Ik heb het nog niet gehoord. (Zit ook niet meer op het middelbaar, dus gelukkig maak ik zulke dingen niet meer mee.) Maar ik snap ook niet hoe er iemand bijkomt om een ziekte als scheldwoord te gebruiken. Ikzelf heb nog nooit met kanker, of welke ziekte dan ook gescholden.
Maar meestal gebeurt het dat er eentje mee begint, en de anderen nemen het automatisch over. Een vriend van me bv. speelde COD met een paar vrienden die altijd met kanker scholden als er iets mis ging in dat spel. En helaas nam hij dat vlug vanzelf over. Een van zijn grootouders is aan kanker gestorven (waar hij het toen ook heel moeilijk mee had), dus je ziet maar dat zo'n scheldwoorden soms te makkelijk worden overgenomen ookal ligt die ziekte je persoonlijk gevoelig.
En ben er zeker van dat velen onder ons wel andere woorden zoals kut, verdomme, shit, fuck,.. hebben overgenomen. Maar deze vind ik niet erg, omdat ja echt persoonlijk kun je ze niet nemen. :') En ze worden op een ander manier gebruikt, meer als vloeken om een ongelukje. ``Krijg kanker´´ of ``krijg de klere´´ is echt iemand iets naars toewensen.
Ik wil een tuin vol egels