Ellen Degeneres.

Boodschappen inpakken
    Wat we inmiddels weten over #AlexfromTarget is in feite niet meer dan de hashtag prijsgeeft, namelijk dat hij een jongen genaamd Alex is, die werkt bij Target als boodschappeninpakker. Hij noemt zichzelf op Twitter DGM_Alex noemt en is te volgen via @acl163. Inmiddels heeft hij dus 503.000 volgers.

Zelfs de populaire talkshowhost Ellen Degeneres heeft hem een berichtje gestuurd en zanger Justin Bieber volgt de supermarkt-medewerker ook. Alex laat zijn duizenden volgers weten zich gevleid te voelen en het vermakelijk te vinden ineens beroemd te zijn.

Retweets door boybandfans
    Een analyse van tweets over Alex van het eerste uur tonen dat met name meisjes die groot fan zijn van tienerbands als One Direction en 5 Seconds of Summer, laten weten Alex knap te vinden, dat meldt Washington Post. Zogenaamde fandom-accounts, accounts in beheer van een fan die andere fans op de hoogte houdt van elke beweging van hun tieneridolen, met duizenden volgers, zorgden voor een extra boost.

De macht van deze fandoms reikt ver op Twitter. De vele volgers sporen elkaar met regelmaat aan om bijvoorbeeld de nieuwste video van hun favoriete band viraal te laten gaan. Volgens de Washington Post ging een kwart van de trending tropics de afgelopen maand over boybands of boyband-gerelateerde onderwerpen.

Bron

Waat? Iemand maakt een foto van een random persoon en nu is hij dus een soort van beroemd;') Dat lijkt me wel heel onverwacht komen als je die jongen zou zijn.

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Oh hell - You serious? Er zijn zoveel knappe gozers en omg. Wat een wereldnieuws.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Bat schreef:
    #LottafromQuizlet meldt zich.

New hype: #LottafromQuizlet. Kijk uit hoor, je wordt wel gestalkt.

Spoiler alert: you will save yourself

Square schreef:
    Ik had er al van gehoord en het is ontzettend creepy, als je het mij vraagt. Hij heeft geen toestemming gegeven voor die foto en al helemaal niet om die via internet te verspreiden. Op deze manier kunnen echt levens behoorlijk verpest worden. :x

Hier ben ik het mee eens.

-

Ik vind het redelijk idioot dat er zoveel aandacht wordt gegeven aan een jongen omdat ie "mooi" is.

Take me to wonderland

He's cute tho.

What do we say to the god of death? ''Not today.''

''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

Ik vind het creepy dat iemand een foto van hem maakt en verspreid op het internet. Als het een meisje was geweest dan had je nu een shitload kwade vrouwen boven op je gehad (die gooien met termen als "harassment" en "rape"). Ugh, fuck this world met zijn double standards.

[ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 21:40 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Dauth schreef:
    Ik vind het creepy dat iemand een foto van hem maakt. Als het een meisje was geweest dan had je nu een shitload kwade vrouwen boven op je gehad. Ugh, fuck this world met zijn double standards.

Meerdere mensen hier hebben gezegd dat ze het creepy vinden :')

[ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 22:21 ]

To the stars who listen — and the dreams that are answered

Omg, ik zag hem echt overal op instagram. (Ik heb zo'n fanaccount hehe c:)
    Ook had ik gezien dat hij inmiddels ontslagen is. Ik vraag me echt af waarom. Dit is toch alleen maar goede reclame voor de target?

you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

Forman schreef:
    Omg, ik zag hem echt overal op instagram. (Ik heb zo'n fanaccount hehe c:)
    Ook had ik gezien dat hij inmiddels ontslagen is. Ik vraag me echt af waarom. Dit is toch alleen maar goede reclame voor de target?

Mss omdat hij in de Ellen shop ging werken? Idk...

-

Majikku schreef:
    Okeeeeee.... Ik zou niet echt blij worden als Justin Pieper me ineens zou volgen :'D

Ik zou, serieus, huilen van blijheid. (cat)

wat was dit ookalweer

Fabrizio schreef:
    (...)

Ik zou, serieus, huilen van blijheid. (cat)

Het is niet het geweldigste ooit, maar toch zou ik blij zijn. Het is wel een beroemdheid die je opeens volgt.

you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

Dierickx schreef:
    (...)

In Amerika hoeft dat ook helemaal niet, denk ik. Wat ik belachelijk vind, mais bon.

Ik heb geen idee hoe dat zit in de VS, eigenlijk. Dat is een goede vraag.
    Zo niet, dan is dat inderdaad belachelijk, dat ben ik helemaal met je eens. Maar tja, of het nou illegaal is of niet, het is gewoon iets wat mensen niet zouden moeten doen. Je neemt geen foto's van vreemdelingen en verspreidt die zonder hun toestemming - dat is heel erg respectloos, zelfs als je "alleen" aan je volgers op Twitter of whatever wilt laten zien hoe knap die jongen bij Target is. Het is dat de mensen die tot nu toe op deze manier beroemd zijn geworden er allemaal nog wel om konden lachen, maar het is gewoon wachten op de eerste keer dat dit goed mis gaat. :c

Dauth schreef:
    Ik vind het creepy dat iemand een foto van hem maakt en verspreid op het internet. Als het een meisje was geweest dan had je nu een shitload kwade vrouwen boven op je gehad (die gooien met termen als "harassment" en "rape"). Ugh, fuck this world met zijn double standards.

Dude, er zijn nu ook echt wel mensen kwaad. Vijf reacties in dit topic alleen al zeggen letterlijk "het is ontzettend creepy". :'D
    Het is waar dat er ook een hoop mensen zijn die het probleem niet zien, maar dat ligt er niet, of in ieder geval zeker niet alleen, aan dat dit een jongen is. Niet dat ik probeer te ontkennen dat er ook wel mensen met dubbele standaards zijn, maar het is niet zo dat je de enige bent die dat merkt. Geloof me, al die "kwade vrouwen" (klinkt een beetje alsof je probeert het woord feministen te omzeilen (krul)) die er zouden zijn geweest als dit een vrouw was, keuren dit ook echt niet goed, tenminste niet als ze enige echte normen en waarden hebben.

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Raar dat iemand een foto van hem heeft verspreid op internet, ik dacht in eerste instantie dat hij het zelf had gedaan(waarschijnlijk de tekst niet goed gelezen). Zolang hij het leuk vind, al die aandacht is het geen probleem behalve dat het niet netjes is om zomaar foto's van mensen te nemen.

Kan mij nog goed herinneren, een verhaal over een meisje dat ineens haar eigen gezicht op een t-shirt zag.

De jongen om wie het gaat, ziet er wel schattig en knap uit.

Physics is awesome

Square schreef:
    (...)

Dude, er zijn nu ook echt wel mensen kwaad. Vijf reacties in dit topic alleen al zeggen letterlijk "het is ontzettend creepy". :'D
    Het is waar dat er ook een hoop mensen zijn die het probleem niet zien, maar dat ligt er niet, of in ieder geval zeker niet alleen, aan dat dit een jongen is. Niet dat ik probeer te ontkennen dat er ook wel mensen met dubbele standaards zijn, maar het is niet zo dat je de enige bent die dat merkt. Geloof me, al die "kwade vrouwen" (klinkt een beetje alsof je probeert het woord feministen te omzeilen (krul)) die er zouden zijn geweest als dit een vrouw was, keuren dit ook echt niet goed, tenminste niet als ze enige echte normen en waarden hebben.

Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het in verschillende staten toegestaan is, maar in andere niet. Whatever the case, ik vind het echt onrespectvol dat dat zomaar kan. Ik ben het ook niet altijd eens met de Belgische wetten hier rond, maar de maar de Amerikaanse zijn ronduit belachelijk.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried