• Wel, ik ben naar de kermis geweest van Luik. Bij 'n bepaald kraampje kon je dieren winnen. Het was echt zielig. 8 baby konijnen in een hok voor 2. Zoveel vissen in een aquarium dat ze niet eens van plaats konden wisselen. Alle dieren trillend in een hoekje door het lawaai en de luide muziek. En een cavia zonder teen, maar hij werd niet extra verzorgd.

    Wel, ik vind dat echt gemeen. Ze zetten diertjes in (veel!) te kleine hokjes, met weinig eten (de konijnen hadden niet eens drinken -_-) en de mensen die ze winnen, hebben waarschijnlijk niet eens een fatsoenlijke leefomgeving. En ik denk dat ze dan thuis amper tam kunnen worden van al dat gedoe. Ik vind het niet kunnen, en ik dacht dat dit niet mocht?!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    en de mensen die ze winnen, hebben waarschijnlijk niet eens een fatsoenlijke leefomgeving --> voor de dieren, natuurlijk. Niet de mensen zelf.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik vind het zielig, maar ik heb geen idee of het mag of niet. :'D


    wat was dit ookalweer

    Je kan de dierenbescherming bellen en vrafen of ze ernaar willen kijken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik weet dat waar ik woon dit niet meer mag... :/

    Ik snap echt niet hoe je als eigenaar je 'huis'dieren zo kan mishandelen, door ze in het lawaai en in veel te kleine hokjes te zetten.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ah! Bah! Ik had die mensen gewoon helemaal uitgescholden en gedaan. En de dierenbescherming gebeld, waar ze bij stonden! Verschrikkelijk.
    Want inderdaad, die mensen die ene konijn of vis winnen.. Wie zegt dat zij een hok, geld, voer, drinken, tijd, enz. voor die beestjes hebben thuis! Echt hatelijk dit! :(
    Ik hoop dat je toch alsnog de dierenbescherming inschakelt! Al is het enkel zodat die er even heen gaan en de mensen minstens een waarschuwing, maar hopelijk meer, krijgen!

    Maar, ik weet niet hoelang die Cavia z'n teen al mist.. Alleen hoeftie na een tijdje geen 'extra' verzorging meer hoor! ;]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Idioten. Hoe durven ze zoiets te doen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Daar walg ik van.


    Queer zijn is gewoon alles

    Zabimaru schreef:
    Ik snap echt niet hoe je als eigenaar je 'huis'dieren zo kan mishandelen, door ze in het lawaai en in veel te kleine hokjes te zetten.


    26 - 02 - '16

    Ahhw, arme beessies.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2014 - 14:47 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik weet wel dat ik ooit eens bij kop van jut was, en dat je daar goudvisjes kon winnen. Maar die hadden alle ruimte, en waren goed verzorgd. Maar dit vind ik echt niet kunnen, denken mensen nou echt dat dieren geen gevoelens hebben? Tussen die kou, drukte, en lawaai???


    Mensen op school beweren dat oud en nieuw word afgeschaft, en als dat waar is, ben ik blij. Dieren hoeven niet meet bang te zijn voor die felle knipperende lichten, en dat harde geknal. En pubers die het grappig vinden een rotje in de kont van een kat te stoppen -_-


    Het is ook hatelijk, dat mensen nog steeds leeuwen en tijgers gebruiken bij het circus. Volgens mij mag dat niet meer!!! Ze zaten in hele kleine hokjes met zn drieen, en ze waren mager, en uitgeput!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2014 - 15:20 ]

    JeffreyWoods schreef:
    Ik weet wel dat ik ooit eens bij kop van jut was, en dat je daar goudvisjes kon winnen. Maar die hadden alle ruimte, en waren goed verzorgd. Maar dit vind ik echt niet kunnen, denken mensen nou echt dat dieren geen gevoelens hebben? Tussen die kou, drukte, en lawaai???


    Mensen op school beweren dat oud en nieuw word afgeschaft, en als dat waar is, ben ik blij. Dieren hoeven niet meet bang te zijn voor die felle knipperende lichten, en dat harde geknal. En pubers die het grappig vinden een rotje in de kont van een kat te stoppen -_-


    Het is ook hatelijk, dat mensen nog steeds leeuwen en tijgers gebruiken bij het circus. Volgens mij mag dat niet meer!!! Ze zaten in hele kleine hokjes met zn drieen, en ze waren mager, en uitgeput!

    Rotje in kat is voor een groot deel fabel tho. En om oud en nieuw nou af te schaffen voor dieren gaat er bij mij echt over. Wij hebben geen huisdieren, wij hebben er geen last van. Mensen die wel huisdieren hebben kunnen zich op oud en nieuw voorbereiden, door kat in kooi te stoppen in een goed geïsoleerde ruimte.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jon schreef:
    (...)
    Rotje in kat is voor een groot deel fabel tho. En om oud en nieuw nou af te schaffen voor dieren gaat er bij mij echt over. Wij hebben geen huisdieren, wij hebben er geen last van. Mensen die wel huisdieren hebben kunnen zich op oud en nieuw voorbereiden, door kat in kooi te stoppen in een goed geïsoleerde ruimte.


    En wat dacht je van wilde dieren? Vogels, eekhoorns etc?

    Ik kon het bijna niet geloven toen ik dit las. Jeetje, dat is toch niet normaal.

    Misschien kan je hier iets vinden over de regels hierover, maar zelf lees ik het niet door omdat ik daar geen tijd voor heb.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Jon schreef:
    (...)
    Rotje in kat is voor een groot deel fabel tho. En om oud en nieuw nou af te schaffen voor dieren gaat er bij mij echt over. Wij hebben geen huisdieren, wij hebben er geen last van. Mensen die wel huisdieren hebben kunnen zich op oud en nieuw voorbereiden, door kat in kooi te stoppen in een goed geïsoleerde ruimte.


    Je stopt je kat niet in een kooi als het oud en nieuw is, je propt je hond dan toch ook niet de hele dag in een bench?

    Volgens mij is het idd illegaal, het bezorgt mij in ieder geval buikpijn.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.