• Normaal heb ik het niet zo van zulke nieuwtjes, maar dit greep me best aan.

    Gister midag fietsen ik naar mijn werk en was heel de straat achter het winkelplein bij ons afgesloten. Of tenminste toch de school die er achter staat. Overal politie, ambulances en er stond zelfs een traumahelicopter. De school waarom het ging, staat al niet zo goed bekend en je kon eigenlijk meteen al raden dat het zou gaan om geweld. Iets wat dus ook het geval bleek te zijn.

    Er is een 15 jarige jongen uit den haag om het leven gebracht, doordat hij met een mes in zijn keel is gestoken. Het gebeurde op straat achter het fietsenhok en is dus door veel medeleerlingen gezien, onderanderen mijn buurjongetje, die nu met een trauma thuis zit.
    Er is een 16 jarige dader opgepakt.
    bron

    Ik kan hier echt niet bij met mijn hoofd.
    Wat doe je als 16 jarige überhaupt met een mes op school? En waarom moet er tegenwoordig bij iedere ruzie, maar meteen geweld bij te pas komen.
    Ik vind het echt misselijkmakend.
    Het gaat hier om wel om een 15 jarig jongetje. Hij had nog een heel leven voor zich. En wat de aanleiding ook was, niemand heeft het recht om iemand zo zijn leven te ontnemen.
    Ik denk aan de nabestaande die hun zoontje, kleinkind of misschien wel broertje moeten missen. Aan al die kinderen die het gezien hebben. Een jongetje, liggend in zijn eigen bloed terwijl hij stikt in zijn eigen bloed.
    Echt walgelijk!

    Mogelijke oorzaak dodelijke steekpartij

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:39 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Chuckles schreef:
    Het was in Voorburg, niet in Den Haag?
    Well, mijn nichtje gaat naar die school. Fijn.


    Het jongetje kwam zelf uit den haag. Ik weet dat het in Voorburg was.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Hier is een bron

    Corbulo college, Voorburg. We hebben weer een mooi voorbeeld van een van de vele manieren waarop pesten uit de hand kan lopen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Iemand pesten is niet van dezelfde ernst als iemand vermoorden jongens o.o Er wordt hier gepraat alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een mes in iemands keel te steken als reactie op pesterijen. Om een mens opzettelijk te kunnen doden, moet je méér zijn dan alleen gepest. Dan klopt er iets niet in je hoofd. Daarnaast weten we helemaal niet of die jongen wel echt gepest werd en ik welke mate. 't Is wel heel snel goedgepraat zo.


    i put the fun in funeral

    Tenzij hij als volwassene berecht wordt, is 'ie dus weer binnen twee jaar de gevangenis uit. Een leven ontnomen en nauwelijks consequentie. Onbegrijpelijk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Waar hebben de mensen die gehoord hebben dat de dader gepest werd door het slachtoffer dat vandaan/hebben ze daar bronnen van? In ieder geval vind ik dat absoluut geen reden om moord goed te praten, tjee. Dat zeg ik trouwens als iemand die zelf vroeger gepest werd en nu nog altijd regelmatig buitengesloten wordt.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 16:38 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    Waar hebben de mensen die gehoord hebben dat de dader gepest werd door het slachtoffer dat vandaan/hebben ze daar bronnen van? In ieder geval vind ik dat absoluut geen reden om moord goed te praten, tjee. Dat zeg ik trouwens als iemand die zelf vroeger gepest werd en nu nog altijd regelmatig buitengesloten wordt.


    Ik las net dat de dader inderdaad degene was die gepest werd. Op hart van Nederland volgens mij. Zit nog steeds op me mobiel dus kan geen link geven.

    Nee, ik weet best dat het een groot invloed kan hebben op je leven. De jongen bleek niet meer naar zijn werkt te duren, omdat hij een keer opgewacht was en een vriend van hem had hem een mes gegeven om eens van zich af te bijten. En ikzelf hb ook een keer iemand op zijn bek geslagen nadat hij me een jaar lang kleineerde en treiterde. Dat vind ik van je afbijten. maar dat vind ik heel wat anders dan iemand dood te steken. Maar blijkbaar licht dat aan mij., want hier word het enkel goed gepraat omdat hij gepest is.
    Pesten is ook niet goed te praten, maar iemand doodsteken al helemaal niet.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:26 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Jon schreef:
    Tenzij hij als volwassene berecht wordt, is 'ie dus weer binnen twee jaar de gevangenis uit. Een leven ontnomen en nauwelijks consequentie. Onbegrijpelijk.


    26 - 02 - '16

    Overkill schreef:
    Iemand pesten is niet van dezelfde ernst als iemand vermoorden jongens o.o Er wordt hier gepraat alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een mes in iemands keel te steken als reactie op pesterijen. Om een mens opzettelijk te kunnen doden, moet je méér zijn dan alleen gepest. Dan klopt er iets niet in je hoofd. Daarnaast weten we helemaal niet of die jongen wel echt gepest werd en ik welke mate. 't Is wel heel snel goedgepraat zo.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Er zijn genoeg mensen die dood gepest worden, hiervan komt er maar weinig op nieuws. Nu is het een keer anders om en gelijk is iedereen tegen de dader. Ik zeg nogmaals: het is niet goed wat hij heeft gedaan. Maar je kunt je tenminste proberen ook een beetje vanuit zijn standpunt te kijken.


    Ik kan me eigenlijk alleen maar hier bij aansluiten, maar ik ben dan ook voor een lange tijd gepest geweest en kan wel begrijpen wáárom het door die jongen zijn hoofd spookte om zijn pester iets aan te doen. Ik zeg niet dat ik zijn gedrag goedkeur, maar in een vlaag van woede kun je tevens tot dingen in staat zijn die je normaal nooit in je hoofd zou halen.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 19:02 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat een vreselijke toestanden.

    Zo zie je wat pesten allemaal kan aanrichten.


    Queer zijn is gewoon alles

    Overkill schreef:
    Iemand pesten is niet van dezelfde ernst als iemand vermoorden jongens o.o Er wordt hier gepraat alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een mes in iemands keel te steken als reactie op pesterijen. Om een mens opzettelijk te kunnen doden, moet je méér zijn dan alleen gepest. Dan klopt er iets niet in je hoofd. Daarnaast weten we helemaal niet of die jongen wel echt gepest werd en ik welke mate. 't Is wel heel snel goedgepraat zo.

    Een mens krijg je heel snel aan het moorden. Iemand met een hogere status moet je maar bevelen om iemand neer te steken en een groot deel van de bevolking steekt iemand neer. Er moet niet altijd een hele grote reden of ziek zijn in je hoofd. Daarmee wil ik het niet goed praten, ik wil enkel duidelijk maken dat de mens in veel dingen in staat is.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Een mens krijg je heel snel aan het moorden. Iemand met een hogere status moet je maar bevelen om iemand neer te steken en een groot deel van de bevolking steekt iemand neer. Er moet niet altijd een hele grote reden of ziek zijn in je hoofd. Daarmee wil ik het niet goed praten, ik wil enkel duidelijk maken dat de mens in veel dingen in staat is.


    Dit en daarbij weten we niet hoe hard die jongen precies werd gepest.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Een mens krijg je heel snel aan het moorden. Iemand met een hogere status moet je maar bevelen om iemand neer te steken en een groot deel van de bevolking steekt iemand neer. Er moet niet altijd een hele grote reden of ziek zijn in je hoofd. Daarmee wil ik het niet goed praten, ik wil enkel duidelijk maken dat de mens in veel dingen in staat is.


    Stel je voor dat iedereen die gepest wordt mensen zou vermoorden. Dan blijft er niet veel van de bevolking over hoor. Er zit nog een héle grote stap tussen iemand in je gedachtes dood willen en het daadwerkelijk doen, godzijdank.


    i put the fun in funeral

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dit en daarbij weten we niet hoe hard die jongen precies werd gepest.


    Ja, inderdaad, dat weten we niet. Dus is het ook vreemd te veronderstellen dat deze jongen zijn vermeende pester doodde puur om de pesterijen.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad, dat weten we niet. Dus is het ook vreemd te veronderstellen dat deze jongen zijn vermeende pester doodde puur om de pesterijen.


    Dat is waar, daarom wil ik hier geen oordeel over hebben, ik vertrouw nu eens puur op het gerecht.


    Queer zijn is gewoon alles