Lily Evans || Gryffindor || Prefect || Beautiful || James hater lover
Het was voor mij nu duidelijk dat Peter Pettigrew een stomme fout had gemaakt, wat alles eigenlijk alleen maar erger maakte. Het was al erg genoeg dat Remus een weerwolf was -magie en toverkunst had voor nu echt even zijn schoonheid verloren in mijn ogen- maar hij had te wijten aan die fout Black en Potter verwond. Ik ging nog niet heel lang intensief om met Remus, maar ik wist haast zeker dat hij zich wel schuldig moest voelen, terwijl het niet zijn schuld was. Dat kon ik onmogelijk geloven, ook al wist ik natuurlijk niet precies wat er gebeurd was, maar de blik van Potter richting Pettigrew zei heel veel. Ik maakte mijn gedachten weer leeg en focuste mij op het hier en nu, waar Potter vlak voor mij stond met een glimlach op zijn gezicht. Ik kon niet anders dan terugglimlachen.
'Een stuk beter,' was dan ook zijn antwoord, waarop ik tevreden knikte en mij richting de twee andere gewonden wilde draaien, gezien één van de drie nu in orde was. Black bleek echter nogal ongeduldig -waarschijnlijk voornamelijk bezorgd om Remus, maar die gedachte hield ik maar even voor mij- en trok simpelweg mijn wenkbrauwen op na zijn woorden. Vooral het woord "tortelduifje" deed mijn haren recht overeind staan en mijn blik verharde even als de rest van mijn houding. Als Potter zijn mond eindelijk eens kon houden begon hij wel. Gelukkig reageerde Potter er niet op, maar ik kon onmogelijk mijn mond houden. Ik en Potter waren geen tortelduifjes. Punt uit.
'Sorry? Tortelduifjes? Ik had hem ook gewoon zo rond kunnen laten lopen hoor. Was leuk geweest als hij dan Remus naar de ziekenzaal had gebracht en er zo uitzag. Nee, dat had vast geen ongemakkelijke vragen opgeleverd,' beet ik hem sarcastisch toe voor ik mij weer richting Potter draaide, die zich ook weer richting mij had gewend en dus de indruk wekte dat hij iets wilde overleggen. Mijn blik stond nog op onweer. Ze mochten blij zijn dat ik überhaupt wakker was en ze hielp. Anders hadden ze het allemaal zelf moeten opknappen en had Potter zijn rug waarschijnlijk geblesseerd bij de volgende paar trappen. Bovendien waren ze dan waarschijnlijk flink de Sjaak geweest.
'Wil jij misschien Sirius naar de leerlingenkamer brengen? Dan zorg ik dat Remus in de Ziekenzaal komt.' Mijn blik verzachtte weer iets, maar de norse houding bleef in stand, wanneer ik terugkeek in zijn ogen en knikte. 'Stop hem anders maar in zijn bed of zo. Het bed waar de grootste troep rondom ligt, is die van hem.' Gezien ik nu toch het idee had beter mijn opmerkingen maar even voor mij te houden, knikte ik slechts een tweede keer en wendde mij tot de brancard waar Black op lag. Met een voorzichtige zwiep liet ik de brancard rustig en geleidelijk omhoog komen. 'Tot zo?' hoorde ik Potter nog vragen en draaide mij nog één keer richting hem. Twijfelend woog ik af wat ik daarop moest zeggen. Uiteindelijk besloot ik geen "ja" en geen echte "nee" te antwoorden.
'Als je het niet erg vindt, ga ik nadat Black redelijk stabiel is liever eerst even douchen, Potter. Bovendien zullen mijn kamergenoten en daarmee ook gelijk vriendinnen zich wel zorgen maken als ik daar niet snel genoeg terug ben en dan moet ik een verklaring verzinnen. Ik ben natuurlijk in de bibliotheek in slaap gevallen, dus dat is een verklaring en geen leugen, maar als ze mij van jullie slaapzaal af zien komen zijn de poppen aan het dansen,' zei ik hem dus en begon aan mijn weg richting de leerlingenkamer. Ik was uiterst voorzichtig en gedreven in het zo min mogelijk pijn doen van Black. Ik vond zijn acties soms verschrikkelijk, maar ik was geen sadist en bovendien was hij geen slecht mens.
'Als het teveel pijn doet, moet je het zeggen,' zei ik hem dan ook met een ietwat zorgelijke ondertoon in mijn stem. 'Overigens ken ik nog wel recepten die misschien de heling van niet alleen je wonden, maar alle andere interne schade en kneuzingen kunnen bevorderen. Als je mijn toverdrank-kunsten vertrouwt,' opperde ik. Ik was misschien geen Severus, maar ik was zeker niet slecht in toverdranken. 'Slughorn stelt nooit vragen als ik ingrediënten vraag. Het voordeel van als je het oogappeltje van de leraar ben,' voegde ik er nog grinnikend aan toe.
[ bericht aangepast op 6 okt 2014 - 23:16 ]
Happy Birthday my Potter!