Ik begrijp dat het een heel moeilijke keuze is, zeker wanneer je veel om iemand geeft en van iemand houdt.
Zoals anderen hier boven mij al zeggen, vele zouden als ze in jouw schoenen stonden, hem laten gaan.
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik eerst goed bij mezelf nagaan wáarom je zo veel om hem geeft en van hem houdt. Is er een bepaald iets in zijn persoonlijkheid wat je zo aantrekkelijk aan hem vindt? Is het iets wat echt alleen híj heeft, waar je voor gevallen bent? Of wil je graag bij hem blijven, om het feit dat je bij iemand wilt horen, een vriend wilt hebben en de leuke en fijne dingen met elkaar wilt delen. Die, als je heel eerlijk naar jezelf bent, een andere jongen jouw dit ook kan geven.
Ik weet dat dit een lastige opgave is, omdat ik hier nog niet zo lang geleden zelf ook mee geconfronteerd ben.
Iniedergeval. Wanneer je voor jezelf zou besluiten dat je echt met hém verder wilt, dat het iets is wat een ander je niet kan geven, zou ik nog een laatste gesprek met hem voeren. Waarin je aan geeft dat je graag met hem verder wilt, maar dat je daarin je eigen grenzen ook kunt aangeven. Want verder gaan zoals je het afgelopen half jaar hebt gedaan, is niet goed voor je, dat ben je in deze tijd zelf ook gaan inzien. Wanneer jullie beiden bereid zijn voor elkaar te gaan, accepteer je ook de mindere kanten van elkaar. Je kunt weliswaar pogingen doen wat meer tot elkaar te groeien, doordat jij bijvoorbeeld een stap zet in de richting die hij fijn vind (bijvoorbeeld erop letten dat je niet te veel zeurt -ik zeg maar even wat), maar dat hij ook een stap in jouw richting zet, bijvoorbeeld door het te accepteren dat je ook met andere jongens om kunt gaan.
Wanneer hij dit niet accepteert en/of het niet kan opbrengen om jou daarin wat meer vrijheid te geven, of op een andere manier een compromis te zoeken, ben ik van mening dat het beter is om dan niet verder met hem te gaan. Hoeveel pijn dat misschien ook op dat moment doet, denk ik dat het dat op een langere termijn alleen maar fijn is dat jullie niet eindeloos door zouden zijn gedaan.
Hopelijk heb je hier iets aan en heel veel succes verder!
Inspiration can hit you any time