• De enige echte Iron Maiden fantopic!
    Hier mag je praten over de geweldige heavy metal band Iron maiden.
    Vertel je ervaringen en praat over de albums etc.

Iron Maiden are an English heavy metal band formed in Leyton, East London, in 1975 by bassist and primary songwriter Steve Harris. The band's discography has grown to thirty-eight albums, including sixteen studio albums, eleven live albums, four EPs, and seven compilations.

Leden van nu:
    Bruce Dickinson ~ Zanger
    Steve Harris ~ Bassist
    Nicko McBrain ~ Drummer
    Adrian Smith ~ Gitarist
    Dave Murray ~ Gitarist
    Janick gers ~ Gitarist
    Natuurlijk hoort onze Eddie er ook bij!

Alle studio albums:
    Iron Maiden
    Killers
    The Number of the Beast
    Piece of Mind
    Powerslave
    Somewhere in Time
    Seventh Son of a Seventh Son
    No Prayer for the Dying
    Fear of the Dark
    The X Factor
    Virtual XL
    Brace New World
    Dance of Death
    A Matter of Life and Death
    The Final Frontier
    The Book of Souls

Ik heb Iron maiden 2 keer dit jaar met The Book of Souls gezien. De show is echt vet! Ik hoop dat ze snel weer gaan touren. (Bruce zei dat ze volgende jaar weer optredens gaan geven sst)

Iron maiden feitjes, die je waarschijnlijk nog niet wist!:

1. Bruce is licensed to the fly the Boeing 757, but not the Boeing 747. Otherwise of those beasts might have been Ed Force One. (Which brings up an interesting question: Wouldn’t any aircraft the whole band happened to be on at any given time automatically become Ed Force One?) The call-sign of the aircraft was Flystar 666, Flystar being the callsign of Astraeus Airlines.
    2. Guitarist Janick Gers has a degree is sociology. One wonders why. (Ridiculously long-winded yet very subtle joke intended).
    3. Iron Maiden was the first big international metal band to play in India, to over 30,000 people who came from all over India, Bangadesh, Pakistan, Nepal and Bhutan (and Australia, I’ve heard) see their show.
    4. Bassist and writer (and front man, if one is to be technical about such things) Steve Harris never warms up before a show. (The temptation to make a bassist joke is strong but I shall resist)
    5. Drummer Nicko McBrian was hit and hurt by a golf ball before the show in Costa Rica. If the ball had only hit him just a little higher, he wouldn’t have been able to play and the show would have to be cancelled. Also, the entire band is quite into golf it seems, and guitarist Adrian Smith likes tennis.
    6. The further south you go, the louder it f-ing gets. You’ll have to watch the DVD to get this one.
    7. Adrian Smith makes funny faces when he’s playing solos. Some claim that that’s the blues side of him showing through.
    8. Bruce Dickinson once removed and destroyed on stage a mic worth thousands. Just like that.
    9. Steve Harris’ daughter Lauren Harris has a band that usually tours with Maiden and opens for them. And it’s (almost) a fact that if it weren’t for this sort of familial relationship, that sort of music wouldn’t find its way into an Iron Maiden event.
    10. There’s a tattooed priest in Brazil (out of Sao Paulo) who, manager Rod Smallwood says, “sermons on the morality of Iron Maiden lyrics”. His son’s name is Stevie Harris.
    11. Iron Maiden is religion. Or as close as six musicians who periodically sing about the devil can ever get.

De rest laat ik aan jullie over!
    SCREAM FOR ME QUIZLET!!!

[ bericht aangepast op 27 aug 2016 - 13:53 ]

What is mine is mine... AND I'M READY TO KILL FOR IT!

Hebben jullie Iron Maiden ook gezien dit jaar?

Ik heb Maiden een paar jaar terug gezien in Gelredome en ik heb zelfs een shirt meegenomen :D.
    Maidem is wel een van m'n favoriete bands!

No growth of the heart is ever a waste

Haha droog, ik was zo fan toen ik 11 of 12 was maar niemand op Q vond ze leuk. Ik heb ze nu 4 keer live gezien (;

[ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 16:20 ]

Caution first, always.

Goldblum schreef:
    Haha droog, ik was zo fan toen ik 11 of 12 was maar niemand op Q vond ze leuk. Ik heb ze nu 4 keer live gezien (;

Nah niemand is overdreven haha, toen ik 11 was he... Iedereen in de klas vond me maar een raar mens hahaha..
    Nu ik 5 jaar ouder ben... Is iedereen die ik ken er fan van hahasha

Magikarp schreef:
    Ik heb Maiden een paar jaar terug gezien in Gelredome en ik heb zelfs een shirt meegenomen :D.
    Maidem is wel een van m'n favoriete bands!

Ja same!

PsychoYandere schreef:
    (...)
    Nah niemand is overdreven haha, toen ik 11 was he... Iedereen in de klas vond me maar een raar mens hahaha..
    Nu ik 5 jaar ouder ben... Is iedereen die ik ken er fan van hahasha

Toen ik 12 was zag Q er nog heel anders uit en was er echt niemand met wie ik kon obsessen. Het is trouwens Dickinson in de beginpost, met een I.

Caution first, always.

Goldblum schreef:
    (...)
    Toen ik 12 was zag Q er nog heel anders uit en was er echt niemand met wie ik kon obsessen. Het is trouwens Dickinson in de beginpost, met een I.

Waah nu zie ik het hahahaha... oops

Ik ben sowieso nog van plan ze voor de eerste keer te zien :Y)

Villainess schreef:
    Ik ben sowieso nog van plan ze voor de eerste keer te zien :Y)

Ze zijn net klaar met de tour, Bruce heeft wel gezegd bij Wacken dat ze nog optredens gaan geven volgend jaar :)

Ik vond dat concert van een paar jaar terug echt machtig mooi. De mensen die toen bij Maiden waren, waren allemaal zo divers. Jong en oud genoot van dezelfde muziek, dat vond ik echt mooi om mee te maken!

No growth of the heart is ever a waste

Magikarp schreef:
    Ik vond dat concert van een paar jaar terug echt machtig mooi. De mensen die toen bij Maiden waren, waren allemaal zo divers. Jong en oud genoot van dezelfde muziek, dat vond ik echt mooi om mee te maken!

Precies!

In mijn klas ben ik de enige metalfan en iedereen vind dat maar raar omdat ik zelf erg rustig ben haha. Ik hou van Iron Maiden, AC/DC, Heidevolk en nog veel meer!

I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.