• Wel, ik ben naar de kermis geweest van Luik. Bij 'n bepaald kraampje kon je dieren winnen. Het was echt zielig. 8 baby konijnen in een hok voor 2. Zoveel vissen in een aquarium dat ze niet eens van plaats konden wisselen. Alle dieren trillend in een hoekje door het lawaai en de luide muziek. En een cavia zonder teen, maar hij werd niet extra verzorgd.

    Wel, ik vind dat echt gemeen. Ze zetten diertjes in (veel!) te kleine hokjes, met weinig eten (de konijnen hadden niet eens drinken -_-) en de mensen die ze winnen, hebben waarschijnlijk niet eens een fatsoenlijke leefomgeving. En ik denk dat ze dan thuis amper tam kunnen worden van al dat gedoe. Ik vind het niet kunnen, en ik dacht dat dit niet mocht?!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Fabrizio schreef:
    Ik vind het zielig, maar ik heb geen idee of het mag of niet. :'D


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Junns schreef:
    Je kan de dierenbescherming bellen en vrafen of ze ernaar willen kijken.


    Firm believer of all that is magic

    Ik denk dat dat inderdaad niet zou mogen. Hier bij ons is er een dierenwinkel die alleen nog vogels, vissen en knaagdieren verkoopt. Omdat de kooien voor de honden of katten te klein waren, verkopen ze die niet meer. Ofwel ging het om het lawaai, en dat de buren er niet tegen konden.. :') Ik weet het niet meer precies.

    In ieder geval lijkt me van dat op de kermis niet toegestaan zal zijn.


    Ik wil een tuin vol egels

    Drown schreef:
    (...)

    Je stopt je kat niet in een kooi als het oud en nieuw is, je propt je hond dan toch ook niet de hele dag in een bench?

    Volgens mij is het idd illegaal, het bezorgt mij in ieder geval buikpijn.


    Nee, maar je kan je kat wel binnen houden.

    OT: Dit is echt ziek. Wil je alsjeblieft de dierenbescherming bellen? :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor, ik wist niet dta dit gebeurde, maar het is inderdaad verschikkelijk.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Nope volgens mij mag het niet. Ik zou de dieren bescherming bellen als ik jou was. Dat kan anoniem lijkt me.


    Alleen maar tranen van geluk

    Wat naar :c Het is echt misselijkmakend hoe sommige mensen met dieren omgaan.
    Of het nou wettelijk is toegestaan of niet, ik zou toch even de dierenbescherming bellen, die is het hier vast niet mee eens.


    Not all those who wander are lost.

    Phantasior schreef:
    Wat naar :c Het is echt misselijkmakend hoe sommige mensen met dieren omgaan.
    Of het nou wettelijk is toegestaan of niet, ik zou toch even de dierenbescherming bellen, die is het hier vast niet mee eens.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Junns schreef:
    Je kan de dierenbescherming bellen en vrafen of ze ernaar willen kijken.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    JeffreyWoods schreef:
    (...)

    En wat dacht je van wilde dieren? Vogels, eekhoorns etc?

    Jammer dan. Er worden veel meer dieren op andere manieren beschadigd (denk aan transport) dan vuurwerk, dus om je daar nou druk over te maken.

    Drown schreef:
    (...)

    Je stopt je kat niet in een kooi als het oud en nieuw is, je propt je hond dan toch ook niet de hele dag in een bench?

    Volgens mij is het idd illegaal, het bezorgt mij in ieder geval buikpijn.

    't Is één avond, alsjeblieft zeg. En ja, sommige mensen stoppen hun hond wel de hele dag in een bench.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jon schreef:
    (...)
    't Is één avond, alsjeblieft zeg. En ja, sommige mensen stoppen hun hond wel de hele dag in een bench.


    Dan is het vreselijk zielig voor die honden want de ene hond heeft aandacht nodig omdat hij er bang voor is, en de andere hond vindt het prachtig. Als je een hond hebt prop je die niet in een klein hokje voor 24 uur, want dat is ook niet uit te houden voor die hond. :')


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik geloof niet dat dit topic bedoeld was om te discussiëren over dieren en Oud en Nieuw.


    Not all those who wander are lost.

    Jon schreef:
    (...)
    't Is één avond, alsjeblieft zeg. En ja, sommige mensen stoppen hun hond wel de hele dag in een bench.

    En dat is een reden om mishandeling van dieren op die dag gewoon door te laten gaan? Wat een bs. Als er een dier gered kan worden, dan neem je die aan lijkt mij.

    OT: Ik ben het met de personen eens dat je de dierenbescherming hoort te bellen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    wat zijn sommige mensen goede dierenvrienden zeg

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 15:19 ]

    Dat is echt wel naar voor die dieren zeg. Hopelijk kan de dierenbescherming helpen!

    Jongens, het is echt geen dierenmishandeling als je je hond of kat "de hele dag" in een hok doet, zolang ze te eten krijgen en de gelegenheid krijgen om af en toe even de benen te strekken en hun behoefte te doen. Onze honden zouden het echt helemaal geen probleem vinden om de hele dag in hun bench te zitten - dat is sowieso al een van hun favoriete plekjes om te liggen.