• Wel, ik ben naar de kermis geweest van Luik. Bij 'n bepaald kraampje kon je dieren winnen. Het was echt zielig. 8 baby konijnen in een hok voor 2. Zoveel vissen in een aquarium dat ze niet eens van plaats konden wisselen. Alle dieren trillend in een hoekje door het lawaai en de luide muziek. En een cavia zonder teen, maar hij werd niet extra verzorgd.

    Wel, ik vind dat echt gemeen. Ze zetten diertjes in (veel!) te kleine hokjes, met weinig eten (de konijnen hadden niet eens drinken -_-) en de mensen die ze winnen, hebben waarschijnlijk niet eens een fatsoenlijke leefomgeving. En ik denk dat ze dan thuis amper tam kunnen worden van al dat gedoe. Ik vind het niet kunnen, en ik dacht dat dit niet mocht?!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    VanillePudding schreef:
    en de mensen die ze winnen, hebben waarschijnlijk niet eens een fatsoenlijke leefomgeving --> voor de dieren, natuurlijk. Niet de mensen zelf.

    De meeste mensen die een konijn of een schildpad winnen zullen er wel over nagedacht hebben wat ze moeten doen als ze zoiets in huis halen hoor. Niemand gaat zomaar een konijn mee naar huis pakken zonder het te willen.


    None but ourselves can free our minds.

    sc4rsandst0ries schreef:
    (...)
    De meeste mensen die een konijn of een schildpad winnen zullen er wel over nagedacht hebben wat ze moeten doen als ze zoiets in huis halen hoor. Niemand gaat zomaar een konijn mee naar huis pakken zonder het te willen.


    Niet als dat konijn heel duur is, nee. Maar misschien denken mensen hierbij: 'Goh, laat ik dit spel even proberen.' En dan hebben ze opeens een konijn. Kan zijn dat sommige mensen er niet echt goed over nagedacht hebben.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Jazzie schreef:
    (...)
    En dat is een reden om mishandeling van dieren op die dag gewoon door te laten gaan? Wat een bs. Als er een dier gered kan worden, dan neem je die aan lijkt mij.

    OT: Ik ben het met de personen eens dat je de dierenbescherming hoort te bellen.


    Het is het opschrikken van vogels, één dag van het jaar. Het is nou niet bepaald legbatterijen en plofkip. Hoezo red je trouwens dieren als je vuurwerk staakt?

    JeffreyWoods schreef:
    wat zijn sommige mensen goede dierenvrienden zeg

    Wat zijn sommige mensen watjes door een statement te maken die overduidelijk op één persoon slaat maar die niet direct durft te sturen. :')
    En psh, ik vind dieren tof. Ik maak gewoon een belangenafweging: het opschrikken van dieren tegenover de traditie van vuurwerk. Ik vind vuurwerk mooi, en het hoort bij het nieuwe jaar. Dan vind ik het niet erg dat sommige vogels schrikken. Dat ik daar eerlijk over ben, dat wordt me eigenlijk verweten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zeg niet dat vuurwerk gestopt moet worden. Ik zeg dat de personen die het opzettelijk doen naar dieren toe lafbekken zijn, en daar wat aan gedaan moet worden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.